Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@06:51:19 GMT

رئیسی: حفظ محیط زیست، سرمایه گذاری بلندمدت است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۸۲۰۶

رئیس جمهور در جلسه تخصصی با اساتید و فعالان محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست، به معنای قدرت، امنیت و نوعی سرمایه گذاری بلند مدت و رشد تولیدات کشور است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سید ابراهیم رئیسی روز جمعه 28 آبان 1400 در نشست تخصصی با نخبگان و فعالان محیط زیست که به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری در۲۶ آبان ۱۳۹۴ برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه تشکیل این جلسه بررسی و پیگیری اجرای سیاست‌های ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست است و این که تاکنون پس از گذشت شش سال فقط ۴۷ درصد این سیاست‌ها اجرایی شده به هیچ عنوان قانع کننده نیست و لازم است دستگاه‌های اجرایی بازنگاهی در عملکرد خود داشته باشند و در یک اقدام جمعی این عدد به رقم قابل توجهی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تشکیل نشست‌های تخصصی برای بررسی و پیگیری سیاست‌های کلی نظام در حوزه‌های مختلف، گفت: در چنین نشست‌هایی باید علت اجرایی نشدن بخشی از سیاست‌های مصوب نظام بررسی و موانع تحقق کامل این سیاست‌ها برطرف شود.
رئیس جمهور با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به محیط زیست، اظهار داشت: جامعه بشری باید نسبت به تعرض و طغیان علیه محیط زیست حساس باشد متاسفانه قدرت‌های بزرگ بدترین استفاده را از محیط زیست به عمل می‌آورند و سپس با سازوکاری، از موضوع محیط زیست بعنوان حربه‌ای علیه کشور‌های در حال توسعه استفاده می‌کنند همانند مساله حقوق بشر که امروز بزرگترین ناقضان آن مدعی حقوق بشر در سایر کشور‌ها هستند.   رئیسی افزود: حفظ محیط زیست باید به عنوان یک موهبت الهی برای حیات انسان و تمام موجودات زنده مورد توجه همگان باشد و در این راستا لازم است ساختار‌های متناسب با این رسالت بزرگ ایجاد شده و برخی رفتار‌ها ناصحیح اصلاح شود.   رئیس جمهور با تاکید بر ارجحیت توجه به محیط زیست بر توسعه یافتگی و فعالیت اقتصادی و اینکه توسعه یافتگی فرع بر محیط زیست است، گفت: اگرچه توسعه یافتگی و فعالیت‌های اقتصادی یک موضوع ضروری است، اما حتما باید از پیوست محیط زیستی برخوردار باشد و توجه به محیط زیست در تمام طرح‌های توسعه و فعالیت اقتصادی به دقت لحاظ شود ضمن اینکه محیط زیست هم باید پیوست اقتصادی داشته باشد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز کمبود آب، مشکل همه مردم کشور در استان‌های مختلف است، گفت: در جریان سفر‌های استانی، مهم‌ترین مشکلی که مردم آن را مطالبه می‌کنند، تامین آب است و در این زمینه معتقدم باید به مدیریت آب در کشور توجه جدی شود و با استفاده بهینه و توجه به ظرفیت‌های اقلیمی می‌توان بخش زیادی از مشکلات موجود را کاهش داد.   رئیسی اهمیت ارائه آموزش در صیانت از محیط زیست را ضروری دانست و گفت: امروز لازم است رسانه‌های جمعی، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و صاحبان تریبون در زمینه آموزش ایفای نقش کنند. آموزش می‌تواند به جلب مشارکت عمومی بیانجامد و هر کجا که مردم احساس مسئولیت کرده و مشارکت می‌کنند، مشکلات به راحتی برطرف می‌شود.   رئیس جمهور توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق مختلف کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: بی تردید دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها مطالعاتی دارند و می‌توانند با نگاه تخصصی، قابلیت‌های هر استان را شناسایی کنند و دولت مکلف است از این یافته‌ها، برای فعال کردن ظرفیت‌های موجود هر استان استفاده کند.
دکتر رئیسی با اشاره به مشکل پسماند‌ها در کشور گفت: برای غلبه بر این مشکل نیازمند ایجاد سازوکار فعال برای مدیریت پسماند در کشور هستیم و ایجاد چنین مجموعه‌ای ضرورت دارد تا مسائل مربوط به حوزه پسماند را به طور متمرکز حل و فصل کند.   رئیس جمهور در ادامه خطرات ناشی از صید ترال و دغدغه‌های صیادان بوشهر و بندرعباس در این زمینه اشاره کرد وگفت: حتما باید جلوی صید ترال گرفته شود چرا که این نوع صید به آبزیان، دریا و حتی صیادان آسیب می‌رساند و از رئیس سازمان محیط زیست می‌خواهم که با جدیت این موضوع را پیگیری کند.
آیت‌الله رئیسی افزود: سازمان محیط زیست حکم بهداشت را در وزارت بهداشت و درمان دارد و بر درمان مقدم است و اینکه سازمان محیط زیست زیر نظر رئیس جمهور تعریف شده برای این است که نسبت به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جایگاه برتری بر حفظ محیط زیست تاکید کند.   رئیس جمهور گفت: صرفا با توصیه نمی‌شود محیط زیست را حفظ کرد و در کنار آن بعضاً اقدام و عمل جدی نیز لازم است.   دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در صیانت از محیط زیست، گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش ارزشمندی در حوزه محیط زیست دارند و باید از فعالیت مردم در این حوزه حمایت شود و این‌ها بهترین پشتوانه برای دولت هستند.   رئیس جمهور تصریح کرد: توجه به محیط زیست منحصر به مقطع خاص زمانی نیست و همواره باید نسبت به آن دغدغه داشت.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به مدیریت آب و آبخیزداری گفت: باید برای اقلیم‌های مختلف راهکار‌های متفاوتی، متناسب با آن اقلیم اتخاذ و اجرایی شود.   رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ جنگل‌ها خاطرنشان کرد: جنگل ثروت عظیم ملی و حفظ آن برای نسل‌های آینده ضروری است و همواره باید نسبت به حفظ و صیانت از ثروت‌های عظیم ملی حساس باشیم و غفلت از این سرمایه‌های عظیم می‌تواند کشور را دچار آسیب کند.   در این مراسم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفظ محیط زیست و ۱۷ نفر از اساتید، نخبگان و فعالان محیط زیست در سخنان جداگانه‌ای با قدردانی از توجه و اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به صیانت از محیط زیست، دیدگاهها، پیشنهادات و دغدغه‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: توجه به محیط زیست رئیس جمهور حفظ محیط زیست رئیس جمهور سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیفی درباره حرایم مرغ لاین وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در محل این سازمان برگزار شد. مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تصمیم گیری درباره حرایم و فواصل امکان مربوط به دام گفت با توجه به اخذ نظر انجمن‌ها، وزارتخانه‌های مربوط و نهادهای حاکمیتی جمع بندی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: نگهداری و پرورش هر نوع حیوان اهلی در محدود روستاها بلامانع بوده و مستلزم اخذ مجوز نیست. البته این به این معنی نیست که نظارت بهداشتی بر دام روستایی انجام نمی‌شود بلکه انجام واکسیناسیون، سمپاشی و فعالیت‌های ترویجی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص استقرار امکان دامی و صنایع وابسته به دام با سکونتگاه‌ها، پارک‌های ملی، تالاپ ها، دریاچه‌ها، اثر طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، قنوات و.... نیاز به استعلام از سازمان محیط ملی حفاظت محیط زیست است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به حساسیت مراکز نگهداری و پرورش مرغ لاین، حریم‌هایی که فبلا در نظر گرفته شده بود با توجه به نقش آن در امنیت غذایی برای این مراکز همچون سابق مشمول هیچ تخفیفی نمی‌شود.
ادامه دارد....

کد خبر 6084486 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست
  • رئیسی عازم پاکستان شد
  • رئیسی پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا چه گفت؟
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • تخفیفی درباره حرایم مرغ لاین وجود ندارد
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ