Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی کاشمر، گفت: نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا حساسیت ویژه‌ای بر روی دانش‌آموزان بانیاز‌های ویژه دارند و از نظر آنان آموزش و پرورشی موفق‌تر است که در تعلیم و تربیت این قشر از دانش آموزان موفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جهت عدالت ترجیحی ایجاد شده است و مخاطبان و فراگیران این سازمان کسانی هستند که زحمت، وقت، تخصص و هزینه مضاعفی را طلب می‌کنند.

 معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این سازمان همه مأموریت‌های وزارت آموزش و پرورش را در خود دارد، ادامه داد: ساختار سازمانی متناسب با مأموریت‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سطح ملی و استانی دیده شده است، اما با وجود خدمات فراسازمانی، ساختار آموزش و پرورش استثنایی در سطح مناطق حلقه مفقوده است و این ساختار در سطح مناطق ۷۶۰ گانه آموزش و پرورش وجود ندارد.

حسینی بیان کرد: برخی از خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیازمند هماهنگی بین معاونت‌ها در سطح ادارات کل است که بعضاً این هماهنگی و هم افزایی وجود ندارد.

او اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی را از برنامه‌های جدی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: شورا‌های هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌ها و مناطق می‌توانند به اجتماعی شدن مدارس استثنایی و معرفی توانمندی دانش آموزان استثنایی به جامعه کمک شایانی بکنند.

 معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: مناسب سازی الگویی یک مدرسه، مناسب سازی کتابخانه ها، سالن‌های ورزشی، آزمایشگاه‌ها برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از جمله مواردی است که در حیطه کار شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌ها و مناطق است.

حسینی یکی از آرمان‌های نظام تعلیم و تربیت را مدارس ترکیبی با آموزش‌های فردی شده دانست و اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی طرح تلفیقی فراگیر و اجرای دقیق شیوه نامه تلفیقی فراگیر باید در دستور کار شورای هماهنگی مناطق و شهرستان‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

کمبود نیرو در مدارس استثنایی خراسان‌ رضوی

او افزود: مبادله نتایج حاصل از غربالگری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می‌تواند در دستور کار این شورا قرار گیرد و اطلاع رسانی و اقناع والدین کودکان پیش دبستانی و مدیران این مراکز برای ثبت نام این نوآموزان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نیز باید در دستور کار این شورا باشد.

 معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با ذکر اینکه امسال در قالب نهضت توان بخشی ۵۰ میلیارد ریال به استان خراسان رضوی اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: پنج میلیارد ریال از این اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان استثنایی کاشمر اختصاص می‌یابد.

حسینی بیان کرد: کاشمر از معدود شهرستان‌هایی است که مرکز پیش دبستانی تخصصی نوآموزان استثنایی را دارد که البته نیازمند برخی تجهیزات و مناسب سازی‌ها است و علاوه بر اختصاص اعتبار از سوی سازمان به این مرکز، بخشی از اعتبار و تجهیزات مورد نیاز نیز از طریق تصویب در شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان کاشمر تامین خواهد شد.
وی اظهار داشت: مرکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توانبخشی در حال ساخت شهرستان نیاز به اعتبار و تجهیزات دارد که از طریق هماهنگی با نوسازی مدارس اعتبارات لازم تامین خواهد شد و تجهیزات مورد نیاز این مرکز از سوی آموزش و پرورش استثنایی تامین می‌شود.

او تصریح کرد: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای چهار مدرسه استثنایی و یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

 معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در طرح هدایت با بیان اینکه خیران، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار کمک کرده اند؛ تاکید کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای طرح هدایت دیده شده است که از طریق سازمان نوسازی بین استان‌ها توزیع می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه از محل این اعتبار ۱۰۰ تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار کاشمر خریداری می‌شود اظهار کرد: رسیدگی به دانش آموزان دیرآموز از وظایف شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان کاشمر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش تعلیم و تربیت مدارس استثنایی وزارت بهداشت سازمان آموزش و پرورش استثنایی شورای هماهنگی تعلیم و تربیت دانش آموزان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان