Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@12:03:56 GMT

پیگیری شورای شهر تهران در موضوع ترافیک و آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۰۴۳۱

پیگیری شورای شهر تهران در موضوع ترافیک و آلودگی هوا

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از برگزاری جلسه ویژه شهر تهران به منظور بررسی اقدامات عاجل برای کاهش و مدیریت آلودگی هوای پایتخت با حمایت وزارت کشور، سازمان محیط زیست و پیگیری شهرداری تهران و شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در فصول سرد سال گفت: پدیده آلودگی هوا موضوعی نیست که ما همزمان با غبار آلود شدن هوای تهران به فکر حل آن باشیم بلکه نیازمند یک کار و برنامه‌ریزی مستمر و چندین ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا با پدیده آلودگی هوا دست به گریبان بوده و یا هستند اما توانستند به صورت علمی مشکل آلودگی هوایشان را حل کنند. بر اساس مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوا غالب آلودگی هوا تهران ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون هستندکه منشأ این ذرات صنعتی و منابع متحرک است بطوریکه منابع متحرک بیش از ۸۰ درصد تولید آلودگی هوا را شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ناگزبر به تغییر رویکرد نسبت به خودروهای فرسوده و رفت و آمد خودروهای شخصی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم گفت: شبکه اتوبوسرانی تهران نسبت به نیاز شهروندان و پاسخگویی به تقاضای سفرشان فقیر و ناتوان است در حالی که باید بیش از ۹ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم امروز تنها ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعالیت دارند این مهم نشان می‌دهد با توجه به کمبود اتوبوس در شهر تهران ناگزیر شهروندان بیشتری از وسیله شخصی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: مادامی که وضعیت حمل و نقل عمومی به حد مطلوب نرسد و از سوی دیگر برای نوسازی خودروهای فرسوده شهر تهران برنامه‌ریزی نشود، خودرو استاندارد تولید نشود آلودگی هوا همچنان باقی خواهد ماند. وزارت نفت باید در تولید سوخت با کیفیت برای نیروگاه‌ها و کارخانه وارد عمل شود از سوی دیگر باید با اهتمام بیشتر و عزمی جدی تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی را پیگیری نمائیم.

وی به ابراز نارضایتی مقام معظم رهبری از وضعیت ترافیک تهران اشاره کرد و گفت: مدیران تا لحظه بحران صبر می‌کنند. اما بدون شک در شورای اسلامی تهران دو موضوع ترافیک و آلودگی هوا را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

تشکری هاشمی از برگزاری جلسه ویژه شهر تهران به منظور بررسی اقدامات عاجل برای کاهش و مدیریت آلودگی هوای پایتخت با حمایت وزارت کشور، سازمان محیط زیست و پیگیری شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم گام‌های اساسی در موضوع کاهش آلودگی هوا برداریم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه صمیمی که رئیس، نایب رئیس و اکثر اعضای شورای اسلامی شهر تهران در آن حضور داشتند، اعضا مواردی را که پیگیر آن بودند با شهردار تهران در میان گذاشتند و پیرامون آن هم افزایی و هم فکری شد.

وی ادامه داد: آقای زاکانی گزارشی را از اقدامات خود طی دو ماه و ۱۹ روز حضور در سکان مدیریت شهری تهران ارائه و طی این گزارش ۱۵ محور از اقدامات انجام شده که دغدغه اعضای شورا نیز بود را مطرح کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران، افزود: در گزارش ارائه شده توسط آقای زاکانی موارد خوبی در مورد سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های بزرگ و مهمی نظیر حمل و نقل، آلودگی هوا و مواردی از این قبیل ارائه شد.

نادعلی خاطرنشان کرد: در گزارش شهردار تهران به اقدامات خوب و مبتکرانه‌ای اشاره شده بود که براساس آن می‌توان نسبت به گسترش و توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی و اتوبوسرانی شهر تهران امیدوار بود.

وی تصریح کرد: اگر در بحث حمل‌ونقل عمومی موفق شویم در مورد آلودگی هوا نیز به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد، علاوه بر این در بحث ترافیک هم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ایجاد قرارگاه اجتماعی از جمله محورهای مورد تاکید زاکانی است، در پایان یادآور شد: زاکانی در مورد قرارگاه اجتماعی بسیار دغدغه‌مند است. طرح این موارد از سوی شهردار تهران بسیار امیدوارکننده بوده و می‌تواند منجر به موفقیت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شود

کد خبر 536972

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترافيک آلودگی هوا شوراي شهر تهران آسیب های اجتماعی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران شهردار تهران آلودگی هوا نقل عمومی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اتوبوس‌های برقی داخلی به کجا رسید؟

مهدی چمران در آغاز دویست‌وبیست‌ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران در خصوص دستور کار جلسه امروز شورا، افزود: «در جلسه امروز گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ارائه و بررسی می‌شود.»

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: «در حوزه مسکن، کار و فعالیت اصلی با وزارت راه و شهرسازی است و مدیریت شهری و ما می‌توانیم کمک‌کننده باشیم و هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم.»

رئیس شورای اسلامی شهر تهران سپس با بیان اینکه خوشبختانه ساخت واگن‌های ملی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است، اظهار کرد: شاید هفته آینده بازدید از این واگن‌ها صورت بگیرد و این واگن‌ها می‌توانند وارد خطوط شوند.

چمران همچنین گفت: به نظر نمی‌رسد اتوبوس‌های برقی تولید داخلی تا پایان سال نیز وارد خطوط حمل و نقل پایتخت شوند و با برنامه‌هایی که ما دیدیم بعید است امسال به پایان برسد و آنچه خواهیم گرفت اتوبوس‌های دیزلی است که متاسفانه تحویل نگرفتیم.

به گفته وی، روز سه‌شنبه معاون حمل و نقل و ترافیک گزارش آن را ارائه خواهد داد و فکر نمی‌کنیم بیشتر از ۶۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده باشد.

وی ادامه داد: برخی قطعات اتوبوس‌های داخلی در گمرک ترخیص نشده و پیگیری کردیم که این مشکلات برطرف شد، امیدواریم زودتر وارد شود و اگر این اقدام صورت بگیرد تعداد زیادی اتوبوس به کار گرفته خواهد شد.

چمران با بیان اینکه تامین تاکسی از طریق بخش خصوصی دنبال می‌شود، گفت: شهرداری نمی‌تواند تاکسی دار باشد و باید به رانندگان ارائه شود، اگر تاکسی‌های برقی وارد شهر شوند اتفاق خوبی خواهد افتاد وقتی خودرو‌های برقی وارد شوند در کاهش آلودگی هوا نیز اثرگذار خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در بخش مسکن برنامه خاصی نداریم و این اقدام با وزارت راه و شهرسازی است، یادآور شد: ما می‌توانیم هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم و کمک‌های ما به این شکل است و کار اصلی با وزارت مسکن است.

دیگر خبرها

  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • مطالبات مردم را تا نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم
  • انتقاد از سیاست‌های تحمیلی شرکت کنترل ترافیک تهران
  • ماجرای اتوبوس‌های برقی داخلی به کجا رسید؟
  • انتقال صنایع آلاینده کوچکترین اقدام کنترل آلودگی هوای اصفهان است