Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام مرکز پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص کیفی هوای این کلانشهر امروز با میانگین ۱۶۵ در وضعیت قرمز (ناسالم برای عموم شهروندان) گزارش شده است.

در این راستا نمایشگر ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، بیانگر شاخص کیفی هوا در شهر سِگزی با عدد ۱۷۳ و در شهرهای  شاهین شهر با ۱۱۴ و مبارکه با شاخص ۱۴۷ به ترتیب در وضعیت ناسالم برای عموم و گروه‌های حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی  اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا از کاهش کیفی هوای اصفهان در روز جاری  در مناطق مرکزی و صنعتی استان به دلیل پایداری جو و سردی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خبر داد.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت و گو با ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار در مدت سه روز آینده بر روی استان است که بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت قسمتی تا نیمه ابری و مه‌آلود گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: در مدت ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بیشینه‌ دمای هوا ۱ تا ۲ درجه افزایش و کمینه دما ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی  اصفهان به شهروندان توصیه کرد که با توجه به وضعیت کیفی ناسالم هوا، از رفت و آمدهای غیر ضروری به مراکز شهر، فعالیت‌های ورزشی در سطح شهر خودداری کنند.

عسگریان همچنین از مسوولان خواست تا نظارتها را بر مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها داشته  باشند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کنترل کیفیت هوا اصفهان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کنترل کیفیت هوا اصفهان سازمان حفاظت محیط زیست کنترل کیفیت هوا اصفهان سازمان هواشناسی کیفیت هوا کیفی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر در وضعیت ناسالم و تعداد ۲۴ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۱۲۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهر اهواز بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۸۳، کرج با شاخص ۷۲، بوشهر با شاخص ۵۸، تهران با شاخص ۷۳، شهرکرد با شاخص ۸۰، بیرجند با شاخص ۵۸، مشهد با شاخص ۶۴، بجنورد با شاخص ۸۰، اهواز با شاخص ۶۸، زنجان با شاخص ۵۹، سمنان با شاخص ۵۴، قم با شاخص ۵۷، سنندج با شاخص ۶۰، کرمان با شاخص ۵۵، کرمانشاه با شاخص ۵۳، یاسوج با شاخص ۵۸ و اراک با شاخص ۵۸، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته سوم اردیبهشت، شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، زنجان، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، یاسوج و اراک، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

به این ترتیب شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۴۱، اردبیل با شاخص ۳۴، بیرجند با شاخص ۵۸، قزوین با شاخص ۳۴، بندرعباس با شاخص ۴۱، همدان با شاخص ۳۴ و یزد با شاخص ۵۰، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل، بیرجند، سنندج و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747248

دیگر خبرها

  • زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان