Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدقسیم ربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ دستگاه تراکتور در سطح شهرستان مورد بازدید قرار گرفت که ضمن تشکیل پرونده طی سال جاری حدود ۹۰ درصد آنها مراحل دریافت پلاک را انجام داده و هم اکنون پلاک دار شده اند.

وی ادامه داد: از تابستان امسال نیز تاکنون مراحل بازدید و تشکیل پرونده برای ۸۰۰ دستگاه تراکتور فاقد پلاک دیگر انجام شده که با برنامه ریزی های انجام شده تمامی تراکتورهای فعال مهاباد تا پایان سال دارای پلاک و هویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسوول واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه ارایه هرگونه خدمات و اهدای سوخت ادوات منوط به شماره‌گذاری آنهاست، گفت: هم اکنون از مجموع چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه تراکتور شناسایی شده در این شهرستان بیش از سه هزار دستگاه دارای پلاک و سند مالکیت هستند.

ربانی اضافه کرد: امسال ۲۷۰ دستگاه تراکتور در مهاباد به علت نداشتن پلاک و پرونده از دریافت سوخت منع شدند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید در اسرع وقت نسبت به پلاک‌گذاری ادوات و ماشین‌آلات خود اقدام کنند، بیان کرد: در زمینه شماره‌گذاری هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی تراکتورهایی که عمر بالای ۲۰ سال نیز دارند، می‌توانند در طرح شماره‌گذاری دخیل باشند.

وی افزود: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیازهای بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.

به گزارش ایرنا، شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون است و می‌توان در سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات کشاورزی برنامه‌ریزی کرد.

این مهم براساس برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت کشور با هدف هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

با توجه به ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر عمومی ممنوع است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد مكانيزاسيون آذربایجان غربی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد مكانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزی مهاباد مكانيزاسيون آذربایجان غربی کشاورزی دستگاه تراکتور شماره گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷.۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز با ماهواره خیام در همدان

 فرهنگ زمانی با اشاره به پایش هوشمند اراضی استان به واسطه ظرفیت ماهواره خیام اظهار داشت: ماهواره خیام فرصت شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را در همه شهرستان‌های استان فراهم کرده است.

او با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچکترین تغییری در حوزه کاربری‌های غیرمجاز پیگیری می‌شود افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت ماهواره‌ای خیام اراضی حاصلخیز حفظ و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح استان به وضع سابق برمی‌گردد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: در بخش دیگر از اجرای ۵۸۵ مورد اعاده به وضع سابق معادل ۹.۳ هکتار و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ با دستور مرجع قضایی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷۵ مورد نیز اجرای احکام قلع و قمع در استان اجرا شده است.

اوبا تاکید بر اینکه ۲۱۱ مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز طی فروردین سال جاری صورت گرفته است تصریح کرد: از این میزان ۳۸ مورد اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است.

زمانی با اشاره به رفع تداخل یک هزار و سه پلاک در استان طی سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ۸۸ درصد پلاک‌های کشاورزی استان از نظر مساحت رفع تداخل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیانکرد: طی امسال نیز در فروردین ماه ۳۰ پلاک رفع تداخل شده به نحوی که این مهم مجدانه در حال پیگیری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود
  • ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در ایران/ ۳۱ هزار دستگاه انواع تراکتور بین کشاورزان توزیع شد
  • شناسایی ۷.۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز با ماهواره خیام در همدان