Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از تلاش‌های خالصانه این لشکر مخلص خدا، اظهار کرد: بسیج در همه بحران‌ها خود را کنار مردم دانسته و مردم خود را مدیون بسیجیان، این پابرهنگان عرصه اسلام می‌دانند.

وی با اشاره به احکام صادره اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبری حکم اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را صادر کردند، شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منزله چشم نظام اسلامی است که در بسیاری از لایه‌های انقلاب نقش دارد اگرچه در سال‌های اخیر نه‌تنها خروجی نداشته بلکه افت‌وخیز زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه وجود مشکلات به‌ویژه مشکلات فرهنگی کشور نتیجه عملکرد ضعیف شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، تصریح کرد: این شورا در سه حوزه سیاست، تدوین نظام قوانین و نظارت باید فعالیت کند که در سال‌های اخیر فعالیت خاصی از آن‌ها دیده نشد و این ضعف عملکردها منجر به این شد که دشمن تا خانه‌های ما از طریق رسانه و فضای مجازی ورود کند لذا ضعف عملکرد این شورا در برخی دولت‌ها منجر به لجام‌گسیختگی در فرهنگ شده است.

فلاحتی با انتقاد از اینکه مسجد به‌عنوان پایگاه مهم فرهنگی متولی خاصی ندارد، بیان کرد: این موضوع را هرکسی خود را متولی می‌داند و این موضوع منجر به مشکلات زیادی شده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه مساجد، تدوین قوانین، جذب مدیران، جذب اساتید دانشگاه هیچ برنامه‌ای ندارد و هیچ‌کدام از آیین‌نامه‌ها به‌ویژه در دانشگاه آزاد اجرا نمی‌شود.

خطیب جمعه رشت با ابراز تعجب از عدم نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی در آرایش نظام‌اند فرهنگی گفت: امیدواریم با حکم جدید رهبری نسبت به اعضای جدید، اهتمام ویژه‌ای در عمل به وظایف خطیر شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند و گام‌های مهمی بردارند.

وی با بیان اینکه این روزها گرانی مردم را آزار می‌دهد، تورم بر مردم فشار آورده و دشمن بهره کافی می‌برد، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در ۱۰۰ روز اول در مسئله رویکردی دولت و انگیزشی و عملکردی فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام داده اما در حوزه اقتصاد که مردم هرروز با آن سروکار دارند اقدامات محسوسی انجام‌نشده است‌.

فلاحتی با تأکید بر اینکه دولت گذشته کاملاً کشور را به سمت غرب سوق داده بود به‌طوری‌که آب خوردن را هم به برجام گره‌زده بودند، گفت: در این دولت تکیه به توان داخلی است و هیچ‌چیزی را به خارج ربط نداده‌اند، این دولت می‌گوید که دست گدایی دراز نمی‌کنیم و دست عزت باید در دنیا طنین‌انداز شود نه دست گدایی، چراکه دست دراز کردن به سمت غرب جز ویرانی و خسارت نفعی ندارد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه دولت و و‌زرای او میدانی هستند، گفت: این میدانی بودن، نشان از هدف خدمت‌رسانی حقیقی دولت سیزدهم است که منجر به آرامش روانی خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش آمار واکسیناسیون در گیلان و کشور تصریح کرد: در مسئله واکسیناسیون رشد قابل‌توجهی داشته‌ایم که ستودنی است، در پرداخت حقوق ماهانه بدون استقراض، ذخیره کالای اساسی و کاهش نرخ سیمان آهن و میله‌گرد، خروج مسکن از رکود، تعامل با همسایگان سالم غیر زورگو و حضور در سازمان شانگهای، دولت موفقیت‌های محسوسی داشته است.

فلاحتی با بیان اینکه اگرچه مردم عملکرد خوب دولت را می‌بینند اما از گرانی‌های افسارگسیخته نگران‌اند،گفت: دولت باید به بهبود اقتصاد سرعت بیشتری ببخشد، موانع و مشکلات را با مردم صریح بگویند و مشکلات را بیان کنند و تصمیمات لازم را سریع بگیرند و تغییر و تحول را سریع انجام دهند.

فلاحتی با بیان اینکه باید نیروهایی که به این نظام اعتقاد دارند روی کار بیایند وگرنه اگر این راه و این رویه ادامه پیدا کند مشکلات مردم افزایش میابد، خاطرنشان کرد: این مردم دلداده و هوشیار به عملکرد مسؤولین خود نگاه می‌کنند که چگونه موضوعات را مدیریت می‌کنند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اهمیت ساماندهی آب در استان گیلان گفت: مشکل آب بسیار بحرانی است و استاندار محترم برای رفع مشکل آب باید چاره‌اندیشی کند و با سرعت چاره‌اندیشی کند، مسئله آب مسئله‌ای حیاتی است و نیازمند اهتمام ویژه‌ای است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آب اقتصاد گیلان دولت امام جمعه رشت آب مشکل آب در گیلان نمازجمعه رشت شورای عالی انقلاب فرهنگی جمعه رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در نشست شورای برنامه ریزی گیلان در رشت با اشاره برلزوم ایجاد زیرساخت‌ها و الزامات ورود مردم در عرصه‌ی اقتصاد وتولید افزود: برای تحقق عینی شعار سال با نام جهش تولید با مشارکت مردم مستلزم ریل گذاری اقتصاد بر محور نقش آفرینی عموم مردم است.
اسدالله عباسی خطاب به اخلالگران در روند مشارکت عمومی در حوزه‌ی تولید و اقتصاد گفت: هر مدیر یا مسئولی که در روند مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد کارشکنی و یا سرمایه گذار مردمی را مایوس کند، برکنار خواهد شد.
وی همچنین بر لزوم توزیع عادلانه‌ی منابع پیش بینی شده در بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ اشاره و تصریح کرد: در بودجه‌ی امسال، اعتبارات خوبی در حوزه‌ی مدیریت پسماند، بهبود ظرفیت‌های تولیدی واشتغالزا و نیز حمایت از شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های مهمی، چون طرح تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند مناطق روستایی در نظر گرفته شده که با پیگیری نمایندگان می‌تواند به حصول نتایج مطلوب منتهی شود.
محمد رستمی، رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان هم در این نشست گزارشی از روند بودجه بندی وبودجه ریزی استان در راستای تسریع در روند تحقق شعار سال ارایه کرد و گفت: در همین راستا راهکار‌هایی تهیه وتدوین شده تا تخصیص منایع در مسیر درست خود توزیع شود و به توسعه‌ی متوازن در مناطق مختلف شهری وروستایی بیانجامد.
در ادامه‌ی این نشست آقایان ابراهیم نجفی، رییس مجمع نمایندگان گیلان، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی از نمایندگان مردم رشت و خمام، احمد دنیامالی، نماینده‌ی مردم انزلی و خلیل بهروزی فر، نماینده‌ی فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی الزامات و اولویت‌های تخصیص منابع در مناطق مختلف استان را تشریح کرده و بر لزوم توجه به طرح‌های حوزه‌ی سلامت، ساماندهی پسماند، مدیریت فاضلاب ها، حمایت از بخش کشاورزی و صنعت و همچنین طرح‌های نیمه تمام بویژه در حوزه‌ی سلامت تاکید کردند.
در پایان این نشست از ۶ قاری برگزیده‌ی بین المللی گیلان که در ماه مبارک رمضان امسال در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و رونق بخشی به محافل انس با قرآن تاثیرگذار بودند، قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • تاثیر تورم بر رفتار‌های فرهنگی
  • صادق خلخالی در فروردین ۵۸: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود