Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:10:20 GMT

مشکلات هنرمندان همیشه هم مالی نیست

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۲۷۷۴

مشکلات هنرمندان همیشه هم مالی نیست

طاهر شیخ‌الحکمایی، مجسمه‌ساز معاصر ایرانی که این روزها جشن تولد ۶۷ سالگی اش را پشت سر گذاشته است، چنین آرزو می کند، «اولا این بیماری (کرونا) از بین برود و همه در سلامت باشند. جوان‌ها به آرزوهایشان برسند و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد نیز برطرف شود.»

شیخ‌الحکمایی که پس از مدت ها گذران زندگی در دوران کرونا، حضور در یک دورهمی به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت را به همراه عده ای دیگر از هنرمندان تجربه می کرد، در گفت وگویی با ایسنا خاطرنشان کرد: «بسیاری از هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت پا به سن هستند و فرزندانشان در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط موسسه می‌تواند با انجام هماهنگی هایی، شرایطی را فراهم کند تا هنرمندانی که پا به سن گذاشته اند، بیشتر توجه و حمایت عاطفی دریافت کنند و به نوعی از بار مشکلاتشان کم شود.»

این هنرمند ضمن ابراز خوشحالی از فرصت گردهمایی گفت: «متأسفانه کرونا برای همه، شرایط سختی را به وجود آورده است از جمله این دیدارها. امیدوارم این معضل برطرف شود و بتوانیم بیشتر همدیگر را ببینیم.»

شیخ الحکمایی همچنین درباره نحوه فعالیتش در دوران قرنطینه ادامه داد: «سال اول مدت طولانی‌ای را در خانه بودم. برای من در کنار خانواده ماندن و کار کردن بد نبود اما خب از طرفی لازم بود که برای جلساتی در محل کارم حضور پیدا کنم.»

شیخ الحکمایی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که هنرمندان هر کدام در زمینه کاری خودشان یا استخدام دولت بودند، یا آزاد کار کردند و یا مدرس بودند، خاطرنشان کرد: «برخی مشکلات وجود دارد که موسسه هنرمندان پیشکسوت درصدد حل کردن آنهاست. بسیاری از هنرمندان عضو این موسسه پا به سن گذاشته اند و نیاز به حمایت عاطفی بیشتری دارند. بنابراین نیاز است که موسسه در موارد عاطفی در کنار این عزیزان باشد تا باری از مشکلاتشان کم کند.»
وی همچنین اضافه کرد: «مشکلات همیشه از جنس مالی نیستند و خیلی از این هنرمندان امکانات مالی خوبی هم دارند اما نیاز به محبت بیشتری دارند.»

این هنرمند مجسمه‌ساز همچنین از درگذشت هنرمندان پیشکسوت در دوران کرونا ابراز ناراحتی کرد و در این زمینه شعری خواند: «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم/که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم»

شیخ الحکمایی در آخر ضمن اشاره به این نکته که هنرمندان پیشکسوت نیز عضوی از جامعه محسوب می‌شوند، ادامه داد: «همه دوستانی که در این اجتماع کار می‌کنند، تلاش می‌کنند؛ از یک کارگر معمولی گرفته تا یک معلم، همه تلاش خودشان را برای ساختن یک جامعه خوب می‌کنند. هنرمندان نیز به همین صورت تلاششان را می‌کنند و باید نسلی را پرورش دهند که جای خودشان را پُر کند. بنابراین هر فردی که به سن بازنشستگی می‌رسد، توقع دریافت توجه دارد. پیشکسوتان نیز عضوی از جامعه هستند و باتوجه به تلاشی که کرده‌اند، باید به آنان توجه شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشن تولد هنرمندان پیشکسوت هنرمندان پیشکسوت شیخ الحکمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند

محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو به میزبانی موسسه نگاه آفتاب مهر کرمان  گفت: ضرورت توسعه همه جانبه ایجاب می‌کند که همه با هم پیش برویم و توسعه انسانی، مهم‌ترین بُعد آن است و در این بین آموزش به عنوان اصلی‌ترین مسئله محسوب می‌شود.

وی به اهمیت فعالیت‌های علمی، پژوهشی برای پیشبرد برنامه اشاره داشت و افزود: نحوه تعامل و ارتباط با گروه‌های ویژه جامعه از جمله نابینایان باید آموزش داده شود.

استاندار کرمان به طرح پروژه‌های نیازمند ورود خیران در جلسات سالانه مجمع خیران استان اشاره داشت و بر حمایت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از محصولات تولیدی نابینایان و کم‌بینایان تاکید کرد.

موسسه نگاه آفتاب مهر مجموعه‌ای با وسعت ۵ هزار مترمربع و کارکرد آموزشی، مهارتی، فرهنگی، ورزشی، اقامتی و درمانی است که با مشارکت خیران و شهرداری کرمان به منظور خدمت‌رسانی به نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان راه‌اندازی شده است.

زهرا مرتضوی، مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: این مجموعه از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و در ۶ ماه فعالیت خود، شاهد توانایی‌های باورنکردنی نابینایان در مهارت‌آموزی رشته‌های مختلف از جمله بافندگی فرش بوده است.

وی افزود: امکانات مجموعه کاملا رایگان در اختیار نابینایان قرار دارد و این علاقه و استعداد نابینایان در یادگیری به ما یاد داد که با کلاس‌های قوی‌تر و متنوع‌تر پیش برویم.

مرتضوی پیشگیری را از اهداف مهم موسسه دانست و تصریح کرد: برنامه ما بر این است که از فناوری و تکنولوژی روز برای پیشگیری از نابینایی و کم بینایی استفاده کنیم. ما حتما فراملی می‌شویم و با دنیا ارتباط گرفته و علم روز را برای نابینایان و کم بینایان خواهیم آورد.

وی بیان  کرد: توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال، اعتماد به نفس و حضور این گروه را در جامعه ایجاد می‌کند.

مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: کارگروه‌های آموزش، اشتغال، توانمندی، حقوق شهروندی و تربیت روانی، پنج کارگروهی است که در ۲ روز همایش برگزار می‌شود تا با استفاده از کمیته‌های ذیل آن در کشور برای نابینایان کار کرده و زندگی را برای آن‌ها تسهیل کنیم.

نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو  با تلاش موسسه نگاه آفتاب مهر، ۵ و ۶ اردیبهشت ماه جاری در کرمان در حال برگزاری است.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟