Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علیرضا کمریی با بیان اینکه بازگشایی مدارس شهری که تا کنون فعالیت‌هایشان غیرحضوری بود از امروز، اول آذرماه در سطح کشور انجام می‌شود اظهار کرد: مدارس متوسطه دوم نیز در نیمه دوم آبان ماه وارد آموزش حضوری شده بودند.

آغاز آموزش‌های حضوری بیش از ۸/۵ میلیون دانش‌آموز شهری ابتدایی و راهنمایی از امروز

به گزارش ایسنا، وی درباره شمار دانش‌آموزانی که مشمول بازگشایی از امروز هستند نیز گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و ۶ میلیون دانش آموز دوره ابتدایی در مناطق شهری داریم که تا به امروز فعالیت‌های خود را به صورت مجازی انجام می‌دادند و از این پس وارد فعالیت‌های آموزشی حضوری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که باتوجه به توسعه آموزش‌های حضوری به کل کشور و همه دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی، رعایت مقررات بهداشتی با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند و تلاش می‌شود تا نگرانی‌ها به حداقل ممکن برسند.

الزام رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌ها

کمرئی افزود: این امر منوط به آن است که اصول اصلی و اساسی که مربوط به رعایت بهداشت فردی دانش آموزان است از طرف مدرسه کنترل و از سوی خانواده‌ها مراقبت و گوشزد شود و دانش‌آموزان نیز خودشان را مقید بدانند که بهداشت فردی رعایت کنند.

ضرورت گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدارس

اطلاع رسانی توسط مدارس

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس و گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه بر حسب جمعیت کلاس و مدرسه عنوان کرد: برنامه‌ریزی حضور دانش‌آموزان برعهده خود مدارس و مناطق است؛ بنابراین ممکن است دانش‌آموزی در یک مدرسه پرجمعیت تنها یک روز به مدرسه برود و در یک مدرسه کم جمعیت، هر روز در مدرسه حضور داشته باشد؛ بنابراین نحوه حضور در مدرسه از سوی مدارس به دانش آموزان و خانواده‌هایشان اطلاع داده شده است.

تکلیف مدارس برای آموزش مشخص است

وی روز گذشته درباره اختیاری یا اجباری بودن حضور در کلاس‌های درس نیز گفته بود که با توجه به تعیین تکلیف از سوی ستادملی کرونا، فعالیت‌های آموزشی شروع شده و مدارس مکلف‌اند فعالیت حضوری ارائه دهند و بنای آموزش حضوری را بگذارند و اگر در همه روز‌ها امکان حضور نیست زمانی را هم به آموزش مجازی اختصاص دهند. همه دانش آموزان بر اساس مقررات مدرسه و در روز‌های تعیین شده به مدرسه می‌روند و تکلیف است که مدارس بازگشایی را انجام دهند؛ بنابراین با برگشت به شرایط آموزش حضوری، هم مدارس تکلیف روشنی دارند و هم دانش‌آموزان باید بر اساس آیین‌نامه‌های آموزشی مقررات مدرسه را رعایت کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی بازگشایی مدارس صراط دانش آموزان آموزش حضوری دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد: در پی انتشار خبری در یکی از پایگاه‌های خبری استان در روز گذشته با عنوان «تنبیه فیزیکی دانش آموز در یکی از مدارس سنگر» و این سوال که «با معلم خاطی برخورد می‌شود؟» اذعان می‌شود این موضوع مربوط به سال گذشته است و با فرد خاطی هم برخورد شد.

پس از شکایت خانواده یک دانش آموز اهل سنگر از تنبیه بدنی فرزندشان در مدرسه، آبان سال گذشته، مراتب پس از بررسی‌های انجام شده، معلم مربوط برای ارائه توضیحات به هیئت تخلفات اداری دعوت شد که پس از استماع سخنان او و بررسی شواهد، تخلف معلم مدرسه محرز و رأی هیئت رسیدگی به تخلفات در همان ماه صادر شد.

بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموز و سوء رفتار ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی