Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:42:06 GMT

ضرورت توسعه گلخانه‌ها در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۴۳۳۶

ضرورت توسعه گلخانه‌ها در استان زنجان

ایسنا/زنجان وزیر جهادکشاورزی گفت: برای توسعه گلخانه‌ها در استان زنجان ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص خواهد یافت تا شاهد توسعه در این بخش باشیم.

سیدجواد ساداتی‌نژاد، امشب (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، استان زنجان با دو مشکل و ضعف مواجه است که یکی از این موارد سطح پایین گلخانه‌ها و دیگری کمبود صنایع تبدیلی کشاورزی است که در همین رابطه مصوبه‌ای برای اختصاص تسهیلات بانکی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان زنجان دارای مزایای زیادی برای توسعه کشاورزی است که یکی از این موارد موقعیت سوق‌الجیشی استان است که می‌تواند به‌ تامین‌کننده محصولات کشاورزی منطقه تبدیل شود و موید این امر حضور ۴۵ درصد از جمعیت کشور در شعاع ۳۵۰ کیلومتری استان است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه استان زنجان در تهیه نقشه کاداستر جزو استان‌های پیشتاز به‌شمار می‌آید، افزود: از ۲۲ بهمن‌ماه امسال جشن واگذاری سند تک‌برگی اراضی کشاورزی در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد.

ساداتی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه کشاورزی ۲ درصد تولید محصولات کشور را بر عهده دارد، تصریح کرد: سهم حوزه کشاورزی در ارزش‌افزوده استان ۱۷ درصد است و ۳۲ درصد اشتغال استان مربوط به این حوزه می‌شود و همه ساله شاهد صادرات ۳۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از این استان هستیم.

وی در ادامه به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: ۵.۵ میلیارد تومان برای انتقال آب شرب عشایر در نظر گرفته شده است و در بحث سامانه‌های نوین آبیاری ۱۰۰ میلیارد اختصاص داه شد. همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۰ سد معیشتی و ۱۵ میلیارد تومان برای انتقال آب کشاورزی از سد کینه‌ورس در نظر داریم. برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی ۵۰ میلیارد تومان و برای تجهیز ناوگان سمپاشی ۱۰ میلیارد در نظر داریم. برای تکمیل طرح‌های آبخیزداری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار استان قرار خواهیم داد.

وزیر جهادکشاورزی به بازدید خود از شهرستان خدابنده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اهالی منطقه مطالباتی همچون توجه به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، بهره‌مندی از حق‌آبه سرگلابر و تالوار، توجه به زیرساخت‌های گردشگری با توجه به وجود غارهای کتله‌خور و زرین و استمهال وام‌های کشاورزی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان سفر رییس جمهور استانی اقتصادی وزير جهاد کشاورزي سید جواد ساداتی نژاد میلیارد تومان حوزه کشاورزی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه در جلسه توسعه صادرات استان، افزود: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

گلشنی منفرد اظهار داشت: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در سال جاری، ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.

گلشنی منفرد با بیان اینکه سهم صادرات استان از کشور ۱.۳ درصد است، افزود: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی ادامه داد: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

کد خبر 6085662

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است