Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز دوشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی آیت الله مهمان نواز بجنورد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه امری ضروری است و باید نهادهای فرهنگی برای توسعه این فرهنگ در استان تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

وی تصریح کرد: توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی نیازمند اجرای برنامه‌ های مختلف و تقویت این فرهنگ در داخل خانه ‌ها است تا زمینه مطالعه ارزشمند در بین تمام اعضای خانواده فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بجنورد ادامه داد: باید براساس ذائقه مردم در تهیه و فراهم کردن بستر مطالعه و کتابخوانی به گونه‌ای عمل کنیم تا سودمندترین خروجی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: فعالیت و درگیر شدن خانواده ها در شبکه های اجتماعی و آموزش از طریق فضای مجازی موجب دورماندن از مطالعه بویژه کتاب های غیردرسی شده که باید زمینه را برای آشتی خانواده ها و دانش اموزان با کتاب فراهم کنیم.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: برخی از افراد فعالیت و حضور در فضای مجازی را به عنوان جایگزین مطالعه و کتابخوانی انتخاب کرده که انتخاب اشتباهی است چراکه در کشورهای مترقی دنیا تیراژ روزنامه ها و کتاب ها میلیونی است و مطالعه روزنامه و کتاب همچنان به عنوان نیاز جامعه است.

وی گفت: یکی از نیازهای اصلی انسان، نیاز به دانستن و فهمیدن است که این نیاز مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، مطالعه کردن را یکی از مهم‌ترین راهبردهای درست اندیشیدن دانست و گفت: وقتی  انسان با کتاب و مطالعه عجین می شود تصمیماتش پخته تر با نگاهی ژرف و آمیخته با تجارب بسیار زیاد دیگران خواهد شد که نتیجه اش عدم تکرار اشتباهات است.

وی بر لزوم توسعه فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی تاکید کرد و افزود: توسعه فرهنگ کتابخوانی بدون تردید یکی از زیرساخت های مهم و حیاتی توسعه همه جانبه در سطوح مختلف است.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان تا یکم آذر ۱۴۰۰در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سرانه مطالعه در این استان با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که در سال برای هر ایرانی تقریباً ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

برچسب‌ها امام جمعه بجنورد هفته کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد هفته کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور امام جمعه بجنورد هفته کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در این اجلاسیه  با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت گفت: امروز در حوزه تعلیم و تربیت و اقامه نماز به یک مهندسی و فرمول جدید نیاز داریم.

حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا افزود: برای ترویج فرهنگ نماز آموزش و پرورش می‌تواند نقش تاثیرگذاری را در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه ایفا کند.

وی همچنین در شورای اقامه نماز شهرستان بردسکن که با حضور امام جمعه و سایر اعضا برگزار شد گفت: اواخر سال گذشته هیئت دولت آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز را مورد بازبینی و اصلاح و به تمامی استان‌ها ابلاغ کرد.

مدیرستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی دانش، بینش و مهارت را سه عنصر مهم در حوزه مباحث تربیتی در خانواده‌ها و حوزه کاری مدیران دانست و افزود: امروز بدون دانش، بینش و مهارت نمی‌توان کاری را انجام دهیم چرا که باید همواره این سه ضلع در حوزه مباحث تربیتی و اعتقادی در کنار هم باشد تا بتوانیم جوانان و نوجوانان را به ابعاد ترویج و فرهنگ نماز بیشتر آشنا کنیم.

 

دیگر خبرها

  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • محتوای جذاب کتاب به فرهنگ مطالعه کمک می‌کند
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد