Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس مختلف کشور با هم یکسان نیست و نمیتوان نسخه واحدی را برای همه مدارس صادر کرد.

علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: بازگشایی مدارس بر اساس اطلاع رسانی مدارس است که تا چه میزان میتوانند رعایت شیوه‌نامه‌ها را اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: در صورتی که هنوز به دانش‌آموزی اطلاع رسانی انجام نشده است، باید منتظر اطلاعیه مدرسه خود باشد و فعالیتش را در همان فضای مجازی ادامه دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: واکسیناسیون معلمان در سطح بالایی انجام شده است و اغلب معلمان و همچنین کادر مدرسه تا کنون واکسینه شده و صد در صد کارکنان آموزش و پرورش واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

کمره‌ای خاطرنشان کرد: در مدارس باید در جهات مختلف بهداشت از بهداشت محیط تا مسائل بهداشتی دانش‌آموزان از استفاده از ماسک گرفته تا نحوه تعامل با یکدیگر و کلیه فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت شود.

وی همچنین یادآور شد: صندلی دانش‌آموزان با یکدیگر باید یک و نیم متر از هم فاصله داشته باشد و دو متر و بیست و پنج سانتی‌متر باید سرانه فضایی باشد که به هر دانش‌آموز اختصاص داده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان مدارس مختلف کشور با هم یکسان نیست و در حال حاضر ما از مدارس ۵ تا ۷ نفره تا مدارس بالای ۱۰۰۰ دانش‌آموز داریم و نمیشود نسخه واحدی را برای مدارس صادر کرد.

کمره‌ای تصریح کرد: کلاس‌های کم جمعیت روستایی و همچنین مدارس پر جمعیت با تراکم ۴۰ تا ۴۳ نفر در مدارس وجود دارد و بنابراین باید برای هر کدام برنامه مختص آن ارائه شود و در مدارس با تراکم بالای دانش‌آموز باید در غالب گروه بندی روز‌ها و ساعات مشخص کلاس‌های درس برگزار شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع تهویه کلاس‌های درس با توجه به اینکه در فصل سرما هستیم از اهمیت خاصی برخوردار است و باید در هر ساعت ۱۰ دقیقه فرصتی را برای تخلیه کلاس و باز گذاشتن پنجره‌های کلاس اختصاص بدهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: خانواده‌ها باید آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان بدهند و اگر تردیدی در سلامت فرزندان خود که سابقه بیماری دارند، باید به مسئولان مدرسه اطلاع رسانی کنند.

کمره‌ای تاکید کرد: همه مدارس دولتی و غیر انتفاعی باید قواعد و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و طبق اطلاع رسانی ندارس در مدرسه حاضر شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدارس ایران بازگشایی مدارس فضای مجازی واکسیناسیون معلمان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اطلاع رسانی کمره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت

زنگ سلامت امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) همزمان با دومین روز از هفته ملی سلامت که با عنوان «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» نامگذاری شده است، در مدرسه دخترانه آذر بهنیا رشت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صدا در آمد.

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این مراسم که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: همه گیری کرونا موجب شد که بیش از پیش به اهمیت سلامتی پی ببریم و نباید نسبت به این نعمت بزرگ غافل شویم. 

او توجه دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند را به «خودمراقبتی» معطوف کرد و افزود: بهترین و بیشترین سهم اقداماتی که به سلامتی منجر می‌شود، نتیجه خودمراقبتی و توجه به سلامت خود، خانواده، اطرافیان و دیگر افراد جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین دانش آموزان را دارای نقشی مهم در ارتقای سلامت جامعه و تحقق اهداف برنامه‌های سلامت جامعه دانست و تصرریح کرد: کم تحرکی و بروز چاقی که منجر به بروز بیماری‌های متعددی از جمله دیابت و فشار خون بالا شده از چالش‌های این استان در حوزه سلامت است.

 دکتر رضوانی دانش آموزان توصیه کرد: در طول روز بخشی از وقت خود را به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص دهند.

به گفته او، پیاده روی روزانه، نوشیدن آب بیشتر، مصرف میوه و سبزیجات تازه و همچنین برخورداری از قدرت «نه» گفتن در برخی مواقع می‌تواند منجر به سلامت جسم و روان نسل جوان شود تا در آینده شاهد جامعه‌ای سالم‌تر و پویاتر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت