Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته تحصن علیه اشغالگری ائتلاف سعودی در استان المهره یمن، از آغاز مبارزه مسلحانه علیه متجاوزان سعودی و اماراتی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، کمیته تحصن در استان المهره واقع در شرق یمن در اعتراض به اشغالگری ائتلاف سعودی و اماراتی طی بیانیه‌ای برای ورود به مرحله مبارزه مسلحانه در مقابل اشغالگری سعودی و خارجی اعلام آمادگی کرد و از آغاز این مرحله خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وبگاه «الخبر الیمنی»، این کمیته به ریاست «علی الحریزی» طی بیانیه‌ای پس از نشست در شهر «غیضه» اعلام کرد که اشغالگران سعودی-اماراتی از طریق تخریب سیستماتیک اقتصاد و ایجاد اخلال در تمام نهاد‌های دولتی و دستکاری در ساختار آن، به جنگ خود علیه مردم یمن ادامه می‌دهند. این در بیانیه‌ای که در نشست خود در شهر غیضه به ریاست شیخ علی الحریزی منتشر شد، بیان شد.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت خروج فوری و بدون تاخیر کلیه نیرو‌های خارجی از یمن به طور کلی و استان المهره به طور خاص تاکید شد.

طی این نشست، علی الحریزی تصریح کرد: «مردم المهره امروز بیش از گذشته از نقشه‌های نیرو‌های اشغالگر آگاه شده‌اند و تسلیم نمی‌شوند، زانو نمی‌زنند و به وطن و استان خود وفادار می‌مانند و برای فداکاری و ایثار آماده‌اند».

وی افزود که همه یمنی‌ها باید صفوف خود را برای اخراج اشغالگر سعودی و اماراتی از یمن که با هر وسلیه و ترفندی به شکنجه مردم یمن ادامه می‌دهند، متحد کنند.

این اظهارات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های یمنی داشت. آن‌چه که موضع‌گیری این‌بار کمیته مذکور را از مواضع پیشینش متمایز می‌کند این است که کمیته تحصن، بر آغاز مبارزه مسلحانه در داخل و خارج از المهره علیه اشغالگر تا زمان اخراج آن تاکید کرد.

کمیته تحصن مسالمت آمیز المهره، جنبشی مردمی است که اغلب دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز در اعتراض به حضور نیرو‌های سعودی در این استان می‌زد و در می‌سال ۲۰۱۸ یعنی پس از گذشت پنج ماه از ورود نیرو‌های وابسته به عربستان سعودی و نهاد‌های نظامی و امنیتی آن به این استان تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مبارزه مسلحانه ائتلاف سعودی استان المهره یمن مبارزه مسلحانه استان المهره کمیته تحصن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق

کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران در وزارت دادگستری دمشق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری سانا، تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی از مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستور کار این نشست است.

روز سه شنبه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در صدر هیأت قضائی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضائی سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم وارد دمشق شد.

کاظم غریب آبادی با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

علی صالحی دادستان تهران و برخی دیگر از مقامات قضائی، غریب‌آبادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 745478

دیگر خبرها

  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • عده‌ای از طرف شبکه‌های تقلب اجیر شده‌اند که در کنکور غایب باشند | یک روش ابداعی و پیچیده را برای مبارزه با تقلب آغاز کرده‌ایم
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق