Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@23:09:17 GMT

دولت و مجلس، مدیریت شهری را رقیب خود می‌دانند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۳۱۰۶

دولت و مجلس، مدیریت شهری را رقیب خود می‌دانند

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مهمترین مشکل مدیریت شهری این است که دولت و مجلس شورای اسلامی، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها را رقیب خود می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان فرهمندی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"در نشست هم‌اندیشی دکتر سعید جلیلی با شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها نکات مهمترین مشکل مدیریت شهری این است که دولت و مجلس شورای اسلامی، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها را رقیب خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۸۰ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند، ولی سهم شهرها از دولت، یک معاونت سازمان، ذیل یک وزارتخانه است!

منشأ یا راه حل اکثر مشکلات شهرها دولت است به عنوان مثال طرح‌های توسعه شهری بعد از شورای شهر در چند نهاد دولتی بررسی و با تغییرات نامحدود تصویب و ابلاغ می‌شوند.

آلودگی هوای مشهد دو منشأ اصلی دارد یکی سوخت مازوت در نیروگاه‌ها که هم سوخت و هم نیروگاه مربوط به دولت است و دیگری خودروهای شخصی که همه ابزارهای مدیریت آنها از جمله نرخ عوارض خودرو، قیمت پارک حاشیه‌ای و اجرای طرح‌های ترافیکی در اختیار دولت است، را عرض کردم. "

کد خبر 536964

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر مشهد رقابت سوخت مازوت آلودگی هوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج

شهردار کرج با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان کمک دولت به اجرای این پروژه است گفت: کرج این فرصت را داشته است که اولین شهری باشد که از نعمت اتوبوس محیط‌زیستیِ برقی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرج، مهرداد کیانی، ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در آئین افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی و رونمایی از ۴٠ دستگاه اتوبوس برقی، اظهار کرد: پروژه فوق به همت مدیریت شهری کرج و همراهی شورای اسلامی شهر کرج به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان کمک دولت به اجرای این پروژه است، افزود: کرج این فرصت را داشته که اولین شهری باشد که از نعمت اتوبوس محیط‌زیستی برقی استفاده کند.

شهردار کرج با ارائه گزارش کوتاهی در مورد بودجه شهری کرج، عنوان کرد: امسال بودجه شهری از حدود چهار هزار میلیارد تومان به ٢١ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

کیانی اضافه کرد: شهروندان کرجی شاهد هستند که به همت مدیریت شهری امروز شهر کرج به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و یکی از این پروژه‌های بزرگ عمرانی راه اندازی خط اتوبوس بی آر تی در خرداد امسال است.

وی تصریح کرد: بنا به دستور اکید وزیر محترم کشور از همین فردا صبح اتوبوس‌های برقی کرج در خیابان شهید بهشتی آن هم به صورت رایگان در خدمت شهروندان خواهد بود.

شهردار کرج تاکید کرد: با هماهنگی لازم با سازمان شهرداری‌ها برای خرید تاکسی برقی نیز اقدام شده است و باز هم کرج اولین شهر کشور خواهد بود که تاکسی برقی در آن فعال می‌شود.

کد خبر 745182

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود