Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@03:48:05 GMT

قیمت طلا امروز چقدر تغییر کرد؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۴۶۶۰

قیمت طلا امروز چقدر تغییر کرد؟

در حالی که عقب نشینی نسبی دلار سبب شده تا طلا اندکی تقویت شود، قیمت فلز زرد که به پایین ترین رقم ۲ هفته اخیر رسیده بود امروز تثبیت شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با تغییری جزئی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۸۴۵ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۸۴۹ دلار ۹۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص ارزش دلار با فاصله گرفتن از رقم های بالای روز جمعه شاهد ۰.۱ درصد کاهش بوده است. تضعیف دلار سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
سیاست گذاران فدرال رزرو به صورت علنی سرگرم بحث در خصوص این موضوع هستند که آیا باید انقباضی شدن سیاست پولی شتاب بگیرد یا نه. یکی از متنفذ ترین مقام های بانک مرکزی آمریکا روز جمعه گفت این موضوع در نشست آتی فدرال رزرو مورد بحث قرار خواهد گرفت.


ینس ویدمن رئیس باندس بانک روز جمعه ضمن مخالفت علنی با سیاست بانک مرکزی اروپا هشدار داد که ممکن است نرخ تورم برای مدتی در سطح بالاتر از ۲ درصد باقی بماند و اینکه بانک مرکزی اروپا باید از هرگونه تعهدی که سبب تداوم تزریق پول به اقتصاد این منطقه می شود خودداری نماید.
افزایش نرخ بهره می تواند موجب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران می شود زیرا چنین اقدامی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را بالا می برد.
در همین حال حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به روز پنجشنبه به ۹۸۵ تن رسید.
تقاضا برای خرید فیزیکی طلا در بازارهای مهم آسیا هفته گذشته کاهش داشت، هرچند تجار هندی در انتظار فرا رسیدن فصل آتی مراسمات عروسی در این کشور هستند.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1575436

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد.

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898137

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا تغییر کانال داد
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳