Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:57:09 GMT

بازگشایی مدارس به فراهم بودن شرایط بستگی دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۱۴۱۴

بازگشایی مدارس به فراهم بودن شرایط بستگی دارد

عبدالرضا قاسم پور یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مدارسی می‌توانند از اول آذرماه اقدام به بازگشایی‌ و انجام آموزش حضوری کنند که دستورالعمل «نسخه ۰۶» مبنی بر مراقبت و کنترل کرونا را که در شرایط فاصله گذاری اجتماعی به صورت مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تهیه شده، به طور کامل رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در استان فارس بازدیدهای مشترکی از مدارس مختلف داشتند و به ارزیابی شرایط این مدارس برای بازگشایی پرداختند.

او عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای شرایط بازگشایی را نداشته باشد بدون شک مجوز فعالیت حضوری به آن مدرسه داده نخواهد شد. در واقع اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه‌ای که از شرایط لازم برای بازگشایی برخوردار نیست، اجازه فعالیت حضوری نخواهد داد.

وی با بیان اینکه در زمینه رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی همه مدارس مکلف به فراهم آوردن شرایط لازم هستند، گفت: اگر مدارس آمادگی کافی برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری نداشته باشند بایستی آموزش‌های خود را به صورت مجازی دنبال کنند.

قاسم پور اضافه کرد: در حال حاضر سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی برای ما و خانواده‌ها در اولویت است و به همین دلیل  اولویت اصلی رعایت اصول بهداشتی در مدارس است. فضای کلاس‌ها باید استاندارد باشد و فاصله گذاری اجتماعی در هر کلاس بایستی رعایت شود.

وی بیان داشت: هرچند استان فارس از نظر واکسیناسیون فرهنگیان وضعیت مطلوبی دارد اما با توجه به اینکه فرآیند واکسیناسیون برای تمام دانش‌آموزان به طور کامل انجام نشده است، تأکید ما بر این است که مدارس با تأمل بیشتری و پس از تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان اقدام به بازگشایی کنند.

قاسم پور افزود: بسیاری از دانش‌آموزان در حال حاضر دُز اول واکسیناسیون را دریافت کرده‌اند. اما بازگشایی مدارس باید دو هفته پس از تزریق دُز دوم واکسیناسیون و بعد از ایجاد ایمنی کامل صورت بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس گفت: شرایط مدارس می بایست به گونه ای مهیا شود تا دانش آموزان بتوانند از اول آذر ماه هفته ای دو یا سه روز را در مدارس حضور پیدا کنند و در مدرسه به تحصیل علم بپردازند.

این مقام مسئول ادامه داد:شرط بازگشایی هر مدرسه‌ مستلزم درخواست مدیر آن مدرسه از اداره آموزش و پرورش و تأیید این اداره مبنی بر آماده‌سازی فضای بهداشتی و فیزیکی مدرسه است.

وی بیان داشت:به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان را حتماً با ماسک به مدرسه بفرستند.

قاسمپور اضافه کرد: واکسیناسیون استادان دانشگاه، معلمان و مدرسین آموزش و پرورش و دانشگاه ها ضرورت دارد و این افراد اگر نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده باشند به هیچ‌وجه حق ورود به محیط مدارس و دانشگاه‌ها را ندارند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا در استان فارس، گفت: با اجرایی شدن این طرح برای برخورد با کارکنان واکسن نزده، در مرحله اول عدم اجازه حضور در محل کار و ثبت غیبت، در مرحله دوم کسر حقوق و در نوبت سوم معرفی فرد متخلف به هیأت تخلفات اعمال خواهد شد. دانشجویان نیز برای استفاده از امکانات دانشگاه و خوابگاه باید حتما واکسن خود را دریافت کرده باشند.

قاسم پور گفت: با وجود اینکه فرآیند واکسیناسیون برای بخشی از جامعه انجام شده است اما همچنان شاهد مبتلا شدن افراد به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری هستیم.

وی بیان کرد: آمار مرگ و میر در افرادی که واکسن نزده‌اند بسیار بالاست و همه افراد برای تزریق دُز سوم که به زودی آغاز می‌شود باید دو دُز اول واکسن را به موقع دریافت کنند زیرا ایمنی با تزریق دُز دوم و پس از گذشت دو هفته از تزریق دُز دوم ایجاد می‌شود. امیدواریم با تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم شاهد بهتر شدن شرایط باشیم.

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس شیراز مدارس بازگشایی مدارس شیراز فارس آموزش و پرورش دانش آموزان تزریق د ز قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند

دانش‌آموزان دبستان پسرانه بیان رفیع، با اهدای پس انداز‌های خود، موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع، ضمن پرداخت ۳۰  میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی دو نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.


لازم به ذکر است در این اقدام انساندوستانه دبیران و دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع در منطقه ۲۲ تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.


بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود