Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصادق کوچک‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره ملی تئائر خیابانی «چتر زندگی» با اشاره به استقبال خوب هنرمندان کشور از این رویداد فرهنگی و هنری، اظهار کرد: جمعاً ۱۱۶ اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۱۴ اثر بنا به ظرفیت و قابلیت اجرا پذیرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که آثار پذیرفته شده از استانهای سیستان و بلوچستان، تهران، اصفهان، تبریز، ایلام و یزد بودند، افزود: در این راستا قرار است که شهر میراث جهانی یزد میزبان ۶۸ هنرمند نمایشی کشور باشد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی چتر زندگی، نمایش «آشوبگران» از استان سیستان بلوچستان، «حباب زیر آب» از استان تهران، «دومینو» از تهران، «پشت خط حامل» از استان اصفهان، «حاصل» از تهران، «من بهمنیم» از اصفهان، «نان» تز آذربایجان شرقی، «نبش کوچه بن بست» از استان همدان، «۲۵ متر آرزو» از اصفهان، «سوگلی» از ایلام و «چندخان»، «واقعاً کسی خوابش میبره و بی سر و زمین» از استان یزد، را آثار پذیرفته در این این جشنواره دانست و گفت: آثار پذیرفته شده از روز پنج شنبه در سطح شهر میراث جهانی یزد اجرا می شوند.

کوچک‌زاده با بیان این که طبق هماهنگی های انجام شده فرآیند اجرای تئاترهای خیابانی از پنج شنبه عصر در یزد آغاز می شود، تصریح کرد: قرار از ۴۰ نمایش خیابانی با محوریت ۱۴ اثر برتر این دوره جشنواره چتر زندگی یه مدت سه روز از پنج شنبه پنجم آذرماه در سطح شهر یزد اجرا شود.

وی اجرای نمایش خیابانی در خانه سالمندان و مراکز توانبخشی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در حاشیه این جشنواره دانست و بیان کرد: پارک باغ ملی، پارک آزادگان، گذر فرهنگ و هنر، میدان امیرچخماق،  خیابان مسجد جامع و گلزارشهدای خلدبرین از جمله مکانهای تعیین شده برای اجرای تئاترهای خیابانی چتر زندگی است.

دبیر این دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی تحکیم بنیاد خانواده و تقویت روحیه نشاط و امیدآفرینی را مهمترین هدف این رویداد هنری و ملی عنوان و تصریح کرد: ترویج سنت های اصیل و بومی یکی از رویکردهای جدی جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی است که سعی شده توجه ویژه ای به فرهنگ و آداب رسوم اقوام مختلف در کشور داشته باشد.

انتهای پیام/الف 

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره ملی چتر زندگی تئاتر خیابانی نمایش روحوضی شهرداری یزد استان یزد خبرگزاری فارس کوچک زاده تبریز اصفهان ایلام سیستان و بلوچستان باغ ملی فرهنگ و هنر استان تهران استان آذربایجان شرقی اصفهان ایلام همدان سیستان تبریز اصفهان ایلام سیستان و بلوچستان خیابانی چتر زندگی جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد

نویسنده در این کتاب که صفحه‌آرایی آن را خانم هستی مرادی، طراحی جلد آن را خانم فاطمه یزدانی‌فر و همچنین خط روی جلد را استاد عبدالله جواری تحریر کرده‌اند، از زندگی خود و تجربیات تلخ و شیرینی که در این مسیر تجربه کرده، نوشته است.

در مقدمه این کتاب آمده است: من قمر تاج عبدالملکی، سال ۱۳۲۷ در کرمانشاه متولد شده‌ام. پدر و مادری مهربان، فداکار و دوست داشتنی با ۲ برادر و چهار خواهر که زندگی خوب و پاک و سالمی داشتیم. دوران کودکی خوشی داشتم تا زمانی که به دبیرستان رفتم. همراه با درس بسکتبال را شروع کردم.

در ادامه آمده است: در کلاس هشتم کاپیتان تیم بسکتبال شدم و به وسیله دبیر ادبیاتم وارد تئاتر شدم. زندگی‌ام همراه با تئاتر بهشتی بود، از همه نظر. چندین نمایشنامه بازی کردم، با موفقیت کامل و بعد وارد دانشسرای مقدماتی شدم.

در آنجا هم تئاتر را ادامه می‌دادم و گاهی وقت‌ها هم شعر‌های زیبایی را به صورت دکلمه به روی سن می‌آوردم. دوران دانشسرا بهترین دوران زندگی من بود و بعد از فارغ‌التحصیل شدن به ایلام رفتم. در آنجا هم فعالیت‌های هنری را ادامه دادم....

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار