Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که در عرض یک ماه پس از تشخیص سرطان سینه دچار فیبریلاسیون دهلیزی می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که در طی یک سال به دلیل مشکلات مربوط به قلب یا عروق خونی بمیرند.

فیبریلاسیون دهلیزی زمانی اتفاق می‌افتد که حفره‌های فوقانی قلب به‌طور آشفته می‌لرزند و باعث ضربان قلب سریع و نامنظم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم ممکن است شامل تپش قلب، تنگی نفس، سرگیجه و / یا خستگی شدید باشد. اگر فیبریلاسیون دهلیزی تشخیص داده نشود یا درمان نشود، به طور چشمگیری خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

اینکه چرا این دو مشکل سرطان سینه و فیبریلاسیون دهلیزی با هم ایجاد می‌شوند هنوز به طور کامل درک نشده است.

دکتر «آویراپ گوها»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کیس وسترن ریزرو در کلیولند، گفت: «عوامل خطر قدیمی مانند سن و فاکتور‌های پرخطر قلبی عروقی پس از تشخیص سرطان سینه، همچنان از فاکتور‌های پرخطر فیبریلاسیون دهلیزی هستند. اما جراحی، شیمی درمانی، التهاب و عدم تعادل در فرآیند‌های طبیعی بدن ناشی از سرطان نیز ممکن است در این زمینه دخیل باشند.»

البته استرس هم می‌تواند در ایجاد فیبریلاسیون دهلیزی نقش داشته باشد.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۸۵ هزار زن ۶۶ ساله یا بالاتر را که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این زنان، همراه با همتایان بدون سرطان خود، به مدت یک سال تحت نظر قرار گرفتند تا مشخص شود چه کسانی دچار فیبریلاسیون دهلیزی شدند.

میزان بروز فیبریلاسیون دهلیزی در زنان مبتلا به سرطان سینه ۳.۹ درصد بود و این خطر در دو ماه پس از تشخیص بیماری شان به اوج خود رسید. در مقابل، تنها ۱.۸ درصد از زنان بدون سرطان سینه در طول یک سال پیگیری دچار فیبریلاسیون دهلیزی شدند.

این مطالعه نشان داد زنان مبتلا به سرطان سینه پیشرفته‌تر، بدون در نظر گرفتن برنامه درمانی آنها، در معرض خطر بیشتر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا تجویز دارو‌های قلبی برای همه بیماران مبتلا به سرطان سینه می‌تواند خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی و مرگ را کاهش دهد، و یا اینکه آیا همه افراد مبتلا به سرطان سینه تازه تشخیص داده شده باید تحت نظر قرار گیرند تا از این ریتم خطرناک قلب رد شوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرطان سینه مطالعات فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا به سرطان سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال

عین‌اللهی  در حاشیه بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است.

وی ادامه داد: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در دولت سیزدهم انجام شد.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان از مطالبه‌های مردم استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • بهره برداری از دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان کیش