Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این نیروها در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف ، در هشتمین عملیات « موازنه بازدارندگی »، مراکز و پایگاههای حساس در شهرهای ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

به گزارش برنا به نقل از رسانه‌های یمن، سرتیپ «یحیی سریع» عصر امروز (شنبه) در کنفرانس خبری اظهار داشت: نیروهای مسلح یمن در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان و ادامه جنایات آن‌ها علیه مردم یمن، عملیات نظامی گسترده‌ای را در عمق خاک عربستان سعودی انجام دادند و طی این عملیات مراکز و پایگاههای حساس در پنج شهر عربستان هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نیروهای مسلح یمن با چهار فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» پایگاه ملک خالد در ریاض و پایگاههای نظامی فرودگاه بین المللی ملک عبدالله در جده را هدف قرار داد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: همچنین پالایشگاه «آرامکو» عربستان در جده را با چهار فروند پهپاداز نوع صماد ۲ هدف قرار گرفت.  

وی افزود: در این عملیات نیروهای مسلح یمن به وسیله یک فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» موفق به هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی مهم در فرودگاه بین المللی «ابها» شدند و و با پنج فروند پهپاد از نوع «قاصف ۲ K» اهداف نظامی مختلف در مناطق «ابها»، «جیزان» و «نجران» را بمباران کردند. 

سرتیپ سریع اظهار داشت که نیروهای مسلح یمن با ۱۴ پهپاد از نوع «صماد ۳»، «صماد ۲» و قاصف  ۲ K  » در این عملیات گسترده شرکت کردند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر توانایی این نیروها جهت انجام عملیات تهاجمی بیشتر علیه عربستان سعودی و امارات در چارچوب دفاع مشروع از وطن و مردم این کشور تاکید کرد. 

هواپیماهایی ائتلاف سعودی از عصر  پنجشنبه تا بامداد شنبه، ده‌ها بار به صنعا پایتخت و  استان‌های صعده، الحدیده و عمران حمله کرده بودند. 

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد. 

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا نیروهای مسلح عربستان عربستان سعودی یمن فرودگاه ملک عبدالله پایتخت رییس جمهوری سازمان ملل جهان تجاوز عربستان عربستان سعودی نیروهای مسلح یمن نیروهای مسلح یمن پهپاد از نوع فروند پهپاد هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود

محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه بواسطه عملیات وعده صادق یک پیام قوی به دشمنان ایران ارسال شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حقوق و منافع خود دفاع خواهد کرد و هیچ گونه تجاوزی مسلماً بی‌پاسخ نخواهد ماند.   وی افزود: این عملیات، علاوه بر نشان دادن اراده ملت ایران، نشانه‌ای از قدرت و استقلالی است که این ملت براساس اعتقادات انقلابی خود، به دست آورده است.   نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: ما ایرانی‌ها، در دفاع از حقوق خود، با هیچ کس تعارف نداریم و همیشه آماده‌ایم تا با پاسخی متناسب امنیت و استقلال کشورمان را حفظ کنیم.   میرتاج الدینی گفت: ایران از تهدیدات بین‌المللی ابایی ندارد و در برابر هر گونه تهاجم و تجاوز، متحد و با نیروی اراده‌ی مردمی و حمایت همه جانبه از نیروهای مسلح، به مقابله خواهد پرداخت.   این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق ملت ایران تنها وظیفه دولت و نیروهای مسلح نیست، بلکه وظیفه همه ما به عنوان شهروندان ایرانی است، گفت: باید با همدلی در مقابل هر گونه تهدید و تجاوز، از دولت و نیروهای مسلح حمایت کنیم.   وی گفت: همانطور که رهبری فرمودند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.

دیگر خبرها

  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»