Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر شنبه در سفر یک روزه به ورامین با حضور در حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان اظهار داشت: ورامین پیشگام حرکت‌های بزرگ در انقلاب اسلامی بوده و شهیدان عالیقدر دیار ۱۵ خرداد از پیشگامان دفاع از مرجعیت و انقلاب و رهبری در سال‌های قبل از رخداد بزرگ انقلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آیت الله محمودی استاد گرانقدر پیشاهنگ حرکت حوزوی و انقلابی در این منطقه هستند و وجود چنین عالمانی مانند ایشان و فرزندانشان سرمایه‌ای بزرگ محسوب می‌شوند.

اعرافی با اشاره به اینکه شهرهای تهران مظلومیت خاصی دارند گفت: حوزه تهران و شهرهای تهران باید سرآمد حوزه‌های علمیه و در عالم باید اثر گذار باشند و کار علمی در این حوزه‌ها بخاطر تأثیر پذیری فراوان آن دارای ثواب بیشتری است، تهران پایگاه بسیاری از مراجع ما بوده و نباید به وضع موجود قانع باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه انسان در عالم هستی تحت کنترل و مراقبت قرار دارد افزود: در ده‌ها آیه قرآن و صدها روایت اشاره به تهذیب اخلاق و تزکیه نفس شده است و انسان از زوایای مختلف مورد پایش قرار می‌گیرد و این را باید بدانیم که در تمامی مراحل زندگی در محضر خدای متعال قرار داریم.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اسامی بیان داشت: بازتاب‌های اعمال و رفتار انسان در ذرات فیزیکی عالم پخش است و در روزی معین آنها لب به سخن خواهند گشود همانطور که دوربین‌ها فیلم برداری می‌کنند این ذرات نیز بدان گونه بازگو خواهند کرد پس چرا انسان باید نسبت به اعمال خود غافل باشد.

وی افزود: یکی از ناظران اعمال ما امام عصر (عج) است و به طور خاص محیط بر انسان‌ها است و بعد از ان اعضا و جوارح و روح انسان ناظر بر اوست و ضابط الهی بر ایشان می‌باشد و در انتها ملائکه و کارگزاران مأمور ویژه این امر الهی می‌باشند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر پرورش طلاب بر اصل رعایت دستورات الهی عنوان کرد: شما طلاب حوزه‌های علمیه اصل کار خود را بر پرورش تهذیب نفس و علم و اخلاق بگذارید و جهان درون خود را باید بر اساس دستورات الهی قرار دهید و اگر چنین شد امام خمینی (ره)، آیت الله صدر و رهبری معظم از دل آن بیرون خواهد آمد.

اعرافی با اشاره به درگذشت تأثر بار علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی به اندازه صد عالم بزرگ به اسلام و حوزه خدمت کرد و فقدان وجودی ایشان برای اسلام و خصوصاً شیعیان خسارت بار می‌باشد.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص هفته بسیج نیز اظهار داشت: ما در جنگ بدون بسیج نمی‌توانستیم پیروز شویم، در جنگ‌های قبل از انقلاب ما همیشه مغلوب بوده ایم و این بخاطر نداشتن روحیه بسیجی در میان جنگ آوران ما بوده است و نمونه آن قرار داد ترکمانچای بود که فرهنگ بسیج و روح مقاومت در آن نبود و بخاطر آن نیمی از ایران در آن جنگ از ما جدا شد.

وی افزود: زمان جنگ دشمن با تمام قوا و به میدان آمد اما موتور محرک نیروی بسیج و معجزه مردمی ما بود که با دست خالی آنها را مغلوب کرد و بسیج الگویی شد که طبق پیش بینی امام راحل در عالم نمایان شد، فرهنگ مقاومت را بسیج به وجود آورد و خیلی‌ها در کشورهای آزادی خواه از جریان بسیج ما الگو گرفتند.

اعرافی با تاکید بر لزوم خدمت رسانی مسئولین به مردم بیان داشت: مسئولین ما بیداری جدیدی پیدا کردند و باید بر عهد خود بمانند و گره‌هایی در کار مردم ما افتاده است هر چه زودتر باز شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به طلاب توصیه‌هایی داشت و گفت: وقت پیشرفت طلاب در همین ایام است، مطالعه را کم نشمارید، وقت خود را مصروف بحث‌های اخلاقی و علمی کنید، اینها سنت‌های بزرگ حوزوی است که باید صرف حوزه شود.

وی در پایان عنوان کرد: بیش از صد طرح مهم برای ارتقای مراحل مختلف حوزه پایه ریزی شده است که از دل آن حدود ۲۰۰ مصوبه بیرون آمده است که بزودی ابلاغ می‌شود.

کد خبر 5356452

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا اعرافی ورامین حوزه علمیه هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بسیج عکس استانها کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران حوزه های علمیه حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نقش پایگاه‌های مقاومت بسیج در حل بخشی از مشکلات جامعه را موثر دانست و اظهار داشت: هر چه میزان تعامل و هم‌افزایی امام جماعت مساجد با پایگاه بسیج بیشتر باشد، توانایی، بالندگی و خروجی آن مسجد و پایگاه بیشتر است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) افزود: مردم سرمایه اصلی این انقلاب هستند و همه در هر لباس و قشری باید با تمام وجود برای خدمت به آنها کوتاهی نکنند.

وی افزود: وجود و حضور بسیج در آزمون‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی موجب پویایی و نشاط نظام شده و دشمن در ضربه زدن به آن ناکام مانده است. بر این اساس تقویت بیش از پیش پایگاه‌های بسیج از سوی مراکز مرتبط با مساجد به ویژه حوزه های علمیه موجب اثرگذاری بیش از پیش در حوزه فرهنگی شده و به افزایش ضریب امنیتی جامعه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

موحد با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج و به ویژه گروه‌های جهادی در ایام کرونا به خوبی نقش همدلی و روحیه جهادی خود را ایفا کردند، تصریح کرد: حوزه و بسیج مردمی نشان دادند که در بزنگاه‌های بحران دوشادوش هم می‌توانند بر مشکلات جامعه و کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرینی ارزشمندی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر
  • طاغوت‌ها می‌خواهند رابطه انسان را با خداوند از بین ببرند
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور از خدمات مختلف سپاه
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه