Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: نماز و روزه عبادات فردی هستند که هیچ گرسنه‌ای را سیر و هیچ گمراهی را هدایت نکرده و تنها خود مومن را هدایت می‌کند، در رأس این عبادات فردی نماز قرار دارد و هیچ عبادتی همانند نماز انسان را نمی‌سازد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه این هفته با اشاره به تقوای الهی اظهار داشت: خودم و همه شما را به تقوای الهی و ترک معاصی دعوت می‌کنم، یکی از کارهایی که از مصادیق مهم تقوا بوده، این است که کارها برای خداوند انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند: "اگر کسی محبت، غضب و منعش برای خداوند باشد، این شخص از اولیای خداوند است." 

وی ادامه داد: در خطبه‌های نخست پیرامون صفات مومن در قرآن صحبت به عمل آمد و بحث درباره صفاتی بود که در سوره مومنون آمده است، در این سوره 7 صفت را خداوند برای مومن بیان می‌کند که در ابتدا می‌فرمایند: "مومنین رستگار و پیروز هستند و مومن به هدف نخست و انسانیت خود خواهد رسید." و این مومن کسانی هستند که در نماز خود خشوع دارند. دومین صفت یک مومن نیز این بود که از کار لغو و بیهوده دوری می‌کند. 

امام جمعه اصفهان پیرامون سومین صفت یک مومن تصریح کرد: مومن کسی است که زکات مال خود را می‌دهد، زکات یکی از ارکان عبادت است و به 2 قسمت عبادی فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود. نماز و روزه عبادات فردی هستند که هیچ گرسنه‌ای را سیر و هیچ گمراهی را هدایت نکرده و تنها خود مومن را هدایت می‌کند، در رأس این عبادات فردی نماز قرار دارد و هیچ عبادتی همانند نماز انسان را نمی‌سازد. این در حالی است که عبادات اجتماعی عبادت‌هایی هستند همانند زکات دادن که به درد مردم می‌خورند. 

امام جمعه اصفهان: کمیسیون فرهنگی مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی مراکز استان‌ها را دریافت و اجرایی کندامام جمعه اصفهان: نماز معراج مومن استامام جمعه اصفهان: قضات در خط مقدم آزادسازی زندانیان واجد شرایط هستند

وی گفت: معنای واقعی صدقه در ذهن ما به اشتباه شکل گرفته است، هر کار خوبی که برای خداوند انجام بگیرد از نظر اصطلاح عربی و دینی صدقه نامیده می‌شود، برای مثال راهنمایی کردن دیگران و حتی سلام کردن به دیگران نیز اگر برای خداوند باشد، صدقه است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از زکات خود به افراد بدهکار و ورشکسته و همچنین کسی که در راه مانده بدهید، زکات در راس امور عبادت‌های اجتماعی قرار دارد به گونه‌ای که زکات پس از نماز قرار دارد. 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد درباره روایتی پیرامون فلسفه زکات بیان کرد: در راس زکات کمک به فقیران قرار دارد به گونه‌ای که امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند: "خداوند زکات را واجب کرده تا اغنیا و پولداران به فقیران کمک کنند، اگر مردم زکات مال خود را می دادند مسلمان فقیری باقی نمی‌ماند." امید است خداوند به همه ما توفیق عنایت بفرماید تا وظایف دینی خود را به خوبی انجام دهیم و جامعه خود را با گناه نکردن و با انجام وظیفه اصلاح کنیم. 

انتهای پیام/167/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان عبادات فردی برای خداوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه ۳۱  فروردین ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

سخنران پیش از خطبه؛  حجت الاسلام فیاضی  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان خواهد بود.

 مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها هرمزگان ۳۱ فروردین
  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • «سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام