Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات ۷۰ هزار تن از سیب زمینی این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

حسین فضلی در گفت‌وگو با ایسنا ارزش این میزان صادرات سیب زمینی استان همدان را ۳۵ میلیون دلار بر شمرد و اظهار کرد:سهم بری استان از این میزان صادرات سیب زمینی ۷۶ دهم درصد و سهم بری ارزش دلاری از کل صادرات این میزان محصول ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد بوده است ضمن اینکه در سهم بری وزنی از کل صادرات محصولات کشاورزی  ۴۵ درصد از کل صادرات محصولات کشاورزی استان به سیب زمینی اختصاص دارد.

تازه خوری ۸۰تا ۱۰۰هزار تن تولید  سیب زمینی در استان

وی  افزود:سطح زیرکشت  امسال سیب زمینی استان همدان ۲۹ هزار هکتار  با تولید ۹۰۰ هزار تن بوده  که از این میزان تولید ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن  برای مصرف تازه خوری در سطح استان اختصاص دارد.

فضلی  با بیان اینکه ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تن از محصول تولیدی سیب زمینی سطح استان در انبارها و سردخانه های مخصوص سیب زمینی ذخیره می شود، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ هزار تن از سیب زمینی استان همدان صادر شده است.

نیاز سالیانه ۱۰۰هزار تُنی استان همدان به بذر سیب زمینی 

وی  با اشاره به اینکه سیب زمینی استان همدان به ارمنستان ،پاکستان، آذربایجان، ازبکستان، افغانستان و عراق و بخشی نیز به روسیه صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: استان همدان سالیانه نیازمند ۱۰۰ هزار تن بذر سیب زمینی برای کشت بوده که این میزان بذر در سطح مزارع استان همدان تولید و تامین می شود.

استان همدان قطب مهم تولید بذر سیب زمینی کشور

فضلی، استان همدان را قطب مهم تولید بذر سیب زمینی در کشور اعلام کرد و یادآور شد: در رابطه با کیفیت تولید اقدامات و کارهای تحقیقاتی و ترویجی خوبی در استان همدان انجام گرفته و مزارعی در رابطه با بحث تولید محصول سالم و ارگانیک سیب‌زمینی راه‌اندازی شده که هم اکنون مشغول به فعالیت است.

رتبه اول استان همدان در تولید سیب زمینی

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به رتبه اول همدان در تولید سیب زمینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک واحد صنابع تبدیلی سیب زمینی در استان در حال راه اندازی بوده که کار اجرایی طرح  ۸۰تا ۸۵ درصد  دارای پیشرفت فیزیکی است.
فضلی ظرفیت این واحد فرنچ فرایز را ۱۷۰تا ۲۰۰هزار تن برشمرد و گفت: این کارخانه فرآوری سیب زمینی مدرن و به روز محصولات تولیدی آن شامل چیپس ،نشاسته و دیگر محصولات فرآوری سیب زمینی بوده که در آینده نزدیک قابل افتتاح و بهره‌برداری است و با بهره برداری از این کارخانه صنایع تبدیلی بخشی از تولیدات سیب زمینی استان با کمک این کارخانه  در استان فرآوری خواهد شد.

فضلی اضافه کرد:بخشی از محصول سیب زمینی استان همدان علاوه بر صادرات به سایر کشورها به سایر استان‌های کشور از جمله استان‌های جنوبی و مرکزی ،اصفهان ،شیراز و خراسان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها سيب زميني صادرات توليد بذر سیب زمینی صنايع تبديلي انبار ذخيره سازي سیب زمینی استان همدان بذر سیب زمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ازرشد ۲۵ درصدی صادرات مکمل‌های غذایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی برادران امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز در جمع خبرنگاران درباره روند تولید مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: بیش از 100 واحد تولیدی در حوزه تولید مکمل‌ها و بیش از 200 واحد تولیدی نیز برای این محصولات داریم که به عنوان بدون کارخانه می‌توانند این مکمل‌ها را تولید کنند.

وی افزود: در سال 1397 میزان 118 میلیون دلار مواد اولیه را برای صنعت تولید این محصولات تامین می‌کردیم اما این رقم امروزه به حدود 8 میلیون و 750 هزار دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در تولید مواد اولیه مکمل‌های غذایی و رژیمی را برگزار کنیم.

تولید 250 میلیون مکمل/ صادرات 13 میلیون دلاری داروهای سنتی

برادران گفت: الان عمده نیاز داخلی با محصولات تولید داخل تامین می‌شود و ظرفیت‌هایی نیز برای صادرات داریم و در سال 1402 نسبت به سال 1401 توانستیم 25 درصد افزایش صادرات مکمل‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه