Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین خبر مهم هفته گذشته مبنی بر رشد پنج برابری صادرات صنایع دستی استان گیلان است ، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در این خصوص بیان کرد: صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی استان سال ۹۹ بیش از پنج برابر شد.

فرزاد رشیدی اظهار داشت: میزان صادرات گمرکی صنایع دستی استان در سال ۹۹ به ۹ و نیم میلیون دلار رسید و این در حالیست که این رقم در سال پیش از آن، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بود که بیشترین میزان صادرات مربوط به صنایع دستی شیشه‌ای سنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم از تعرفه‌های گمرکی برای صادرات بیشتر استفاده کنیم، گفت: در تلاشیم صنایع دستی گیلان را به عنوان سی‌ و یکمین محصول وارد تعرفه کشورهای اوراسیا کنیم. اگر این اتفاق بیفتد آن زمان صادراتمان رقابتی تر خواهد شد.

 چای کنیایی در سبد گیلانیان

یکی از گزارشات مهم روز شنبه ، در خصوص واکاوی شایعات مربوط به وجود چای کنیایی در سبد گیلانیان بود .

۱۹ مهرماه امسال بود که یونس رنجکش مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان از راه اندازی مجدد کارخانه فرآوری چای شرکت کنیایی در لاهیجان خبر داد.

محور اصلی این شایعات را واردات چای کنیایی به گیلان و بسته بندی آن به نام چای لاهیجان و سپس فروش در بازار کشور تشکیل می دهد که واکنش هایی را در میان مردم و چایکاران به همراه داشته است. برخی حضور کنیایی‌ها در صنعت چای استان را به عنوان زمینه ساز واردات چای خارجی و آفریقایی و توزیع آن در بازار با برند ایرانی و لاهیجان تعبیر کردند.

به گفته معاون سرمایه گذاری استانداری گیلان بازگشت این شرکت کنیایی به گیلان در سال ۹۹ با حضور هیات کنیایی به سرپرستی استاندار بومی در گیلان کلید خورد که سپس محموله‌ای به وزن یکهزار تن چای، از لاهیجان به آن کشور صادر شد و زمینه تبادل محصول چای بین ۲ کشور را آغاز کرد.

یونس رنجکش، احیاء و فعالیت مجدد کارخانه فرآوری و بسته بندی چای کنیایی ها در لاهیجان را موجب بهبود صنعت بسته بندی و رونق اشتغال منطقه عنوان کرد.

عدم استقبال ۲۳۴ هزار نفر از دریافت واکسن

یکی دیگر از اخبار مهم روز شنبه، عدم واکسیناسیون بیش از ۲۳۴ هزار نفر از گروه‌های هدف در گیلان بود که مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در این خصوص گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۳۴ هزار و ۳۲۰ نفر از گروه‌های هدف در این استان واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

دکتر حسن رخ‌شاد با بیان اینکه این تعداد از واکسن نزده‌ها ۱۰.۵ درصد از جامعه هدف را شامل می شود، افزود: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی واکسیناسیون نیز باید انجام شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۸۹.۵ درصد از جمعیت هدف استان شامل یک میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۳۲ نفر دز نخست و ۷۱.۵ درصد به تعداد یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۰۱ نفر  دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

راهیابی اثر فیلمساز جوان گیلانی به جشنواره فیلم اسپانیا

دیگر خبر مهم ایرنا در هفته ای که گذشت موفقیت فیلم «می‌خواهم درس بخوانم» به نویسندگی و کارگردانی رامتین کوچکی و تهیه کنندگی هوشنگ درویش‌پور با حمایت بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی (عام المنفعه) در بیست و چهارمین حضور بین المللی خود بود. «می‌خواهم درس بخوانم»منتخب بهترین فیلم در سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم اسپانیا بود.

اختصاص بیش از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی گیلان

خبر مهم روز یکشنبه ایرنا مربوط به اختصاص بیش از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی این استان است که سرپرست مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان پیش بینی شد، گفت: از این میزان تاکنون حدود یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان معادل بیش از ۵۰ درصد تخصیص و جذب گیلان گردید.

شراره کاوسی روز یکشنبه  افزود: از اعتبار سه هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان ابلاغی، ۲۸۶ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات تملک استانی می باشد که حدود ۹۵ درصد آن یعنی ۲۷۱ میلیارد تومان اختصاص یافته است. همچنین تاکنون در زمینه توسعه و تکمیل راههای روستایی ۲۰۳ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ و ۱۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

سرپرست مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: برای آب روستایی و عشایری نیز مبلغ ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ که ۲۳۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است، برای ۳۴ طرح استانی ویژه شامل پروژه های بخش های آب، آب و فاضلاب، برق ، راه و محیط زیست،  ۲۴۵ میلیارد اعتبار پیش بینی شد که تاکنون ۱۲۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.همچنین از حدود ۴۲ میلیارد تومان اعتبارات پیش بینی شده برای بهسازی آب بندان ها و سردهنه های کشاورزی ۲۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گفته کاوسی؛ همچنین تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۵ میلیارد تومان معادل کل مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۲۴ دستگاه اجرایی به دستگاه های مربوطه پرداخت گردید.

وی همچنین گفت: طی این مدت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت پرداخت مانده مرخصی بازنشستگان مربوط به ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ دستگاه های فوق پرداخت شد و تا پایان سال جاری نیز سایر مطالبات باقی مانده با اولویت زمان بازنشستگی پرداخت خواهدشد.

 وزنه‌بردار گیلانی در یک قدمی مسابقات جهانی

خبر حضور وزنه‌بردار گیلانی در آخرین مرحله انتخابی تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات جهانی، خبر خوش ورزشی روز یکشنبه بود که رئیس هیات وزنه‌برداری گیلان گفت: علیرضا سلیمانی وزنه‌بردار ارزنده گیلانی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم در اردوی تیم ملی کشور حضور خواهد یافت که خوشبختانه از آمادگی بسیار خوبی نیز برخوردار است و شانس این وزنه‌بردار برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان کشور، زیاد است.

همچنین سپنتا حاکم زاده و آریا پایدار ۲ وزنه‌بردار شایسته استان گیلان به مرحله جدید اردوی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشور دعوت شدند که امید است این وزنه‌برداران نیز با درخشش در اردوها، به عضویت تیم ملی وزنه‌برداری جوانان درآیند.


 

وضعیت جسمانی پرواز همای رضایت‌بخش است

اما یکی از اخبار مهم و مورد توجه روز یکشنبه ایرنا، در خصوص آخرین وضعیت جسمانی پرواز همای، هنرمند گیلانی بود که به دلیل ابتلا به کرونا، در یکی از بیمارستان‌های رشت بستری شده بود.

سعید جعفرزاده احمدسرگورابی با نام هنری پرواز همای متولد شهر احمدسرگوراب از توابع شهرستان شفت واقع در غرب گیلان است. او خواننده موسیقی سنتی ایرانی است همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. او ترانه‌هایی را به زبان‌های گیلکی و تالشی نیز اجرا کرده و اپراهایی را هم به‌روی صحنه برده‌است.شرکت در جشنواره موسیقی فجر، فضای باز کاخ نیاوران، تور کنسرت‌های آمریکا  (Disney Hall)،کنسرت ارکسترال با رهبری شهرداد روحانی و تور کنسرت‌هایی از هامبورگ تا هلند از جمله فعالیت‌های پرواز همای است.

زنگ خطر ذخایر آبی گیلان با کاهش ۵۰ درصدی آب سفیدرود  

کاهش ۵۰ درصدی آب سفیدرود یکی از اخبار مهم و قابل تامل روز دوشنبه ایرنا بود که با وجود  پر بارش‌ترین فصل سال، گزارش ها از کاهش ۵۰ درصدی منابع آبی رودخانه سفیدرود به عنوان بزرگ‌ترین رودخانه شمال استان و شمال کشور خبر می‌دهد که زنگ خطری برای منابع آبی این خطه از شمال کشور خواهد بود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ذخیره ۱۶۴ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود گفت: این میزان حجم آبگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته آبی حدود ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

عمران مؤمنی با اشاره به اینکه سال گذشته در همین مقطع زمانی ۳۲۴ میلیون متر مکعب آب در سد سفید رود ذخیره بود ، افزود: همچنین ۲ سال قبل در همین مقطع زمانی ذخیره سد سپید رود ۴۶۸ میلیون متر مکعب بود که امسال نسبت به آن زمان نشان دهنده کاهش ۶۵ درصدی است.

مدیر بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به این که در حال حاضر دبی ورودی به سپیدرود ۲۲ متر مکعب بر ثانیه است افزود: این میزان سال گذشته ۳۶ متر مکعب بر ثانیه بود که  ۳۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

مومنی با اشاره به تغذیه آب سد سپیدرود از دو سرشاخه اصلی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود در خارج از حوضه آبریز استان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و شرایط بارشی کشور در ماههای اخیر این کاهش اتفاق افتاده است.

بررسی ایمنی محورهای گیلان و اردبیل توسط فرماندهان انتظامی این ۲ استان

 یکی از اخبار مهم روز دوشنبه ، نشست تعاملی فرماندهان نیروهای انتظامی اردبیل و گیلان با هدف افزایش خدمات رسانی پلیس راه و ایمنی جاده‌های ارتباطی این استان‌ها، در شهرستان آستارا بود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل عصر دوشنبه در حاشیه نشست با فرمانده انتظامی گیلان در هتل اسپیناس آستارا گفت: استان گیلان به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی، در روزهای پایانی هر هفته میزبان گردشگران زیادی از استان اردبیل است و خدمات نیروهای پلیس راه گیلان برای تامین امنیت جاده ها قابل قدردانی است.

سردار هوشنگ حسینی افزود: همچنین مردم استان گیلان نیز برای بهره مندی از دامنه های سرسبز سبلان و آب های گرم اردبیل به این استان سفر می کنند و افزایش تعامل و همکاری نیروهای انتظامی هر دو استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در صورت وقوع حوادثی نظیر سیل و آتش سوزی و زلزله، نیروهای انتظامی در استان های همجوار به امدادرسانی و تامین امنیت اقدام می کنند و این گونه تعاملات با در نظر گرفتن موقعیت مرزی منطقه باید تقویت شود.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی استان های مختلف بدون تعامل و هماهنگی نمی توانند در مدت زمان کوتاه به دستگیری متخلفان، سارقان و قاچاقچیان اقدام کنند و تقویت امنیت فردی و اجتماعی در هر دو استان همواره در دستور کار ماست.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز گفت: در قالب این نشست در حوزه های مختلف ترافیکی و انتظامی بین دو استان گیلان و اردبیل بحث و تبادل نظر شد، تا زمینه تامین امنیت و رفاه حال مردم بیش از پیش فراهم شود.

کاهش ۱۶ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

روند نزولی صید انواع ماهیان استخوانی در گیلان از گزارشات روز سه شنبه بود که در این گزارش، به دلایل نزول صید ماهیان استخوانی در این استان اشاره شد. طبق آمار ارایه شده ، در نخستین ماه صید، میزان صید صیادان استان با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بوده است.

براساس آمار استحصال شده از شرکتهای صیادی پره استان گیلان ، صید انواع ماهیان استخوانی طی نخستین ماه از آغاز فصل صید ۱۶ درصد نبست به مدت مشابه سال ۹۹ کاهش یافت، این درحالیست که این مقدار نسبت به مدت مشابه در پنج سال گذشته ( ۱۳۹۵-۱۳۹۹ )، ۱۸ درصد کاهش داشته است.  

طبق آخرین آمار شیلات گیلان از آغاز فصل صید تاکنون ۲۲۶ تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید شد در حالیکه میانگین صید پنج سال گذشته این استان ۲۷۵ تن بود.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات گیلان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه فصل صید امسال از ۲۰ مهرماه آغاز شد گفت: طی این مدت ۱۸۲ تن ماهی کفال ، ۳۶ تن ماهی سفید و چهار تن کپور و سایر گونه ها سوف، سیم و انواع کولی‌ها توسط صیادانی گیلانی صید شد.

نیکپور همچنان تغییرات جوی دریای خزر و سرمای زودرس در سال جاری ، کاهش ذخایر ماهیان دریای خزر ناشی از انواع آلودگی های نفتی، صنعتی، شهری و کشاورزی، ناامنی رودخانه ها به عنوان زایشگاه طبیعی ماهیان از حیث آلودگی های مذکور و نیز صید مولدین در مصب و بالادست در زمان تخم ریزی توسط صیادان غیرمجاز و صید گسترده و لجام گسیخته توسط صیادان غیرقانی به روش دام گستری را از دلایل کاهش صید عنوان کرد.

پسروی آب خزر تا ۲۰۵۰ ادامه دارد

پسروی آب دریای خزر یکی دیگر از اخبار مهم ایرنا طی روز سه شنبه بود که معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بر اساس مطالعه صورت گرفته در سال ٢٠١٧ مشخص شد که آب خزر تا سال ٢٠۵٠ پسروی خواهد داشت.

احمد رضا لاهیجان زاده افزود: این پسروی به علت تغییر اقلیم است که احتمال افزایش نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: ۵٠ درصد پسروی دریای خزر، به سرعت تبخیر آب در آن برمی گردد اگر این روند با این سرعت ادامه داشته باشد ٢٠ تا ٢۵ درصد مساحت خزر در بخش شمالی که سواحل روسیه را شامل می شود، کاهش خواهد یافت.

افزایش ۲۵ درصدی پهلوگیری کشتی در بندر آستارا

یکی از اخبار خبر مهم روز چهارشنبه ایرنا، افزایش ۲۵ درصدی پهلوگیری کشتی در بندرآستارا است . با توجه به این که نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر دریایی از شمال ایران به بنادر کشورهای حوزه دریای خزر، بندر آستار است و افزایش ۲۵ درصدی پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و کوچک در آن، بیانگر رونق اقتصاد، صادرات، ارزآوری و تجارت خارجی در این مرز آبی است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی آستارا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، پهلوگیری کشتی ها در بندر آستارا ۲۵ درصد ، صادرات کالا از این بندر ۱۴.۳ درصد و صادرات کانتینری کالاها ۱۰۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته تقویت شده است.

به گفته کیانوش امیری تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا در نیمسال نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد رشد داشته است و روسیه با ۱۷۵ هزار تن کالا ۱۳ درصد ، قزاقستان با ۳۶۴ هزار تن کالا  ۲۷ درصد ، ترکمنستان با ۷۴ هزار تن کالا  پنج درصد و جمهوری آذربایجان با ۷۵۰ هزار تن کالا ۵۵ درصد ترافیک کالا را در بندر آستارا به خود اختصاص داده اند.

وی تنوع و گستره فعالیت های بندری در آستارا را گویای زمینه کار و سرمایه گذاری برای بخش خصوصی دانست و از کارآفرینان و سرمایه گذاران خواست برای احداث ترمینال های کانتینر یخچالی و رورو، مخازن ذخیره سازی، پردازش و بسته بندی انواع کالاها نظیر روغن های خام و خوراکی، احداث سیلو و انبار، کارخانه آرد و صنایع مرتبط، صنایع تبدیلی، سردخانه، واحدهای بسته بندی و همچنین در حوزه گردشگری و تفریحات دریایی سرمایه گذاری کنند.

 انتقال خاک تالاب انزلی

مطالبی در فضای مجازی استان طی روزهای اخیر منتشر شد که از برداشت خاک و ماسه از بستر و حواشی این تالاب و انتقال آن به استانهای دیگر حکایت می کند.

پیشتر نیز در شهریور ماه امسال ویدئویی مشابه در فضای مجازی منتشر شد، که با وجود ادعای برداشت خاک از تالاب انزلی مشخص گردید که این عملیات مربوط به خاک‌برداری در جوار فرودگاه رشت است که با نخستین اراضی تالابی انزلی بیش از ۱۰ کیلومتر فاصله داشت.

پس از پیگیری های مستمر در رابطه با صحت و سقم این خبر در نهایت دادستان بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این خبر با هدف نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی تولید شده است و واقعیت خارجی ندارد.

اکبر سبحانی سپس به ویدئوی دیگری اشاره کرد که در تاریخ سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ( حدود ۲ ماه پیش) ضبط شده است و در این فیلم نیز صدای مردی به گوش می رسد که این بار مدعی بارگیری خاک تالاب انزلی برای ارسال به شهر همدان است.

وی اظهار داشت: پس از بررسی های لازم در خصوص فیلم ۲۳ شهریور کذب بودن ادعای فرد مذکور ثابت شد، زیرا در این فیلم برج کنترل هواپیما در فرودگاه رشت دیده می شود و زمینی که خاک آن در خودروی سنگین بارگیری می شود خصوصی است و فرد گزارش دروغ تهیه می کند.

دادستان بندرانزلی فیلم جدید را نیز دنباله سریالی حاشیه سازی گذشته عنوان کرد و گفت: طبق بررسی های میدانی هیچ برداشتی از تالاب انزلی انجام نشده است

رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گیلان 

رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گیلان دیگر خبر مهم روز چهارشنبه ایرنا بود که معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با بیان این که تیم‌های این اداره و دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در واحدهای آموزشی دارای کلاس‌های حضوری نظارت جدی دارند گفت: تاکنون انحرافی در رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گیلان مشاهده نشده است.

جابر اخلاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های نظارتی آموزش و پرورش بر اساس برنامه ریزی هر روز در مناطق مختلف چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس بازگشایی شده را رصد و در صورت نیاز توصیه های لازم را ارایه می کنند.

از ظرفیت زراعت چوب برای صیانت از جنگلها استفاده شود

استاندار گیلان زراعت چوب را یکی از مزیت های نسبی استان دانست و گفت: از ظرفیت زراعت چوب  باید برای صیانت از جنگل ها، اشتغالزایی و درآمدزایی به طور بهینه استفاده کرد.

اسدالله عباسی غروب چهارشنبه در جلسه ستاد زراعت چوب استان افزود : طی ۲ سال باید  باقی مانده تعهدات ۶ هزار و ۶۰۰ هکتاری منابع طبیعی استان برای درختکاری انجام شود؛ ضمن اینکه از زمین‌های بلاتکلیف به ویژه در غرب استان برای زراعت چوب استفاده شود .

عباسی ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز باید حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار از مستثنیات را در اختیار کشاورزان و کسانی که می خواهند برای زراعت چوب سرمایه‌گذاری کنند ،  قرار دهد که  علاوه بر افزایش درآمد و اشتغال ناشی از  زراعت چوب موجب کاهش قاچاق چوب نیز می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت قطع حداقلی درختان در مسیر توسعه استان و اجرای پروژه‌ها افزود: در اجرای طرح زراعت چوب نباید زمان را از دست دهیم و باید تلاش کنیم در کنار درختکاری، اراضی شالیزاری مورد استفاده نیز حفظ شود.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید از اقلیم گیلان و جنگل‌های هیرکانی صیانت و مراقبت کنیم و با افزایش سطح زراعت چوب گامی مؤثر در احیاء آن برداریم.

ملوان فاتح دربی گیلان شد

اما یکی از اخبار مهم ورزشی هفته گذشته برگزاری شهرآورد گیلان و دیدار تیم های ملوان و شهرداری آستارا بود که این ۲ تیم در هفته ششم لیگ دسته اول کشور مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت تیم ملوان پیروز شهرآورد گیلان شد تا در صدر جدول لیگ قرار گیرد.

تیمهای فوتبال ملوان و شهرداری آستارا که در هفته پنجم موفق شدند حریفان خود را شکست دهند، عصر چهارشنبه در هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور( جام آزادگان) به مصاف هم رفتند که در نهایت ملوان با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد تا برنده دربی گیلانی شود.

افتتاح نخستین دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی اتاق اصناف در رشت

یکی از اخبار مهم روز پنجشنبه ایرنا، افتتاح اولین دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف رسیدگی و حل مشکلات واحدهای صنفی و تولیدی گیلان  با حضور مسئولان دادگستری ، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف مرکز گیلان در رشت بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در حاشیه افتتاح این دبیرخانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ستاد به منظور صیانت و حمایت از اصناف ، بنگاه‌های تولیدی کوچک، بزرگ و کسبه و  بررسی و رفع مشکلات و حمایت از تولیدکنندگان تشکیل و افتتاح شده است .

احمد آقایی  ادامه داد: اگر این واحدهای صنفی مشکلاتی در حوزه کاری و یا مشکلاتی با سایر دستگاه‌ها داشته باشند، پرونده آنان قبل از ورود به حوزه دستگاه قضایی، توسط این کارگروه مورد رسیدگی قرار می گیرد تا مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

همچنین رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در افتتاح دبیرخانه ستاد مقاومتی در رشت اظهار کرد: حدود ۱۴۵ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت دارند که از این تعداد ، حدود ۱۲۵ هزار واحد صنفی، دارای پروانه هستند.

آزادی ۲۰ زندانی مهریه با اجرای پویش نیکوکاری در گیلان

مدیرعامل مجمع خیرین گیلان در این خصوص از راه اندازی پویش نیکوکاری برای آزادسازی ۲۰ زندانی مهریه "۲۰ سکه برای ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد" در این استان خبر داد.

دکتر هاجر تحریری نیک صفت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیران و نیکوکاران استان گیلان می توانند از طریق پویش نیکوکاری آزادسازی ۲۰ نفر از زندانیان مهریه، نسبت به اهدای کمک های مالی در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه با بررسی های انجام گرفته ۲۰ نفر از زندانیان محکوم به پرداخت دیه مهریه در گیلان با پرداخت یک سکه از زندان آزاد خواهند شد، اضافه کرد: این تعداد دارای شغل های فصلی بوده و به دلیل عدم اشتغال در پرداخت مهریه با مشکل مواجه شده اند.

ایرنای گیلان با آمادگی کامل خود را برای هفته پیش رو و تهیه اخبار و گزارشهایی از رویدادها و تحولات استان آماده می کند . با امید این که شاهد اخباری از آبادانی هرچه بیشتر استان و بهروزی مردمانش باشیم .

برچسب‌ها رشت اختصاصی ایرنا مشارکت اجتماعی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت اختصاصی ایرنا مشارکت اجتماعی رشت اختصاصی ایرنا مشارکت اجتماعی گیلان گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس میلیارد تومان اعتبار ماهیان استخوانی شنبه در گفت و گو نیروهای انتظامی بندر آستارا پهلوگیری کشتی روز چهارشنبه سرمایه گذاری هزار تن کالا استان گیلان تالاب انزلی صنایع دستی چای کنیایی پرواز همای وزنه بردار روز یکشنبه زراعت چوب سال گذشته مدت مشابه بسته بندی مشابه سال دریای خزر متر مکعب ۲۵ درصد ۵۰ درصد خبر مهم تیم ملی سه شنبه مهم روز ۱۶ درصد سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی تاکنون با استفاده از بارش‌ها ۱۴۸ هزار هکتار معادل ۶۲ درصد از شالیزار‌های این استان را شخم زدند.

او با تأکید بر اینکه کشاورزان خزانه گیری شالیزار‌ها را باید در اولویت قرار دهند، افزود: تاکنون در ۱۲۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شالیکاران خواست در آماده سازی مزارع برای کشت برنج شتاب کنند. 

محمدی تصریح کرد: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

این استان بزرگترین تولید کننده برنج بومی در کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان شخم زده شد
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد