Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:51:59 GMT

تأمین آب شرب مورد نیاز عشایر لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۵۷۵۱

تأمین آب شرب مورد نیاز عشایر لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل امور عشایری لرستان، گفت: در راستای طرح ارائه خدمات به عشایر کوچنده و جهت تسهیل در امرار معاش و خدمت به این قشر مولد، آب مورد نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

سیدضیاء موسوی‌نیا اظهار کرد: این اقدام در راستای طرح ارائه خدمات به عشایر کوچنده و جهت تسهیل در امرار معاش و خدمت به این قشر مولد صورت گرفته و با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر و آثار آن بر زندگی عشایر، جانمایی تانکرها بر حسب تقاضای این قشر انجام شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم‌اکنون در مناطق قشلاقی عشایر استان تعداد هشت دستگاه کامیون مجهز به تانکر ۱۲ هزار لیتری به طور شبانه روزی مشغول حمل آب شرب برای عشایر هستند.

موسوی‌نیا ادامه داد: همچنین ۴۵۰ تانکر ۲۰۰۰ لیتری چرخدار و ۱۰۰ تانکر ۵۰۰ لیتری ثابت به صورت رایگان در اختیار عشایر لرستان قرار داده شد تا از ذخیره آن‌ها برای آب شرب استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایر لرستان، گفت: استمرار زندگی کوچندگی، ارتقای میزان رفاه و برخورداری از امکانات و خدمات به منظور ایجاد عدالت در جامعه، افزایش میزان تولید و کاهش ضایعات در جامعه عشایری لرستان همواره مورد تأکید امور عشایر استان بوده است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر تأمین آب شرب مورد نیاز عشایر لرستان، قسمتی از نهاده دامی مورد نیاز آنان همزمان با کوچ به قشلاق، در انبارهای بزرگ و چند منظوره واقع در قلعه رزه از توابع بخش الوار گرمسیر و سراب حمام شهرستان پلدختر ذخیره شده تا عشایر برای تحویل سهمیه نهاده دامی خود متحمل هزینه‌های حمل بار نشوند.

موسوی‌نیا افزود: عشایر لرستان علاوه‌بر تعلیف بیش‌از ۶۰ درصد دام خود در مراتع استان، سالانه نیازمند ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی به صورت تعلیف دستی هستند که دولت ۳۰ درصد این میزان را تأمین می‌کند و مابقی آن برعهده خود عشایر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عشاير آبرساني لرستان عشایر لرستان مورد نیاز آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان یگانگی ظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۷۶۰ تن شکر سفید در انبارهای این استان ذخیره است و مجوز حمل ۶۰۰ تن شکر دیگر نیز اخذ و به زودی به انبار اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۸۰ تن برنج در انبارهای این استان وجود دارد افزود: ۲۱ هزار و ۹۹۴ تن گندم در انبار ذخیره است و پیش‌بینی می‌شود گندم مورد نیاز استان تا پایان خردادماه تأمین باشد، همچنین برنامه حمل ۱۸ هزار تن گندم به استان اخذ شده که به ذخیره استان اضافه می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مراکز خرید گندم اهمیت زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال هم خرید گندم قابل قبول باشد، به دلیل وجود برخی از نارضایتی‌ها از کیفیت گندم برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین گندم از محل استان‌های خوزستان و فارس و همچنین گندم وارداتی انجام شده است.

کد خبر 6086477

دیگر خبرها

  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • بخش آب‌پخش نیاز مبرم به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب دارد