Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپهر ستاری: ظاهرا اردوی مهم اروپایی تیم ملی زنان در شارلوای بلژیک به دلیل عدم صدور مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش به علت اعتراض احمد راستینه نماینده عضو جبهه پایداری در آستانه لغو قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که تیم ملی زنان ایران با هدایت مریم ایراندوست برای نخستین بار در ازبکستان و با پشت سر گذاشتن تیم ملی اردن توانست راهی مسابقات نهایی جام ملتهای آسیا شود و حالا قصد بر این شده تا با تدارکی ویژه آنها به دهلی اعزام شوند، انتقاد نماینده مردم شهرکرد اردوی اروپایی این تیم را در آستانه لغو قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم فوتبال زنان ایران قرار بود پس از اردوی موفق در کیش راهی شارلوای بلژیک شود تا بعد از تمرین در امکانات و کمپ مجهز این تیم بلژیکی و چند بازی تدارکاتی به هندوستان اعزام شود اما انتقاد این نماینده مردم و طرح پرسش و احضار وزیر ورزش از سوی او سبب شده تا این اردو با مشکل مجوز روبروشود.
این نماینده مجلس به مالکین ایرانی باشگاه معترض است. خاندان بیات نوادگان مرتضی قلی بیات نخست وزیر رژیم پهلوی هستند که در سال ۱۳۳۷ از دنیا رفته است.
مرتضی قلی بیات نخست وزیر و وزیردارایی و رئیس شرکت ملی نفت ایران در چهار دهه نخست ۱۳۰۰ و خواهرزاده دکتر مصدق بوده است.


نوه های او سال‌هاست در فوتبال بلژیک فعالیت دارند و مهدی قلی بیات رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک و تیم برتر فوتبال دنیا در رنکینگ سال های اخیر بوده است.
این خانواده البته مالکیت باشگاه شارلوا را هم از سه دهه قبل در اختیار دارد.
جالب اینجاست که آنها از دهه ۹۰ میلادی بسیاری از بازیکنان سرشناس ایرانی را با خود به بلژیک برده اند و بسیاری از ملی پوشان ایرانی در همه این سال ها عضوی از این تیم بوده اند و همین حالا علی قلیزاده عضو تیم مردان و فرمانی همسر او و عضو تیم ملی زنان ایران در این باشگاه بازی می کنند.
جالب تر اینکه پدر این خانواده در سنین بالا عمرش بی هیچ مشکلی به ایران تردد دارد و به املاک و دارایی هایش سرکشی می کند.

اردوی شارلوا فرصتی بی نظیر و البته رایگان برای دختران ایران بود تا قبل از اولین حضور شان در جام ملت‌های آسیا حضور جمعی در کمپ پیشرفته اروپایی و البته تمرین مشترک با یک تیم مدرن اروپایی را تجربه کنند اما گلایه های این نماینده مجلس شورای اسلامی که در قالب درخواست به احضار وزیر به مجلس طرح و پیشتر در زمان حضور سه رئیس فدراسیون والیبال ، کشتی و فوتبال در جلسه مربوط به اساسنامه های ورزشی و احتمال تعلیق ورزش ایران هم حضورا مطرح شده بود باعث عقب نشینی وزارت ورزش شده است.
همزمان با حملات و توهین های انجام گرفته به زهرا کودایی گلر توانمند تیم زنان ایران از سوی اردنی ها و پرونده سازی های انجام گرفته علیه تیم ایران، این لغو اردو می تواند بر مشکلات تیم در مسیر آماده سازی بیفزاید.
به نظر می‌رسد وزارت ورزش لازم است درباره این مساله روشنگری کند که اگر این خاندان دارای مشکل هستند، چرا اعمال محدودیت تنها درباره اردوی تیم زنان انجام می گیرد و مراودات شخصی و حتی ورزشی دیگر آنها دچار مشکل نمی‌شود و همچنین مشکلی برای سایر فوتبالیست‌ها ایجاد نمی‌شود؟

۲۵۸ ۴۱

کد خبر 1574531

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فوتبال بانوان زنان ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نیّر الهامی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، فردا / ۳۰ فروردین/ آخرین مهلت ثبت نام زنان خانه دار روستایی و عشایری در این طرح رایگان است.

وی اضافه کرد: تاکنون هزاران زن در این طرح ثبت نام کرده اند ولی ظرفیت استان در این خصوص بیش از این هاست و امیدواریم میزان ثبت نام در این طرح با توجه به رایگان بودن آن، نزدیک به ۱۰۰ درصدی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در خصوص جزئیات این طرح دولت سیزدهم اظهار کرد: مادران روستایی و عشایر که فرزند سوم آنان اول سال ۱۳۹۶ به دنیا آمده باشند، در قالب این طرح به صورت رایگان بیمه می شوند.

الهامی ادامه داد: برای مادرانی که بیشتر از سه فرزند دارند، به ازای هر فرزند ۲ سال سابقه ارفاقی در نظر گرفته می شود.

وی گفت: مادران مشمول این طرح می توانند با مراجعه سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یا به صورت حضوری به کارگزاری‌های فعال در آذربایجان غربی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • الناز شفیعیان در آستانه المپیکی شدن؛ نماینده ایران به فینال قهرمانی آسیا رسید
  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • هفته کابوس‌وار انگلیسی‌ها در رقابت‌های اروپایی؛ تنها استون ویلای اونای امری آبروداری کرد!
  • یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است