Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: صدور مجوز شکار و صید ابزار مدیریتی برای کنترل جمعیت حیات وحش است که سال‌هاست به دلیل کاهش جمعیت حیات وحش هیچ‌گونه مجوز شکار و صید در استان اردبیل صادر نمی‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه ما جمعیت مازاد حیات وحش نداریم با هدف جلوگیری از کاهش جمعیت وحوش، اداره کل محیط زیست استان اردبیل از سال ۹۸ تاکنون هیچ‌گونه مجوزی در این زمینه صادر نکرده تا گونه‌های مختلف در خطر انقراض قرار نگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به فصل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با همکاری دامپزشکی سعی کردیم تا کنترل‌های لازم را در جلوگیری از شیوع این بیماری انجام دهیم تا آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به نقطه آسیب پرندگان وحشی و اهلی تبدیل نشود.

شهند مسئولیت محیط زیست را در ارتقا سلامت انسان‌ها و طبیعت پیرامونی یادآور شد و افزود: ما در حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی سعی می‌کنیم تا در کنار جلوگیری از آلودگی هوا، خاک و آب زیستگاه‌ها و حیات وحش سالم و مناسبی را داشته باشیم.

او وظیفه این سازمان را به عنوان یک نهاد حاکمیتی و نظارتی در مسیر تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما ناظر بر حسن اجرای وظایف و تکالیف سایر دستگاه‌ها هستیم تا اجازه بروز تخلف ندهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قانون هوای پاک را قانون جامع در ۳۴ ماده اعلام کرد و ادامه داد: در این ایام با توجه به پدیده وارونگی هوا، ما در کلانشهر‌ها با موضوع آلودگی هوا روبه‌رو هستیم که سعی داریم با ابزار‌های مختلف به ارتقا کیفی هوا کمک کنیم.

شهند اضافه کرد: انتشار مواد جامد، مایع و گاز خطرناک در هوا و یا بوی نامطبوع و آلودگی‌های صوتی محیط زیست ما را تهدید می‌کند و در کنار آن آلودگی طبیعی اعم از گرد و غبار، آلایندگی بر اثر آتش‌سوزی و آتش‌نشانی مورد توجه و کنترل جدی است.

او آلودگی انسان ساخت را خودروها، کارخانجات و نیروگاه‌ها اعلام کرد و گفت: چنانچه مردم آلودگی هوا و آب مشاهده کنند از طریق سامانه ۱۵۴۰ می‌توانند اطلاع‌رسانی کرده تا ما با بررسی منشأ این آلودگی یاد شده و اخطار لازم را به متولیان داده و در صورت تکرار موضوع پرونده را به مراجع قضائی ارسال کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکار غیرمجاز صدور مجوز حیات وحش محیط زیست محیط زیست استان اردبیل حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود میرشکار گفت: ۷۰۳ متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۲،  در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در  سال گذشته  تعداد ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه ۸ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

میرشکار ادامه داد: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته و ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در این مدت همچنین ۱۳ هزار و ۹۴۲ ساعت محیط بانان این اداره کل طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان را در مدارس برای دانش آموزان اجرا کردند.


وی می‌گوید: پارسال ۴۸۲ قطعه پرنده و ۷ پستاندار که توسط متخلفان زنده گیری شده بود کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

میرشکار به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان