Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@10:52:53 GMT

زنبورها هم فریاد می‌زنند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۵۰۳۹

زنبورها هم فریاد می‌زنند

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که زنبور‌ها نیز هنگامی‌که خطری را احساس کنند مانند انسان و بسیاری از حیوانات دیگر فریاد می‌زنند.   مطالعه‌های جدیدی درباره زنبور‌ها انجام شده است که یافته‌های جالبی را درباره آن‌ها نشان می‌دهد.

بر اساس مطالعه‌ای که در روزنامه «رویال سوسایتی اوپن ساینس» منتشر شد؛ زنبور آسیایی هنگامی‌که متوجه نزدیک شدن زنبور‌های دیگر به لانه‌اش می‌شود، فریاد می‌زند، البته نه با دهان بلکه با تکان دادن بدنش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این یافته توضیح داده است که زنبور‌های عسل‌ساز آسیایی شکمشان را به هوا بلند می‌کنند و سپس بال‌هایشان را به حرکت درمی‌آورند. این کار صدا یا ارتعاشی ایجاد می‌کند که معادل فریاد انسان هنگام احساس خطر و درخواست کمک است.

زنبور آسیایی یکی از انواع زنبور و خطرناک‌ترین شکارچی حشره‌ها است. پیش از این محققان با زیر نظر داشتن صدای این حشره آن را به گریه تشبیه کرده بودند و حالا آن را نوعی جیغ کشیدن می‌دانند. این ارتعاش، سیگنال صوتی زنبور‌های آسیایی است و هنگامی اتفاق می‌افتد که خطر هجوم نوع دیگری از زنبور‌ها که می‌توانند خانه‌شان را خراب کنند را احساس کنند و به این طریق در برابر آن‌ها مقاومت نشان می‌دهند.

محققان با مطالعه صدا‌های ضبط شده زنبور‌های آسیایی، ۲۵ هزار سیگنال را کشف کردند و سپس مطمئن شدند صدای جدیدی را شنیده‌اند که نشان‌دهنده توانایی بالای تعامل در بین زنبورهاست. این یافته‌ها پژوهشگران را بیش‌ازپیش به این نتیجه می‌رساند که زنبور‌ها «سازمان اجتماعی» محکم و دقیقی دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زنبور زنبور زنبور عسل زنبورداران زنبوردار زنبور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، سرهنگ علی طاهری گفت: در پی وقوع سرقت کندوی زنبور عسل در این شهرستان مراتب در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان، به شخصی با هویت معلوم مظنون و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی فرد مذکور دستگیر و در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به بزه انتسابی معترف شد.
سرهنگ طاهری با ذکر اینکه تعداد ۶۱ قطعه کندوی زنبور عسل کشف و ضبط شد، گفت: در این خصوص یک نفر سارق نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

دیگر خبرها

  • فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر ۴۰۰ هزار تومان، مشهد را لرزاند
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است