Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم بافت در مجلس گفت: اگر امروز به داد شهرستان "ارزوئیه" نرسیم در آینده نزدیک این منطقه به کانون ریزگردها در استان کرمان تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، صمدالله محمدی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه که با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی زینی‌وند استاندار کرمان، خضریان رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع فولاد بافت برگزار شد اظهار داشت: مردم خاطرات خوشی از زمان وزارت آقای نیکزاد، نایب رئیس مجلس دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه مشکلات زیرساختی دارند گفت: در حوزه کشاورزی، معادن و گردشگری در این سه شهرستان ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با عنوان اینکه بیش از هزار و 200 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور از این منطقه هستند افزود: گل سرسبد نخبگان این منطقه سردار اسلام شهید سلیمانی است که امروزه روستای قنات ملک زادگاه حاج قاسم مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی در این مناطق داشته اما مشکلات زیادی هم وجود دارد گفت: جاده‌های منتهی به این سه شهرستان تبدیل به قتلگاه شده و مردم بسیار نگران هستند.

محمدی با اشاره به اینکه دوبانده شدن جاده‌های کرمان-بافت و سیرجان-بافت یک ضرورت است ادامه داد: مردم از نبود یک خط ریلی بین شهرستان‌های بافت و سیرجان رنج می‌برند.

نایب رئیس مجلس در کرمان: مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت‌های موجود رفع خواهد شدورود کمیسیون اصل 90 مجلس به هزینه‌کرد پروژه‌ها/ برخی هنوز ‌جنگ اقتصادی را باور ندارند7000 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان کرمان به خزانه دولت واریز شده است

وی با بیان اینکه مردم در این منطقه مهاجر هستند و رفت و آمدهای زیادی به سیرجان و کرمان دارند و به نوعی همیشه در رفت و آمد هستند افزود: از دلایل اصلی مهاجرت مردم این منطقه مشکل اشتغال است و متاسفانه در سال‌های گذشته در زمینه احداث صنایع عقب‌ماندگی زیادی وجود دارد.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با اشاره به اینکه در هر سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه مشکل آب آشامیدنی وجود دارد گفت: اگر امروز به داد ارزوئیه نرسیم در آینده نزدیک این منطقه به کانون ریزگردها تبدیل می‌شود و باید بندهای خاکی در این منطقه احداث شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان رابر و ارزوئیه سه شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

محسن اوروجی روز سه شنبه به مناسبت هفته زمین پاک گفت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده طی سال‌های گذشته هنوز سرعت پیشروی کویر و بیابان در قم بیشتر از اقدام‌های انجام شده در راستای احیای بیابان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم  با اشاره به برخی از اقدام‌های انجام شده در خصوص احیای عرصه‌های بیابانی گفت: طی یک سال گذشته در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت سراجه قم عملیات درختکاری انجام شده و در اراضی محدوده کوه نمک و حسین‌آباد میش مست نیز اقدام‌های مشابهی صورت‌گرفته است.

اوروجی بیان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان قطع حقابه‌های زیست‌محیطی به‌ویژه رودخانه قره چای، برداشت بی‌رویه چاه‌های مجاز از منابع آب زیرزمینی و تغییر الگوی بارش و کاهش نزولات آسمانی را از عوامل اصلی در توسعه بیابان و کویر در قم نام برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از توسعه بیابان طرح‌های آبخیزداری در تمامی روستا‌های بخش خلسجتان و جعفرآباد عملیاتی شده و در بالادست شهرک پردیسان نیز طرح‌های مشابهی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و افزایش ورودی چاه‌ها صورت‌گرفته است.

او اضافه کرد: در حالی هم اینک در برخی نقاط دشت مسیله قم شاهد فرونشست زمین هستیم که تا چند دهه گذشته در این اراضی، کشاورزی انجام می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: به‌خاطر چرای بی‌رویه دام در کنار تغییر الگوی کشت و قطع حقابه‌ها، هم اینک شاهد وضعیتی بحرانی در منطقه سراجه هستیم و این منطقه به یکی از اصلی‌ترین نقاط در تولید ریزگرد تبدیل شده است.

روستای سراجه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است، این روستا در شهر قنوات قرار دارد.

دوم تاهشتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه