Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@18:32:58 GMT

مجلس پیگیر واریز سود معوق سهامداران عدالت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۸۰۶۴

مجلس پیگیر واریز سود معوق سهامداران عدالت

حسن شجاعی گفت: طرح سهام عدالت در حالی از سال 85 تا کنون در کشور در حال اجرا است که مطابق این طرح قرار بود، پس از پایان مهلت 10 ساله تسویه اقساط سهام عدالت از سود سالیانه این سهام هم قابلیت آزادسازی پیدا کند و هم این که سود سالیانه این سهام به صورت نقدی به حساب مشمولان واریز شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: این در حالی است که با گذشت بیش از 15 سال از اجرای این طرح، حالا سهامداران نه از اختیار مدیریت و مالکیت اصل سهام خود برخوردار هستند و نه این که سود سهام عدالت آنها به صورت کامل به حسابشان واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس قانون تجارت شرکت‌ها مجازند حداکثر 8 ماه پس از برگزاری مجامع سالیانه، اقدام به واریز سود به حساب سهامداران کنند. این در حالی است که از برگزاری مجامع سال مالی 1398 شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت بیش از این مدت می‌گذرد و برخی از این شرکت‌ها هنوز اقدام به واریز این سود به حساب مشمولان نکرده‌اند و 10 درصد از سود کلی سهام عدالت از 50 میلیون سهامدار دریغ شده است.

وی تاکید کرد: نکته قابل تامل در این زمینه این است که سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد مسئول در این زمینه نیز این موضوع را پیگیری نکرده و با متخلفان در این زمینه نیز برخوردی نداشته است؛ از این رو بر آن شدیم تا در کمیسیون اصل 90 مجلس این مطالبه عمومی را به نمایندگی از 50 میلیون سهامدار عدالت پیگیری کنیم که در آینده نزدیک نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده و جزئیات بیشتری را منتشر خواهیم کرد.

شجاعی اضافه کرد: علاه بر عدم واریز 10 درصد سود سهام عدالت به حساب دارندگان این سهام، مجامع سال مالی 1399 شرکت‌های سرمایه‌پذیر نیز به طور کامل برگزار شده است و جالب این که نهادها و سازمان‌های مسئول در این زمینه نیز گویا برنامه و اراده‌ای برای اعلام مبلغ کلی این سود، اطلاع‌رسانی در مورد سهم هر یک از دارندگان سهام عدالت و همچنین اعلام زمان تقریبی واریز این سود ندارند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این پرسش که این کمیسیون از چه طریقی و با استفاده از چه راهکارهایی سود عقب افتاده سهام عدالت را دریافت و به حساب سهامداران واریز خواهد کرد، گفت: درخواست‌هایی از سوی سهامداران عدالت به این کمیسیون ارسال شده، تا از این طریق احقاق حق آنها در زمینه وصول سود سهام عدالت پیگیری و به نتیجه برسد. علاوه بر این آسیب‌شناسی سهام عدالت در همه حوزه‌ها در این کمیسیون در حال انجام است که در وقت خود مطالبات بحق سهامداران عدالت در این حوزه‌ها نیز پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به این که سازمان بورس از ابزارهای قانونی برای متخلفان در واریز سود مجامع شرکت‌ها به حساب سهامداران برخوردار است، ادامه داد: بنابراین کمیسیون اصل 90 مجلس پس از بررسی‌های لازم، با استفاده از ابزارهای نظارتی و قانونی خود و مکاتبه با از سازمان بورس، واریز سود سهام عدالت به حساب 50 میلیون سهامدار را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: سهامداران عدالت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کمیسیون اصل 90 مجلس سود سهام عدالت واریز سود شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیور؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید این‌ها را در کشورمان بومی کنیم.

بیشتر بخوانید؛ جبهه پایداری در مجلس دوازدهم استقلال رای ندارد/ مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده کند

حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره کارکرد احزاب در کشور گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید این‌ها را در کشورمان بومی کنیم.

وی اظهار کرد: حزب و تشکیلات آن باید در کشورمان مردمی باشد لذا احزاب نباید تشکیلات یک جریان خاص باشند همچنین حزب در ایران نباید مثل غرب از راس هرم به کف هرم باشد بلکه باید از قاعده به هرم باشد یعنی خواست مردم در مدنظر باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: حزب در غرب دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند یعنی به اعضایشان می‌گویند ما فلان کار را می‌کنیم و شما باید این کار را اتجام دهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حزب نباید افراد را مسلوب‌الاختیار کند مثلا می‌گویند اگر کسی طرفدار حزب دموکرات باشد در انتخابات باید فقط از دموکرات‌ها انتخاب کند، اما در ایران ممکن است من عضو یک حزب باشم، اما در انتخابات از حزب خودم به کسی رای ندهم.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: حزب در ایران باید به صورت خوشه‌ای مثل درخت انگور باشد چراکه در درخت انگور خوشه‌ها به هم وصل هستند و هیچ راسی ندارند لذا گروه‌ها باید به هم وصل باشند.

وی افزود: در احزاب حالت دگماتیسمی می‌بینم مثل تحمیل، زور و اجبار که با اخلاق ایرانی‌ها سازگار نیست، چون ایرانی‌ها دوست دارند خودشان انتخاب کنند لذا اگر کسی بخواهد حزبی تاسیس کند باید ببیند خواست مردم چیست نه اینکه بگوید همان که ما می‌گوییم و جز این نباید باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: احزاب در ایران تابع قانون همه و هیچ هستند یعنی بین سیاه و سفید فکر می‌کنند و می‌گویند یا لیست ما یا هیچ لیست دیگر که این درست نیست، چون ما حزب‌گرا نیستیم بلکه حق‌گرا هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اگر حزب در ایران جواب می‌داد بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که در راس آن شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی و… بود که امام خمینی (ره) فرمودند جمعش کنید.

وی افزود: اینکه امام فرمودند حزب جمهوری اسلامی را جمع کنید به این دلیل بود که چینش، تشکیلات و سازوکار حزب غربی بود بنابراین باید از نو حزب را در ایران تعریف کنیم و تشکیلات حزب را سامان‌دهی کنیم.

حجت‌الاسلام جلالی بیان کرد: حزب‌هایی که شب انتخابات کرکره را بالا می‌کشند و بعد از انتخابات کرکره آن را پایین می‌کشند حزب نیستند و درواقع NGO‌هایی هستند که یک شبه می‌آیند و می‌روند و فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1225441 برچسب‌ها برجام

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • ناراحتی دستیار نکونام از شرایط مالی استقلال
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • اجرای طرح اکرام و اطعام ایتام در استان
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو