Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت امروز در حاشیه نشست با شاهین مصطفی‌اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ‌نسبت به محورهای گفت‌‌و‌گو در این جلسه امیدوار هستم زیرا توافقات خیلی خوبی بین دو کشور شکل گرفت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با ذخایر نفت و گاز غنی زمینه همکاری خیلی خوبی را می‌تواند با کشور دوست و برادر آذربایجان داشته باشد، کشور آذربایجان نیز پتانسیل خیلی خوبی را در حوزه نفت و انرژی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوجی افزود: امروز درباره قرارداد گازی ایران با آذربایجان توافقات خوبی صورت گرفت به خصوص در بحث سوآپ گاز از کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان به کشور آذربایجان، همچنین توافقات خوبی درباره قرارداد سوآپ گازی به نخجوان نیز انجام شد.

وزیر نفت اظهار داشت: درباره توسعه میادین نفتی در دریای خزر نیز صحبت‌های اولیه‌ای انجام شد، نشستی که کارشناسان دو مجموعه بعد از این نشست خواهند داشت، در هفته‌های آتی منجر به قراردادهای خوبی خواهد شد.

*در آینده‌ای نزدیک سند همکاری دوجانبه ایران و آذربایجان امضا خواهد شد

در ادامه، شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران دو کشور دوست و همسایه هستند و بین مردمان دو کشور پیوندهای تاریخی و دینی و فرهنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: بین دو کشور همکاری‌های موفقیت‌آمیزی در حوزه اقتصادی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به حوزه نفت و گاز اشاره کرد.

مصطفی‌اف گفت: امروز با وزیر نفت درباره ظرفیت‌های همکاری دو کشور مذاکره کردیم و نگاهی به پروژه‌های موفقیت‌آمیز دو کشور انداختیم و درباره یکسری پروژه‌های جدید نیز صحبت کردیم.

نخست وزیر جمهوری آذربایجان افزود: باور دارم که در آینده نزدیک اسناد همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف امضا خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما از آذربایجان گروهی از کارشناسان را همراه خود به ایران آوردیم تا برای جزئیات مذاکرات دو کشور کمک کنند. اطمینان دارم که این جلسه نتیجه‌آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان وزیر نفت نفت ایران معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان همکاری دو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات

به گزارش صدای ایران،مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود