Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@01:37:31 GMT

توجیه عربستان برای هدف قرار دادن فرودگاه صنعا

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۰۱۲۳

توجیه عربستان برای هدف قرار دادن فرودگاه صنعا

منابع یمنی با اشاره به تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف این کشور، به توجیه عربستان برای هدف قرار دادن فرودگاه صنعا اشاره کردند.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی به سلسله حملات هوایی خود به مناطق مختلف یمن ادامه داد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در یک نوبت شهر «عمران» و در دو نوبت مناطقی از استان صنعا را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به صنعاء

همچنین جنگنده‌های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی در چندین نوبت الحدیده را بمباران کردند که بر اثر آن یک غیرنظامی شهید و چند دیگر زخمی شدند.

این حمله به شرق «حیس» در جنوب استان الحدیده انجام شد.

جنگنده‌های سعودی منطقه‌ای در استان صعده را هم بمباران کردند.

از سوی دیگر ائتلاف تحت سرکردگی ریاض مدعی شد که فرودگاه صنعا به منطقه‌ای برای انجام حملات فرامرزی تبدیل شده است و این با هدف بهانه تراشی به منظور هدف قرار دادن فرودگاه است.

ساعاتی قبل «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای صنعا گفته بود که ائتلاف سعودی بر دامنه حملات هوایی خود به مناطق مختلف افزوده است به طوری که طی ۲۴ساعت گذشته ۶۵ حمله هوایی انجام داده است.

یحیی سریع هشدار داد که ریاض تاوان سنگینی به خاطر این حملات خواهد پرداخت و نیروهای ائتلاف منتظر پاسخ کوبنده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن باشند.

الخبر الیمنی در گزارشی با اشاره به تشدید این حملات آورده است: حملات هوایی ائتلاف تقریبا متوقف شده بود و محدود به برخی جبهه‌ها بود و صنعا با عملیات محدود برخی فرودگاه‌ها و مراکز نظامی در مناطق جنوبی سعودی را هدف قرار می‌داد و این در راستای خطوط ترسیم شده صنعا در معادله بازدارندگی بود.
بر اساس دیدگاه صنعا تشدید حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی و هدف قرار دادن مناطقی مانند صنعا، صعده و الحدیده، به مثابه عبور از خطوط درگیری و اشتباه محاسباتی ائتلاف سعودی است.

صنعا هرگز با این کنار نمی‌آید و همانطور که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اشاره کرده است، شاهد حملاتی کوبنده از سوی نیروهای صنعا خواهیم بود که بسیار گسترده تر از قبل خواهد بود. صنعا در موضع قدرت قرار دارد و توان وارد کردن ضربات دقیق و دردناک به ائتلاف سعودی را دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو استان صعده ائتلاف عربستان یمن یحیی نیروهای مسلح یمن هدف قرار دادن ائتلاف سعودی هدف قرار حملات هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی

به گزارش خبرآنلاین آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند از حریم هوایی ۲ کشور برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، اما عربستان و امارات چنین فرصتی را به آنها ندادند.

در عین حال مقامات عرب خاطرنشان کردند ۲ کشور عربی با ایالات متحده و اسرائیل تنها به تبادل اطلاعات پرداختند که به ادعای این منابع در دفع حملات ایران نقش داشته‌ است.

وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند ریاض و ابوظبی سعی کرده‌اند در مورد درگیری شدید در خاورمیانه بی‌طرف بمانند.

به نقل از ایسنا این گزارش در حالی منتشر شده که منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ وبگاه رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896240

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه