Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:08:15 GMT

۳۰ درصد معادن کرمانشاه غیرفعال است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۴۱۰۷

۳۰ درصد معادن کرمانشاه غیرفعال است

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در نشست شورای معادن استان کرمانشاه، اظهار کرد: در سال ۹۶ سهم دولت از بخش درآمد معادن شامل حقوق دولت حدود ۲.۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در ۷ ماهه اول ۱۴۰۰ به بیش از ۹ میلیارد تومان رسیده و این شاخص نشان از فعال بودن معادن در سال جهش تولید تولید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۲۱ معدن است که بر خلاف دیگر استان‌ها اغلب آنها چندان غنی نیستند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: از میان معادن استان کرمانشاه تعداد ۱۶۱ معدن فعال هستند و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

بازوند با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه سرمایه گذاری در حوزه معادن قرار دارد، بیان کرد: برای اکتشاف یک معدن باید از ۱۲ دستگاه استعلام شود که یک فرایند بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است هیئت حل اختلاف به ریاست استانداری کرمانشاه تشکیل شود و این موارد درخواستی از سوی سرمایه گذاران را بررسی و با این راهکار بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می‌شود.

کد خبر 5355215

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند معدن صنعت و معدن درآمدزایی زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها کتاب و کتابخوانی شهیده فاطمه اسدی استانداری هرمزگان گرگان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/۶ معدن احیا و فعال‌سازی شد

مهدی سیفی باغی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد معادن استان در سال گذشته، اظهار کرد: تغییر نگرش دولت در توسعه معادن از طریق سامانه‌های مربوطه از جمله کاداستر منجر به افزایش شفافیت در حوزه معادن شده است.

وی افزود: با توجه به مزیت‌های بالای استان در بخش معدن سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) و شرکت‌های تابع حضور فعال و مؤثری در این دوره در استان را داشته‌اند.

معاون امور معادن اداره‌کل صنعت، معدن تجارت استان کردستان بیان کرد: در سال گذشته با صدور ۱۳ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۱ نفر با رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال با ۶۶۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۴.۱ سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سیفی باغی خانی یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۲۳ میلیون تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۳۴۰ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در پایان سال گذشته ۲۰۷ معدن فعال و در حال تجهیز و ۱۵۵ معدن غیر فعال در استان کردستان موجود بود که جهت فعال سازی معادن غیر فعال فرایند مزایده عمومی برگزار شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار شد.

کد خبر 6083356

دیگر خبرها

  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند
  • ضرورت جذب سرمایه گذاری مالی و مشارکت مردمی در توسعه معادن
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم
  • ۲۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/۶ معدن احیا و فعال سازی شد
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/۶ معدن احیا و فعال‌سازی شد