Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهم آبان ماه بود که آرزو دختر کرمانشاهی با خودروی شخصی‌اش در راه بازگشت به خانه‌اش در شهرک گاوانه بود، که از سوی خواستگار سابقش مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

مرگ آرزو قبل از مهاجرت

 قتل‌های ناموسی و اقدام به خودکشی‌ در استان‌های غربی و جنوبی کشور ، پدیده تاز‌ه‌ا‌ی نیست. اما در سال های اخیر به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی و همچنین دسترسی بیشتر افراد  به شبکه‌های مجازی ، نمود بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش رکنا، چه بسیار  زنان و کودکان و مردانی که سالانه  به دلایل مختلفی از جمله خانوادگی ، شغلی ، اجتماعی و اقتصادی جان خود را از دست می دهند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند پایین آمدن آستانه صبر و تحمل مردم در برابر مشکلات زندگی از جمله کرونا ، فقر، تورم، اعتیاد، نداشتن مسکن ،مهاجرت ،حاشیه نشینی ، بیکاری و ده‌ها مشکل دیگر  در  چند سال اخیر باعث شده تا نفرات زیادی در جامعه درگیر مشکلاتی شوند  که  تبعات آن شاید تا سال‌ها جبران پذیر نباشد.

در کرمانشاه آرزو الفتی گلدسته 41 ساله به دلیل جواب رد  به خواستگارش با سلاح گرم به قتل می رسد و متهم به قتل بلافاصله از صحنه جرم متواری می شود.

سعید الفتی گلدسته برادر آرزو درباره روز حادثه قتل خواهرش گفت: می خواهم واقعیت ها را درباره قتل آرزو به گوش همه برسانم .

همان جلسه اول خواستگاری جواب منفی دادیم

الفتی گلدسته ادامه داد: حدود 2 سال و نیم  پیش خواستگاری   برای خواهرم آمد که ما در همان جلسه اول خواستگاری به او جواب منفی دادیم.  چون با تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم فردی قابل اعتماد برای زندگی نیست و از طرف دیگر  نمی‌خواستیم خواهرمان بدبخت شود.

وی افزود: این فرد بار دیگر به خانه‌مان رفت و برای  خواهر و مادرم که با هم زندگی می کردند ایجاد مزاحمت کرد و وقتی دوباره  جواب رد شنید اقدام به تیراندازی کرد که مادرم و آرزو برای آنکه برای کسی مشکلی پیش نیاید تا مدتی موضوع را از ما پنهان کردند .اما پس  از اینکه من و سایر اعضای خانواده از ماجرا باخبر شدیم  از طریق مراجع قضایی از این فرد شکایت کردیم که همه مدارکش نیز موجود است.

وی ادامه داد: پس از شکایت از او به دلیل اقدام به تیراندازی  در جلوی خانه ما ، این فرد برای رضایت گرفتن به همراه عمویش با قرآن نزد ما آمد و به صورت قانونی تعهد داد که دیگرهیچگونه مزاحمتی برای خانواده‌مان ایجاد نخواهد کرد.ما هم به شرطی رضایت دادیم که اگر باز مشکلی ایجاد کرد ادامه رسیدگی به پرونده‌ را دوباره از سر می‌گیریم . اگر چه ما  از حق خود گذشته و رضایت دادیم اما اگر  قانون هم  مجازاتی برای او  در نظر می‌گرفت،  شاید کار به اینجا نمی‌کشید و خواهرم به قتل نمی رسید.

آرزو می‌خواست برای ادامه زندگی به استرالیا برود

 سعید برادر آرزو درباره علت قتل عنوان کرد: خواهرم قرار بود برای ادامه زندگی نزد خواهرم به استرالیا برود که وقتی خواستگارش از این موضوع مطلع شد تصمیم به قتل آرزو گرفت. چهارشنبه دوازدهم آبان‌ماه امسال حدودا ساعت 20:15 دقیقه شب بود که خواهرم به همراه خانواده ام با یک دستگاه خودروی پراید در حال حرکت به سمت منزل مان در شهرک گاوانه بودند که همین فرد با پیچیدن جلوی خودروی خواهرم باعث توقف آنها شد و به محض پیاده شدن از خودرو با سلاح کلاشینکف اقدام به شلیک تیرهوایی و زمینی می کند.

وی اضافه کرد: بر اثر شلیک گلوله چند تیر به بدن خواهرم اصابت کرد که او را از ناحیه  شکم و  پا مجروح  می‌کند.خونریزی آنقدر شدید بود  که مردم به 115 زنگ می‌زنند و آرزو  به وسیله عوامل اورژانس  به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل می شود.متهم به قتل نیز بلافاصله از صحنه جرم فرار می کند.

الفتی گلدسته افزود: به رغم تلاش پزشکان خواهرم همان شب به دلیل شدت خونریزی شدید فوت کرد. وقتی جسد خواهرم را دیدم از قفسه سینه به پایین چندین تیر به شکم  و  پای چپش اصابت کرده بود.

سعید ادامه داد: خواهرم خانه‌دار بود و با مادر پیرمان زندگی می‌کرد. گاهی در مراسم های مذهبی قرآن و نوحه خوانی می کرد. خواهرم در تکیه ها و مجالس زنانه آخر هفته ها با اجرای مراسم های مذهبی از خیرینی که حضور پیدا می کردند برای خانواده های بی سرپرست و بیماران کمک  دریافت می‌کرد.

فرزاد پورنظری رئیس مرکز اطلاع رسانی انتظامی استان کرمانشاه  نیز ضمن تأیید این حادثه در روزهای گذشته به ایلنا گفت: طی گزارشی به اداره پلیس در روز 12 آبان ماه، با خبرشدیم که  خانمی به نام آرزو الفتی گلدسته توسط فردی که از قرار خواستگار سابقش بود با سلاح گرم به قتل رسید‌ه است. در تحقیقات بیشتر نیز  معلوم شد از 12 تیری که  توسط قاتل شلیک شد  ، 3 تیر آن به بدن این خانم اصابت کرد.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی با اشاره به اینکه این حادثه حوالی میدان آناهیتای کرمانشاه رخ داد،  افزود: مقتول پس از مصدومیت به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل می‌شود که متاسفانه شب همان حادثه فوت می‌کند.

پورنظری ادامه داد: اگر چه قاتل فراری است اما  پلیس  توانسته در این باره سرنخ‌هایی به دست آورده  و برای دستگیری او در تلاش است.  

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا دختر کرمانشاهی گلوله خواستگاری قاتل فراری اخبار حوادث استرالیا خواستگار قتل ناموسی قتل دختر سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت فال بازار آزاد حروف ابجد ابجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، خواننده محبوب و استاد آواز موسیقی اصیل ایران در سال ۱۳۱۹ در شهر مشهد در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش قاری قرآن بود و صوت قرآن را از ۸ سالگی به محمدرضا که صدای خوشی داشت نیز آموخت.

به گزارش ایلنا، شجریان با اولین معلم موسیقی خود در سال ۱۳۳۶ زمانی آشنا شد که برای تحصیل به دانشسرای مقدماتی مشهد وارد شد. وی دو سال بعد علاوه بر تلاوت قرآن، برای رادیو خراسان آواز‌های بدون موسیقی را نیز اجرا کرد.

شجریان که پس از دریافت دیپلم از دانشسرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمده بود از سال ۴۶ پس از چند سال تدریس در دبستان‌های مشهد به تهران منتقل شد. وی در تهران نزد اسماعیل مهرتاش درس آواز آموخت و همزمان خوشنویسی و نوازندگی سنتور را نیز پی گرفت.

اولین اجرا و ضبط صدای شجریان در پاییز سال ۴۶ در غالب برنامه «برگ سبز شماره ۲۱۶» از رادیو ایران پخش شد. اما او به دلیل اینکه پدرش می‌خواست نام «شجریان‌ها» با قرائت قرآن شناخته شود، در برنامه‌های رادیویی خود را با نام «سیاوش بیدکانی» معرفی کرد. تا اینکه در سال ۱۳۵۰ پدرش به خوانندگی آواز توسط وی رضایت داد و شجریان با نام خود در رادیو و تلویزیون حاضر شد. او در سال ۱۳۵۰ با فرامرز پایور آشنا شد و آموزش سنتور و ردیف آوازی «صبا» را نزد وی آغاز کرد.

شجریان همزمان با هوشنگ ابتهاج، شاعر پرآوازه متخلص به «سایه» آشنا شده و به واسطه وی همکاری با برنامه «گلها» در رادیو را آغاز کرد. محمدرضا شجریان در این مدت در رادیو با بزرگان موسیقی نظیر احمد عبادی، حسن کسایی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف و فرامرز پایور قطعات بسیاری را اجرا کرد.

شجریان آموزش سبک آوازی «طاهرزاده» را از سال ۱۳۵۱ نزد «نور علی خان برومند» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۲ نیز با عبدالله دوامی آشنا شد و ردیف آوازی وی را آموخت. او در همان سال در کنار هنرمندان بی نظیر موسیقی سنتی ایران نظیر محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون و ناصر فرهنگ‌فر به عضویت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به سرپرستی داریوش صفوت پیوست.

سال ۱۳۵۴ شجریان به همراه محمرضا لطفی و ناصر فرهنگ‌فر در «جشن هنر شیراز» کنسرت «راست پنجگاه» را اجرا کردند. محمدرضا شجریان که پیش از انقلاب سال ۵۷ رادیو ملی را مانند بسیاری دیگر از هم دوره‌های خود ترک کرد. وی به همراه محمدرضا لطفی و حمایت هوشنگ ابتهاج که او هم پس از رویداد تلخ میدان ژاله از کار در رادیو دست کشیده بود، کانون «چاووش» را بنیان گذاشت.

شجریان با کانون چاووش که اکثر اعضای آن از گروه شیدا و عارف بودند آثار بسیاری را خواند که تعداد زیادی از آنها محتوای انقلابی و ملی داشتند. «شب نورد» یا (برادر نوجوونه) از چاووش ۲ و «سپیده یا ایران‌ای سرای امید» و «ایرانی به سر کن خواب مستی» از چاووش۶، «همراه شو عزیز» و «ایران خورشیدی تابان دارد» از چاووش، از جمله این آثار هستند.

tags # محمدرضا شجریان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • دعوت ۵ بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان
  • حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم