Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید خسروی مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ۷ مورد تغییر کاربری مورد شناسایی قرار گرفت که پس از محکومیت و قطعیت یافتن احکام صادر شده، تخریب این بنا‌ها توسط جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی و در راستای صیانت از حقوق عامه و بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر کاربری یک هکتار زمین را به هر دلیلی به کاربری غیرکشاورزی تغییر دهیم، ۸ تن محصول را از دسترس خارج می‌کنیم و به عبارتی اگر این تغییر به نوعی جبران نشود و محصول غذایی دیگری تولید نشود، ۲۰ نفر گرسنه خواهند ماند.

بیشتر بخوانید

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه زاینده رود شهرستان سامان+فیلم

خسروی اضافه کرد: حفظ کاربری و امنیت غذایی ایجاب می‌کند تا راهکار‌های متفاوتی را در این زمینه به کار گیریم، از جمله بهره‌گیری از توان و ظرفیت سامانه ۱۳۱ است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند تغییر کاربری‌های غیرمجاز را اطلاع دهند

او با اشاره به اینکه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی هشداری جدی برای تأمین امنیت غذایی در آینده خواهد بود، گفت: توجه به اصل پیشگیری از وقوع جرم باید مقدم بر سایر سیاست‌ها و روش‌های اجرایی و عملیاتی یگان‌ها باشد تا هزینه‌های اجتماعی اقدامات حفاظتی کاهش یابد.

خسروی افزود: اراضی کشاورزی در معرض خطر تغییر کاربری اراضی از سوی برخی افراد سودجو هستند که باید با نظارت جدی دستگاه‌های متولی مانع تغییر کاربری اراضی این مناطق شد.

خسروی گفت: مردم می‌توانند با مشاهده تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره تلفن ۱۳۱ و یا با تماس با واحد‌های کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند.

او به کشاورزان محترم توصیه کرد: قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص ساخت وساز با کارشناسان امور اراضی شهرستان و مراکز مستقر در دهستان‌ها مشورت کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی زراعی و باغی قلع و قمع تغییر کاربری اراضی کشاورزی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تعرض به حریم راه‌ها در معمولان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری شهرستان معمولان گفت: با توجه به لزوم صیانت از منابع طبیعی و بیت المال با هرگونه تعرض به حریم راه‌ها و تخریب منابع طبیعی برخورد می‌شود.

محمد ناظری امروز، ۲۶ اسفندماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: تعرض به حریم راه‌های اصلی و روستایی تحت هرعنوانی قابل پذیرش نیست و به بخشداران دستور داده‌ایم از طریق دهیاران وضعیت را رصد و از هرگونه ساخت و ساز در این حریم ممانعت بعمل آورند.

وی ادامه داد: با هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی نیز برخورد خواهد شد و خاطین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سرپرست فرمانداری معمولان با اشاره به ضرورت حفظ منابع طبیعی خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترکی متشکل از اداره منابع طبیعی و پاسگاه‌های انتظامی سطح شهرستان تشکیل تا با رصد مستمر عرصه‌های منابع طبیعی از هرگونه تخریب جلوگیری و درصورت لزوم برخوردهای لازم صورت پذیرد.

ناظری با اشاره راه‌اندازی دوربین‌های پایش تصویری در سطح شهر معمولان گفت: با فعال شدن این دوربین‌ها علاوه‌بر کاهش بزه‌های احتمالی در روند پیگیری موارد رخ داده تسریع خواهد شد و نقش بسزایی در امنیت خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری
  • برخورد با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تعرض به حریم راه‌ها در معمولان
  • رزمایش صیانت از کاربری اراضی کشاورزی در لرستان