Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان این که نظر کارشناسی نظام پزشکی در مورد عدد تعرفه برای سال آینده در شورای عالی بیمه مطرح شد، گفت: ترکیب شورای عالی بیمه سلامت در حال حاضر غیرقانونی است و باید تغییر کرده و مجدد به مجلس ارائه شود، چون عددی که مطرح شد خیلی با حد انتظار سازمان نظام پزشکی و همکاران فاصله داشت، مصوبه را امضا نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس زاده افزود: نسبت به عدد اعلام شده تعرفه از سوی شورای عالی بیمه اعتراض داشته و پیگیر هستیم که اصلاح شود، زیرا اطمینان داریم آسیب جدی این نوع تعیین تعرفه به مردم خواهد رسید و ما در وهله اول مدافع سلامت مردم هستیم و می‌خواهیم یک خدمات واقعی متناسب با اوضاع اقتصادی جامعه به مردم ارائه شود. تا زمانی که این انتظار برآورده نشود خیلی نمی‌توان روی قیمت‌ها در حوزه بهداشت و درمان کشور نظارت کرد.

او ادامه داد: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی برای تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ میانگین ۵۰ درصد افزایش است و تمام موارد را بصورت جزء به جزء به شورای عالی بیمه ارائه کردیم.

رئیس زاده در پاسخ به این سوال که راهکار برون رفت از معضل تعیین تعرفه‌ها که هر ساله جامعه پزشکی با آن روبروست چه می‌تواند باشد؛ تصریح کرد: باید سازمان‌های بیمه گر بر اساس قیمت تمام شده خدمات تعرفه‌ها را محاسبه کنند و سپس متناسب با نرخ واقعی تورم در حوزه بهداشت و درمان هر ساله آن را بطور خودکار و اتوماتیک افزایش دهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: این بهترین راهی است که خدماتِ کاملا چارچوب بندی شده با یک عدد مشخص به مردم عزیز ارائه می‌شود و اگر قیمت تمام شده خدمات محاسبه و متناسب با نرخ واقعی تورم دیده شود، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم می‌توانند به شکل خیلی قاطع‌تر نظارت کنند که کسی خارج از حدود رفتار نکند.

به گفته رئیس زاده این که جامعه پزشکی انتظار افزایش تعرفه‌ها را داشته باشد و دولت هم بخواهد منابع لازم را در اختیار بگذارد؛ شدنی نیست. سازمان‌های بیمه گر باید منابع خود را مدیریت کرده و طبق اصل ۴۴ بخش‌های اقتصادی خود را واگذار کنند تا بتوانند حق و حقوق حوزه سلامت را بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام پزشکی جامعه پزشکی سازمان نظام پزشکی شورای عالی بیمه رئیس زاده تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران

محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت‌پذیری و دلسوزی تمامی دست‌اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها،  احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری