Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی تعیین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به عنوان جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از سوی رئیس جمهور، اولین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی با حضور معاونان ذیربط وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت حوزه‌های علمیه به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز، سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ضمن تشریح رویکرد جدید در مدیریت مسائل ایرانیان، از در اولویت قرار گرفتن موضوعاتی همچون تسهیل رفت و آمد ایرانیان به داخل کشور، بهره گیری از ظرفیت های ایرانیان مقیم خارج از کشور در سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی کشور و حفظ هویت ایرانی و پاسداشت زبان فارسی خبر داد.

در ادامه هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی به بیان نظرات و دیدگاه های خود به منظور توسعه فعالیت ها و نیازمندی های امروز ایرانیان خارج از کشور پرداختند.

سپس وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ضمن تشریح آسیب شناسی صورت پذیرفته در این حوزه، بر ضرورت حمایت همه جانبه از ایرانیان مقیم خارج از کشور، ارتباط مستمر با معتمدین آنها به منظور خدمات رسانی به هنگام و مشارکت دادن آنها در تشریح مسائل و چالش‌های پیش رو، برای حل و فصل آن تأکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اولویت بخشیدن به گسترش زبان فارسی برای نسل‌های جوان ایرانی مقیم خارج از کشور، توسعه حمایت‌های قضایی، حل مشکل مشمولین غایب ایرانی، به دبیران و اعضای کارگروه های تخصصی شورای عالی توصیه کرد ضمن مشاهده ملموس مسائل و مشکلات ایرانیان، راهکارهای واقعی حل مسائل را ارائه کنند تا پس از طی فرآیندهای قانونی و اخذ مصوبات مورد نیاز از مجلس شورای اسلامی و هیأت وزیران گام های مناسبی برای حل مشکلات برداشته شود.

وی افزود: ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور و حل مشکل دوتابعیتی‌ها از جمله مسائلی است که بایستی یک بار برای همیشه آن را با لحاظ نظرات تمامی دستگاه‌های مسئول به سرانجام مناسبی رساند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ایرانیان خارج از کشور ایرانیان خارج از کشور امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است

‌وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای صربستانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیر عبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان درخصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقای همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ما است.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس تلفنی، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت: جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان همچنین بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

کد خبر 746763

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • امیرعبداللهیان: اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان درباره تحولات منطقه