Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@19:00:14 GMT

هشدار به مشترکان پرمصرف گاز/آغاز جریمه از فردا

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۹۰۸۱

هشدار به مشترکان پرمصرف گاز/آغاز جریمه از فردا

وزیر نفت با دعوت از مردم برای مصرف بهینه گاز از افزایش تعرفه‌ها و جرائم برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز از یکم آذرماه خبر داد.

جواد اوجی امروز پس از دیدار با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست سازنده‌ای با هیئت آذربایجانی برگزار شد و توافق‌های خوبی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ذخایر عظیم نفت و گاز ایران اشاره کرد و با بیان اینکه با توجه به این ظرفیت دو کشور ایران و آذربایجان می‌توانند همکاری مطلوبی با یکدیگر داشته باشند، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان هم ظرفیت مطلوبی در بخش نفت و گاز دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه در نشست امروز توافق خوبی با جمهوری آذربایجان درباره سوآپ گاز از کشورهای همسایه به جمهوری آذربایجان از قبیل ترکمنستان انجام شد، افزود: درباره قرارداد گازی به نخجوان توافق‌های خوبی انجام شد.

اوجی از توسعه میدان‌های نفت و گاز در دریای خزر به‌عنوان دیگر محور مذاکره با هیئت آذربایجان نام برد و گفت: در این زمینه صحبت‌های اولیه انجام شد و هیئت‌های کارشناسی دو کشور در حال مذاکره هستند.

طبق اعلام وزارت نفت، وی اظهار امیدواری کرد که در هفته‌های آینده قراردادهای خوبی در بخش نفت، گاز و توسعه میدان‌های نفت و گاز خزر با آذربایجان امضا شود.  

مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز از یکم آذرماه جریمه می‌شوند

جواد اوجی همچنین درباره وضع سوخت‌رسانی اظهار کرد: امسال زمستان خیلی زود آغاز شد، مصرف روزانه ۵۴۰  میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در فصل پاییز بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه با همکاری بخش بالادستی صنعت نفت و همین‌طور شرکت ملی گاز ایران خوشبختانه تأمین سوخت برای نیروگاه‌ها و صنایع با تدابیر اندیشیده شده در حال انجام است، تصریح کرد: در بخش تأمین سوخت صنایع هم تأکید می‌کنم که دغدغه و مشکلی وجود ندارد و وزارت نفت طبق وظیفه خود سوخت آنها را تأمین می‌کند.

وزیر نفت با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت برای تأمین گاز بخش‌های مختلف کشور با در خواست از مردم به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، تأکید کرد: با مصرف بهینه گاز به‌ویژه در بخش خانگی اجازه دهیم همه مشترکان از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

اوجی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها و جرائم برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز از یکم آذرماه  اجرا می‌شود، ادامه داد: مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند تشویق و مشترکان بدمصرف همان‌طور که بارها هم اعلام کردیم جریمه می‌شوند.

وی از تنظیم دمای محیط روی ۱۸ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لباس گرم و خاموش‌کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل یا محل کار به‌عنوان چند راهکار ساده برای مهار مصرف گاز نام برد و گفت: ان‌شاءالله با همکاری مردم با خادمان خود در صنعت نفت و شرکت ملی گاز زمستان بدون چالشی را سپری کنیم.

وزیر نفت درباره میزان افزایش قیمت برای مشترکان پرمصرف هم اظهار کرد: قیمت گاز به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله برای مشترکان محاسبه می‌شود، مشترکانی که در سه پله نخست هستند همان قیمت گاز پارسال محاسبه می‌شود و هیچ افزایش قیمتی داده نخواهد شد، اما مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل جریمه می‌شوند.

اوجی تصریح کرد: بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند که نشان‌دهنده آن است عدالت اجتماعی رعایت نشده است، با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پر مصرف قیمت گاز صادراتی نیست و خیلی پایین‌تر از آن است و به‌صوت پلکانی محاسبه می‌شود.

همکاری ثمربخش ایران و آذربایجان در بخش انرژی

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان هم پس از این دیدار به نمایندگان رسانه‌ها گفت: جمهوری آذربایجان و ایران کشورهای دوست و همسایه هستند و بین مردم دو کشور پیوند تاریخی وجود دارد.

وی با بیان اینکه همکاری موفقیت‌آمیزی بین ایران و آذربایجان در همه حوزه‌ها به‌ویژه انرژی وجود دارد، افزود: همکاری ایران و آذربایجان در بخش نفت و گاز ثمربخش بوده است.  

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در دیدار با وزیر نفت ایران راه‌های گسترش همکاری دو کشور در بخش انرژی بررسی شد، تصریح کرد: ایران و آذربایجان درباره تعدادی از طرح‌های نو در بخش انرژی مذاکره کردند، باور دارم در آینده نزدیک در نتیجه مذاکراتمان اسناد تازه‌ای امضا خواهد شد.

مصطفی‌یف به حضور گروه کارشناسان آذربایجانی در ایران اشاره کرد و گفت: این گروه قرار است درباره جزئیات محور مذاکرات ایران و آذربایجان با یکدیگر مذاکره کنند./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مشترکان پرمصرف گاز جریمه مشترکان پرمصرف گاز ایران و آذربایجان جمهوری آذربایجان مشترکان پرمصرف برای مشترکان نفت و گاز مصرف گاز وزیر نفت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حاکمان امارات: وجهه کشور را با انتشار تصاویر منفی سیل دوبی خراب نکنید/ مجازات زندان و جریمه در انتظار خاطیان

مقامات امارات متحده عربی هشدار داده اند که انتشار تصاویر به گفته آنها " منفی یا غیرواقعی" از سیلاب کم سابقه اخیر در شهر دوبی در فضای مجازی، غیرقانونی است.

به گزارش عصرایران، وزارت کشور امارات اعلام کرده که انتشار تصاویر منفی یا غیرواقعی درباره سیل اخیر در دوبی ممکن است بر اساس قوانین جرایم سایبری کشور مجازات های سنگین همچون زندان یا جریمه نقدی به همراه داشته باشد.

بر اساس گزارش وبگاه "اینترنشنال بیزینس تایمز"، دولت امارات به بهانه " لطمه زدن به شهرت این کشور" برای افرادی که تصاویر یا ویدئوهایی از سیل دوبی را در فضای مجازی "وایرال" می کنند، مجازات حبس و جریمه ای تا 1 میلیون درهم امارات (270 هزار دلار) در نظر گرفته است.

امارات متحده عربی در روزهای گذشته در اثر باران های سیل آسا دچار شرایط اضطراری و آب گرفتگی گسترده در معابر شهری شده تا جایی که بسیاری از پروازهای فرودگاه بین المللی دوبی به حالت تعلیق در آمده است و مسافران زیادی در این شهر بزرگ توریستی و تجاری بلا تکلیف مانده اند.

طی روزهای گذشته بسیاری از عکس ها و تصاویر و ویدئوها از وضعیت شهر دوبی در شرایط سیلاب منتشر شده که نشان می دهد خسارات زیادی به زیر ساخت های شهری وارد شده و بسیاری از فعالیت های عادی این شهر به حالت تعلیق و تعطیل درآمده است.

انتشار این ویدئوها و عکس های منفی در فضای مجازی خشم دولت امارات را برانگیخته است تا جایی که وزارت کشور امارات کاربران فضای مجازی را تهدید به برخورد کرده است.

مقامات اماراتی مدعی اند بسیاری از تصاویر و ویدئوهای منتشره از سیلاب دوبی، منفی و یا حتی غیرواقعی است و موجب تشویش اذهان مردم و مسافران خارجی و خدشه دار شدن چهره شهر دوبی به عنوان یک مرکز عمده توریستی و تجاری در منطقه است. 

سایت خبری محلی، "امارات 24/7" در توجیه هشدار به برخورد مقامات اماراتی با انتشار دهندگان تصاویر منفی سیل دوبی در فضای مجازی مدعی شده: مردم در شبکه‌های اجتماعی "شایعه‌پراکنی کرده" و "غیر مسئولانه" رفتار می‌کنند و مقامات اعلام کردند که این کار آنها باعث وحشت بی مورد در بین مردم شده و "تلاش های قهرمانانه" پلیس و تیم های دفاع مدنی برای امدادرسانی را نادیده می گیرد."

سرهنگ دکتر "صلاح عبید الغول" وزیر کشور امارات، به سایت های خبری محلی گفت که بسیاری از پست ها در رسانه های اجتماعی گمراه کننده و نادرست است و مردم باید برای گرفتن اطلاعات درست به مراجع معتبر خبری مراجعه کنند. او شایعه پراکنی را جرم دانسته و مستوجب برخورد دانست.

"یوسف الشریف" یک وکیل محلی در دوبی هم گفت که انتشار اطلاعات نادرست یا شایعاتی که به شهرت کشور در فضای مجازی آسیب می زند، مجازات زندان و جریمه ای تا سقف یک میلیون درهم امارات (272260 دلار آمریکا) دارد.

امارات متحده عربی قوانین محدود کننده متعددی در زمینه محتواهای منتشره در فضای مجازی و سایبری دارد که اغلب به عنوان راهی برای سرکوب مخالفان مورد انتقاد قرار می گیرد. 

در ماه ژانویه، دو مرد مصری به دلیل گرفتن عکس سلفی در مقابل هتل "آدرس" دوبی که همزمان با جشن سال نو میلادی در آتش می سوخت، دستگیر شدند. گزارش ها حاکی از آن بود که این دو با اخراج مواجه خواهند شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار حاکمان امارات: وجهه کشور را با انتشار تصاویر منفی سیل دوبی خراب نکنید/ مجازات زندان و جریمه در انتظار خاطیان
  • ورود سامانه بارشی به استان از فردا
  • در آغاز حمله سپاه به اسرائیل چرا ابتدا از پهپادهای انتحاری استفاده شد؟
  • هشدار به امارات و آذربایجان روی آنتن با چاشنی اسرائیل
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند؛ آغاز رقابت‌ها از فردا
  • شمسایی: افغانستان پتانسیل شگفتی‌سازی مقابل ما را دارد
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند