Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@05:43:10 GMT

افراد نجومی‌بگیر را معرفی می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۴۳۹۲

افراد نجومی‌بگیر را معرفی می‌کنیم

به گزارش «تابناک»، مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین نتایج پیگیری های هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی، بیان کرد: در خصوص حقوق ها و دریافت های نامتعارف که به حقوق های نجومی معروف است، آنچه که در هیات تحقیق و تفحص مورد نظر ما است به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول رفع خلاءهای قانونی و بستن روزنه هایی است که در آینده شاهد این پرداخت ها نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنبال کردن این موضوع برای ما مهم تر از پیگیری مصادیق است، گرچه مصادیق را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در وهله اول ما بر رفع خلأهای قانونی برای جلوگیری از تکرار این مواد تاکید داریم، اظهار کرد: تاکنون با دستگاه های مختلف نظارتی از قبیل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان اطلاعات سپاه جلسه داشته ایم و در نهایت گزارش هایی را به صورت مکتوب از این بخش ها دریافت کردیم و در حال بررسی آنان هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از ظرفیت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز کمک گرفتیم تا در اصلاح قوانین و ابزارهای نظارتی که می تواند راه پرداخت حقوق های نجومی را بگیرد، ما را یاری کنند. در وهله دوم نیز حتما به سراغ مصادیق خواهیم رفت اما هدف اصلی هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی مچ گیری نیست بلکه ما به دنبال بستن راه این تخلف هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: حتما با پرداخت هایی که خلاف قوانین بوده و بیش از آنچه که از نظر مردم مقبول باشد برخورد خواهد شد، چراکه افکار عمومی برای ما خیلی مهم است. رهبر معظم انقلاب هم مطالبه ای که داشتند این بود که این مسئله برای مردم هضم نشده است که چطور یک فردی ماهانه حدود ۳ میلیون تومان حقوق می گیرد و یک فرد بالای ۵۰ میلیون تومان دریافتی دارد. مصادیق را نیز ان‌شاءالله به مردم معرفی خواهیم کرد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی افزود: دبیرخانه ای را تشکیل خواهیم داد که گزارشات مردمی را دریافت کنیم و در این مسیر با هیچکس تعارف نداریم. هر دستگاه، نهاد و سازمانی که حتی یک ریال از منابع عمومی کشور استفاده می کند مورد نظر ما است و هر شرکت و دستگاهی که حتی یک سهم دولتی در آن باشد حتما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. ما با جدیت در حال دنبال کردن این موضوع هستیم و ان‌شاءالله گزارش آن را نیز به مردم ارائه خواهیم داد.

شریعتی در پایان تاکید کرد: در روزهای آینده این دبیرخانه راه اندازی خواهد شد و مردم می توانند بدون نگرانی اطلاعات دقیق خود را در خصوص حقوق های نجومی به ما گزارش دهند تا مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. فهرستی از قبل تهیه شده بود که شرکت های دولتی که در حوزه نفت و گاز و بانک و بیمه فعال هستند در صدر لیست نجومی بگیران قرار دارند و متاسفانه این موضوع نیز حقیقت دارد. البته گزارشاتی تاکنون نیز به دست ما رسیده که هنوز منتشر نشده اما به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان تحقیق و تفحص حقوق های نجومی نجومی بگیران زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان هیات تحقیق و تفحص حقوق های نجومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی تابد و هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم و جدی خواهد داد، این یک معادله جدیدی است که دشمن باید آن را بداند.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در جریان بازدید از ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در اثر حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی تخریب شد، اظهار داشت: در این سفر و در گفتگو  با مقامات سوری، مسئله تشکیل پرونده قضایی علیه جنایتکاران صهیونیستی  را در چارچوب نظام قضایی به طور مشترک از طریق سازمان های بین المللی و مجامع حقوق بشری پیگیری خواهیم کرد.

غریب آبادی در ادامه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق را کاملا مغایر تعهدات و حقوق بین الملل و همچنین مفاد منشور ملل متحد برشمرد و گفت: این رژیم حتی به تعهداتی که تحت کنوانسیون ۱۹۶۱ ناظر بر حفظ و مصونیت اماکن دیپلماتیک و دیپلماتها و کنوانسیون سال ۱۹۷۳ در خصوص افراد تحت حمایت بین المللی پذیرفته، پایبند نیست.

وی ضمن انتقاد از رویکرد ضعیف شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال جنایت صهیونیست‌ها، تاکید کرد: این شورا تحت مفاد منشور ملل متحد یک مسئولیت آشکار و بارز در حفظ صلح و امنیت بین المللی دارد و می بایست اقدامات لازم برای برخورد با رژیم غاصب صهیونیستی انجام می داد، اما متاسفانه شاهد برگزاری یک جلسه شورای امنیت بودیم که برخی کشورهای مدعی مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا حتی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را هم محکوم نکردند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: از نظر ما شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین المللی و در ایفای وظایف و مسئولیت‌هایش تحت منشور ملل متحد بسیار ناتوان بوده و جمهوری اسلامی ایران هم در همین راستا و براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، حق دفاع مشروع داشت و به خوبی این حق را استیفا نمود. 

وی در خصوص پاسخ به جنگ افروزی رژیم صهیونیستی  و عملیات وعده صادق نیز گفت: نیروهای مسلح کشورمان با این پاسخ قاطع هم به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاندند و هم انتظارات مردم را برآورده ساختند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه افزود: ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی فقط برخی اماکن نظامی را هدف قرارداد و اماکن تجمع غیر نظامیان و تاسیسات اقتصادی در دامنه اهداف تعریف شده ما قرار نداشت.
 
غریب آبادی در پایان یادآور شد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران اقدامی تحت حقوق بین الملل بوده و  برابر مبانی اصول انسانی و اسلامی صورت گرفت.جمهوری اسلامی ایران اقدامات سیاسی و حقوقی خود را نیز در این قضیه آغاز کرده و با جدیت آن را پیگیری خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • حرکت به سمت تولید ناب؛ راهبرد اصلی شرکت زامیاد در سال ۱۴۰۳/ معرفی دو محصول جدید زامیاد به بازار
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • تذکر درباره عدم تعیین تکلیف تفحص از حقوق‌های نجومی
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجوان بهزیستی زنجان پرداخت شد
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»