Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال می‌گوید برای قبول پیشنهاد کار در ایران درنگ نکرده و همراه با اسکوچیچ ایران را از حذف در مرحله دوم انتخابی نجات داده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، ماریو تات دستیار اسکوچیچ در دو بازی ایران برابر سوریه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آسیا به دلیل کرونا و محرومیت دراگان اسکوچیچ وظیفه هدایت تیم ملی را برعهده داشت و تفکرات اسکوچیچ را به بازیکنان منتقل می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مربی گفت‌وگویی با سایت "لایک متکوویچ" کرواسی داشته است که مشروح آن را در این صفحه می‌خوانید.

 

*ورود به تیم ملی فوتبال ایران که هدایتش را دراگان اسکوچیچ برعهد دارد، یک چالش جدید در دوران مربیگری شما است. چطور این همکاری‌ صورت گرفت؟
تات: در سال 2004، زمانی که مدرس و عضو کمیسیون نهایی اعطای دیپلم در آکادمی فوتبال فدراسیون فوتبال کرواسی (NHS) بودم، با دراگان در پروژه «Rijeka Jumps» آشنا شدم. از آن زمان به طور مداوم با هم در تماس هستیم. حدود 9 ماه پیش دعوت دوست قدیمی‌ام برای پیوستن به او که در آن زمان مأموریت غیرممکن نجات غول زمین خورده آسیایی یعنی ایران رسید و شک نکردم که باید آن پیشنهاد را بپذیرم.

 

*در ایران چطور از شما استقبال شد؟
تات: ایران به عنوان یکی از میهمان‌نوازترین کشورهای جهان، سرزمین مردمانی خونگرم و سرافراز شناخته می‌شود، بنابراین سازگاری برای من آسان بود. دراگان از سال 2013 در ایران کار می‌کند و هدایت چهار باشگاه ایرانی (ملوان، فولاد، خونه به خونه و صنعت نفت) را برعهده داشته است. ایرانی‌ها از نظر ذهنیتی کاملاً شبیه ما هستند و همین روی سازگاری آسانتر من تأثیر داشت.

 

* ارزیابی شما از مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آسیا چیست؟
تات: مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا ادامه دارد. طولانی و بسیار سخت چون بیش از 40 کشور از این منطقه از جهان در آن شرکت دارند. پنج سهمیه برای بهترین‌ها در نظر گرفته و دو دور از مرحله انتخابی آسیا نیز گذرانده شده است. وقتی تیم ملی ایران را تحویل گرفتیم، اوضاع بعد از ویلموتس بلژیکی تقریباً ناامیدکننده بود. تیم ملی در دور دوم مرحله انتخابی در رتبه سوم گروه قرار داشت و ما باید چهار بازی آخر خارج از خانه را بدون اینکه حتی یک امتیاز از دست بدهیم، پشت‌سر می‌گذاشتیم. آن مرحله را بدون نقص پشت‌سر گذاشتیم و با چهار پیروزی و کسب جایگاه اول گروه به دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 رسیدیم و در گروه A قرار گرفتیم. در دور پایانی ما به روند پیروزی‌های خود که تا امروز تداوم داشته، ادامه دادیم و در 6 بازی 16 امتیاز کسب کردیم و در چهار بازی باقیمانده به یک برتری نیاز داریم. می‌توان گفت که صعود ایران به جام جهانی 2022 قطر قطعی شده است. در کنار ما، نزدیکترین تیم در جدول کره جنوبی است و در گروه دوم هم جدال برای کسب سهمیه بین عربستان، استرالیا و ژاپن است.

 


* در حال حاضر ایران در رده‌بندی فیفا در رده بیست‌ویکم جهان قرار دارد. این موضوع می‌تواند انتظارات آنها از تیم‌شان در جام جهانی قطر را بالا ببرد؟
تات: تیم ملی ایران در یک سال گذشته از رده 33 جهانی به 21 جهانی صعود کرده است، جایگاهی که ایران را به یک تیم جهانی بسیار جدی و بهترین تیم فوتبال آسیا تبدیل می‌کند. توقع همه ما و همچنین ارتش پرشمار هواداران 85 میلیونی تیم ملی بالاست و همه معتقدند که می‌توان در جام جهانی 2022 نتیجه خوبی گرفت. این انتظار منطقی است وقتی در تیم خود تعدادی بازیکن بین‌المللی دارید که برای باشگاه‌های بزرگ اروپایی مانند پورتو، زنیت، فاینورد، دینامو زاگرب، بواویشتا، آاک و بسیاری از تیم‌های مطرح دیگر بازی می‌کنند.

 

*تقابل احتمالی ایران با کرواسی در جام جهانی قطر را چگونه می‌بینید؟
تات: البته که این احتمال وجود دارد که در آنجا با کرواسی مصاف کنیم. این یک بازی خوب و نتیجه‌اش نامشخص خواهد بود، حتی اگر کرواسی تیمی بهتر به لحاظ رده‌بندی فیفا باشد.

دراگان اسکوچیچ (سرمربی) تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران انتخابی جام جهانی دراگان اسکوچیچ جام جهانی 2022 تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام جهانی ووشو| شهربانو منصوریان با شکست حریف چینی طلایی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

بعد از ظهر امروز شهربانو منصوریان ملی‌پوش کشورمان در فینال وزن 75- کیلوگرم مقابل حریفی از چین به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

او برای صعود به فینال ووشوکاری از بنگلادش را مغلوب کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • شهربانو منصوریان طلایی شد
  • انتخابی جام جهانی ووشو| شهربانو منصوریان با شکست حریف چینی طلایی شد
  • طلای دختر تالوکار ایران در انتخابی جام جهانی
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ مدال طلا بر گردن اسدیان
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • جلسه فنی ایران و کویت برگزار شد (عکس)
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • حضور ۴ ووشوکار مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی