Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، افتتاح کتابخانه مرکزی را موجب افزوده شدن ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه‌های استان دانست و متذکر شد: حدود ۴۰۰ هزار جلد کتاب هم به قفسه کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

پریسا کرمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۰۱ باب کتابخانه عمومی در سطح ۱۷ شهرستان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۸۵ باب کتابخانه نهادی، ۱۵ باب مشارکتی و یک باب مستقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دایر بودن ۲۰ کتابخانه عمومی روستایی در گیلان، افزود: در روستاهایی که فاقد کتابخانه هستند طرح هایی همچون کوله کتاب را با هدف ارسال کتاب برای علاقمندان مطالعه اجرا کردیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۶ هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه های عمومی استان وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته ۶۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان بودند که به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم تمدید این عضویت ها، در حال حاضر ۲۰ هزار عضو داریم.

کرمی، از راه اندازی بیش از ۷۵ شبکه اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی و عضویت مجازی بیش از ۷۵ هزار نفر در این شبکه‌ها خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله نشست‌های مجازی کتابخوان، پویش‌های فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره با موضوعات روز، نمایشنامه خوانی، کارگاه‌های سواد رسانه و اجتماعی و مسابقات کتابخوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در شبکه‌های اجتماعی است.

وی برگزاری محافل ادبی، نشست‌های رونمایی کتاب، تجلیل از پیشکسوتان عرصه کتاب، تجلیل از فعالان قرآنی و دانش آموزان برتر، نقد کتاب، دعوت از رزمندگان دفاع مقدس و نیز رونمایی و اجرای طرح‌های ابتکاری برای سهولت دسترسی مردم به کتاب در زمان شیوع کرونا همچون «کتاب دوخان»، «الو کتاب»، «لک لک کتاب» و «بالاکا کتاب» را از دیگر برنامه‌ها دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه رشت چهار کتابخانه دارد، عنوان کرد: کتابخانه مرکزی رشت دارای پیشرفت ۹۵ درصدی است و پیش بینی می‌کنیم که این کتابخانه اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی افتتاح کتابخانه مرکزی را موجب افزوده شدن ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه‌های استان دانست و متذکر شد: حدود ۴۰۰ هزار جلد کتاب هم به قفسه کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

کرمی، یکی از اقدامات مهم مجموعه کتابخانه‌های عمومی گیلان را ایجاد سه باب کتابخانه عمومی مادر و کودک دانست و تاکید کرد: این کتابخانه ها در شهرهای صومعه سرا، شفت و بندر انزلی با مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان راه اندازی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته کتاب کتابخانه کتابخانه های استان عمومی گیلان کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیرازی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی میزبان نشست علمی «جنگ و صلح از منظر سعدی» خواهد بود.

این نشست با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و ابوالقاسم فروزانی، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز در این نشست به بررسی دیدگاه سعدی در زمینه جنگ و صلح و بازتاب این موضوع در آثار این شاعر می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده در این نشست شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد