Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران  به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، این معاونت در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به عدم بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه ها تغییر ساعت اجرای محدودیت های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا)  کماکان از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ پا برجا خواهد بود.



در این اطلاعیه آمده است: پیش از این بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران قرار بود، همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها  ساعت اجرای محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت ۰۶:۳۰ لغایت ۱۸:۰۰(در نیمه دوم سال)تغییر یابد، که با توجه به عدم بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه ها در تهران به صورت کامل، کما فی السابق از اول آذر ۱۴۰۰ ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۷ می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ساعات طرح ترافیک محدودیت های ترافیکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعات کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی گفت: تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با اخذ موافقت دولت، ساعات کارت ادارات در فاصله ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور از ساعت ٦ صبح تا ١٣ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص نصب کنتور های هوشمند توسط مشترکان پرمصرف افزود: از میان حدود ٣٢ میلیون مشترک خانگی، حدود ۸۰۰ هزار مشترکی بیش از ٢.٥ برابر الگو برق مصرف می کنند مصارف آنها واقعا نامتعارف است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در مناطقی مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و... الگوی مصرف برق ۳۰۰ کیلووات ساعت است، اضافه کرد : ابن درحالی است که ۸۰ هزار مشترک مذکور، ۹۰۰ هزار کیلووات ساعت و حتی بالاتر برق مصرف می کنند که به همین دلیل این مشترکان مجهز به کنتور هوشمند می شوند.

وی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند باعث خواهد شد که این مشترکان از میزان مصرف خود به صورت برخط مطلع و برای کاهش آن برنامه ریزی کنند.

رجبی مشهدی اظهار کرد: در این شرایط و به دلیل مصرف بالا، برای این مشترکان استفاده از برق سبز یا تجدید پذیر توجیه اقتصادی خواهد داشت چرا که این گروه از مشترکان در ساختمان هایی بزرگ و با استطاعت مالی مناسب ساکن هستند که امکان نصب پنل های خورشیدی را دارند.

وی ادامه داد: نصب پنل خورشیدی و تامین بخشی از برق مورد نیاز از طریق انرژی تجدیدپذیر باعث خواهد شد تا این مشترکان بخشی از مصرف برق خود را تامین و به پایداری برق سایر مشترکین نیز کمک کنند.

مدیرعامل توانیر در خصوص مصرف بالای برخی مشترکان تجاری و نحوه رصد آنان نیز با بیان اینکه مشترکان تجاری پرمصرف مجهز به کنتور هوشمند هستند، تصریح کرد: با این حال مشترکان تجاری از صنوف مختلف تشکیل شده اند تعیین الگو برای آنها مشکل است.

رجبی مشهدی ادامه داد: به این منظور امسال برای نخستین بار طرح تشویقی مشترکان تجاری نیز به اجرا در خواهد آمد که پیش بینی شده است که این گروه در صورتی که مصارف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند بر اساس دستورالعملی که در حال تدوین است مورد تشویق قرار گرفته و جوایز ارزنده به آنها اهدا شود.

وی ادامه داد: همچنین امسال برنامه ریزی شده است که بتوان از برق تولیدی روشگاه هایی که دارای مولد برق هستند استفاده و سوخت آنها تامین شود.

مدیرعامل توانیر همچنین در خصوص تغییر ساعات کاری از ١٥ خرداد نیز گفت: در این طرح مبنا بر اساس افزایش دمای هوا و در نتیجه بالا رفتن مصرف برق بوده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با از اخذ موافقت دولت، ساعات کارت ادارات در فاصله ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور از ساعت ٦ صبح تا ١٣ خواهد بود.

به گفته وی، این طرح در سال گذشته نیز اجرا شده بود که با تاکید رییس جمهور در خصوص آغاز به کار متروها، مهدهای کودک و شناوری ابتدای صبح برای کارمندانی که فرزند خردسال داشتند، رضایت نسبی کارمندان و سایر بخش ها را براساس نظرسنجی های انجام شده، کسب کرد.

زمان تغییر ساعت کاری ادارات اعلام شد

مدیرعامل توانیر یادآور شد: با توجه به خاموش شدن وسایل سرمایشی در ادارات، اجرای این طرح در سال گذشته موجب صرفه جویی در مصرف برق شد که معادل مصرف دو یا سه استان کشور بود.

رجبی مشهدی همچنین گفت: براساس این مصوبه مقرر شده است که وسایل سرمایشی در ادارات واقع در اقلیم معتدل کشور، یک ساعت زودتر از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت کار خاموش شود.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح موجب تامین برق پایدار برای همه مشترکان و اختصاص صرفه جویی حاصل از آن به بخش تولید شود.

سخنگوی صنعت برق درباره چگونگی نظارت بر اجرای این طرح نیز با بیان این که امسال هدف گذاری انجام شده برای صرفه جویی از محل اجرای این طرح حدود ۱۵۰۰ مگاوات است، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۸۰ درصد از ادارات به کنتور هوشمند مجهز شده اند و ادارات باقیمانده نیز تا شروع فصل پیک به این نوع کنتورها مجهز خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که براساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند، گفت: با نصب کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات کنترل پذیر می شود و در صورتی که میزان صرفه جویی تعیین شده در مصوبه توسط ادارات رعایت نشود، شرکت های توزیع می توانند این موضوع را رصد، پیگیری و کنترل کنند.

کد خبر 844237 برچسب‌ها وزارت نیرو تغییر ساعت خبر مهم برق

دیگر خبرها

  • اجرای محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در مرکز مازندران
  • طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی
  • ساعات کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند + جزئیات
  • اجرای ۱۱ تقاطع غیر همسطح در قزوین
  • جزییات جدید محدوده طرح ترافیک تهران
  • محدوده طرح ترافیک تهران تغییر می‌ کند؟
  • تغییر ساعت ادارات در فصل گرما
  • محدوده طرح ترافیک تهران تغییر می‌ کند؟ | توضیح مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با هدف کاهش آلودگی هوا
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران