Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: امروز با دبیران سیاسی تروئیکای اروپایی و مقاکات ارسد از مصر، اردن و شورای همکاری خلیج فارس دیدار کردم تا درخصوص دو مسیر پیش روی ایران صحبت کنم. یک راه این است که آن‌ها با مسیر بحران و تنش‌زایی هسته‌ای ادامه دهند و راه دیگر این است که با بازگشت دوجانبه به برجام، فرصت‌هایی را برای حصول روابط دیپلماتیک و اقتصادی منطقه‌ای ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت تصمیم‌گیری کوتاه است.



در متن بیانیه مشترکی که پس از دیدار معاونان سیاسی وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و شورای همکاری خلیج فارس منتشر شده آمده است: امروز دبیران سیاسی تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن در ریاض رایزنی کردند.



در ادامه بیانیه نوشته شده است: آن‌ها درخصوص شرایط سیاسی و امنیتی در منطقه از جمله اقدامات ایران تبادل نظر داشتند. آن‌ها همچنین هفتمین دور مذاکرات درخصوص بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی کامل و مشترک به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد بررسی قرار دادند. نمایندگان تروئیکای اروپایی و آمریکا بر لزوم حصول و اجرای فوری راه‌حلی برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.



مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن(خرداد) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.



دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر(۸ آذر) از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدف آن از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.



دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.



آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خلیج فارس توافق هسته ای تروئیکای اروپایی امور ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رایزنی هنیه با امیرعبداللهیان در تهران