Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ساخت نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای حاشیه شهر مشهد به مراحل پایانی رسیده است. افشین رحیمی روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: عملیات احداث این مرکز آموزش مهارتی از فروردین امسال آغاز و در دیماه امسال همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: این مرکز با مشارکت استانداری، شهرداری، مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای استان، سپاه و این اداره کل در حال ساخت است که قبل از بهره برداری تجهیز نیز خواهد شد. مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: این مرکز در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث می‌شود که به دلیل سرعت اجرا، رکورد اجرای پروژه‌های دولتی در خراسان رضوی را خواهد زد. وی افزود: اجرای پروژه های مشابه این مرکز حدود ۱۰ سال زمان می‌برد اما این مرکز ظرف کمتر از ۱۰ ماه تکمیل شده و در دیماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به ضرورت توسعه و ترویج آموزشهای مهارتی گفت: در حاشیه شهر مشهد دست کم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سکونت دارند که ظرفیت بالایی برای آموزش و کمک به توسعه است بنابراین ایجاد مرکز آموزش مهارتی فوق با هدف ارائه خدمت و آموزش به این گروه و تسهیل ایجاد اشتغال صورت گرفت. رحیمی اظهار کرد: در این مرکز دوره‌های آموزشی متنوع و متعددی ارائه می شود و با توجه به پیش بینی انجام شده، ظرفیت آموزشی این مرکز سالانه حدود ۱.۵ میلیون نفرساعت خواهد بود. پارسال ۲۲ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۱۱ نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش دولتی و آزاد خراسان رضوی به متقاضیان ارائه شد که ۱۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۵۱ نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد بود. هم اکنون ۹۹۰ آموزشگاه آزاد و ۴۹ مرکز دولتی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای را برعهده دارند.

کاشمر -  فرمانده سپاه کاشمر گفت: افزون بر ۶ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی امسال بین گروه‌های هدف در شهرستان توسط بسیجیان طی چهار مرحله رزمایش کمک مؤمنانه توزیع‌ شده است. سرهنگ علی یعقوبیان، عصر شنبه در مراسم اجرای رزمایش اقتدار جهادگران و کمک مؤمنانه، اظهار داشت: چهارمین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه با توزیع ۳۱۰ بسته معیشتی هم‌زمان با اولین روز از هفته بسیج در شهرستان کاشمر اجرا شد. وی با اشاره به اینکه ۲۱ گروه جهادی متشکل از بسیجیان در مناطق محروم و روستاهای شهرستان کار خدمت‌رسانی به محرومان را عهده‌دار هستند؛ گفت: در هر گروه جهادی بالغ‌ بر ۳۰ نفر از بسیجیان شهرستان سازمان‌دهی و در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

کاشمر - امام‌جمعه کاشمر بر لزوم تدوین نقشه راه توسعه کتاب و ترویج کتابخوانی تاکید کرد. حجت‌الاسلام جواد طاهری، شنبه در دیدار با جمعی از کتابداران و مسوولان کتابخانه‌های عمومی کاشمر افزود: خادمان کتاب همانند خادمان امامزاده‌ها کار ارزشمندی انجام می‌دهند و باید قدردان خدمات آنان بود. وی گفت: مردمی که به کتاب روی بیاورند خوش عاقبت هستند زیرا بالاترین شرف، که از حسب و نسب هم برتر است، فرهنگ خوب است و اداره کتابخانه‌های عمومی باید با تحلیل آمار کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها و نیز استفاده از نظرات صاحب‌نظران، نقشه راه ترویج فرهنگ مطالعه در این شهرستان را تبیین کرده و بر اساس این نقشه حرکت کند. رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر نیز با ارائه گزارشی گفت: در کاشمر و کوهسرخ ۹ باب کتابخانه نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی فعالیت دارند. محمد فیض عارفی افزود: هر چند به دلیل بروز شرایط کرونایی طی ۲ سال اخیر با محدودیت‌هایی در اجرای برنامه‌های کتابخوانی و فرهنگی مواجه بوده ایم ولی کتابداران تلاش می‌کنند تا بار دیگر کتابخانه‌ها را به نشاط و فعالیت دوران قبل از کرونا بازگردانند. با توجه به وجود ۲۳۱ هزار جلد کتاب در مخازن کتابخانه های کاشمر، به ازای هر نفر ۱.۳ جلد کتاب در کتابخانه‎ های عمومی این شهرستان وجود دارد.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشهد مهارت اموزی کاشمر رزمايش اقشار حاشیه هفته بسیج فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشهد مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشهد مهارت اموزی کاشمر رزمايش اقشار حاشیه هفته بسیج فرهنگ کتابخوانی آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی  با بیان این که مهمترین علت پیشرفت جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا کنون  فعالیت جهادگران بوده است، گفت: این خدمات در ۲ دهه نخست انقلاب توسط جهادگران جهاد سازندگی و پس از آن نیز با حضور جوانان گروه های جهادی بسیج سازندگی در اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطق محروم به مردم ارائه شده است.
محمد روحانی افزود: در سالی که توسط رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته نیز جهادگران با خدمت بی منت و با مشارکت خود مردم، مسیر خود را در خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند و قدرت، عزت و افتخار ما، بسیجیان مخلص و گروه‌های جهادی هستند که باید قدردان خدمات آنها باشیم.
روحانی گفت: قرارگاه جهادی نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ استان خراسان رضوی نیز با حضور ۱۵۷۲ گروه جهادی در قالب ۷۸۶۰ جهادگر، خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار قرار داد که این خدمات در عرصه های عمرانی، خدمت مومنانه، جمع آوری کمک‌های مردمی پس از جاری‌شدن سیل در سیستان و بلوچستان، خدمات رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم غزه اجرا شد.
وی افزود: از جمله این خدمات، اجرای ۲۰۲ طرح عمرانی، تهیه ۲۵ هزار سبد معیشتی برای نیازمندان، ارائه بیش از ۶۶۴ هزار پرس غذای گرم برای بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خدمات‌گیرندگان و توزیع ۳ هزار دست پوشاک در روز عید سعید فطر برای نیازمندان بوده است.

دیگر خبرها

  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی