Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌ وزیر ژاپن از احتمال برداشت بخشی از ذخیره‌سازی‌های نفت خام این کشور با هدف کاهش قیمت‌ها خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، خبرگزاری کیودو روز شنبه (۲۹ آبان‌ماه) اعلام کرد که ژاپن برای نخستین بار در حال بررسی آزادسازی ذخیره‌سازی‌های نفت خام خود برای جلوگیری از افزایش قیمت آن است و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر این کشور آمادگی خود را برای مقابله با افزایش قیمت نفت پس از درخواست ایالات متحده اظهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن برای توجیه این اقدام با مشکل روبه‌رو می‌شود زیرا براساس قوانین این کشور، توکیو تنها می‌تواند در زمان محدودیت عرضه یا بلایای طبیعی از ذخیره‌سازی‌ها نفت خود برداشت کند و نمی‌تواند چنین اقدامی را برای کاهش قیمت انجام دهد.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، که با کاهش محبوبیت و افزایش قیمت بنزین روبه‌رو شده، بعضی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را زیر فشار قرار داده است تا آزادسازی نفت ذخیره‌سازی‌ راهبردی برای کاهش قیمت‌های بالای انرژی را بررسی کنند.

نخست‌وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که با توجه به قانون و با این فرض که ژاپن با ایالات متحده و دیگر کشورها هماهنگ شود، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

کیشیدا اظهار کرد: پس از بررسی کامل شرایط هر کشور و آنچه ژاپن می‌تواند انجام دهد، نتیجه‌گیری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ژاپن نفت افزایش قیمت قیمت نفت ایالات متحده بنزین جهان انرژی قانون دولت ژاپن قیمت نفت کاهش قیمت ها نفت افزایش قیمت ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره آب می‌تواند فرصت مناسبی برای رفع تنش آبی در این منطقه باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟