Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مردم استان چهارمحال و بختیاری برای دومین روز تجمعی اعتراضی برگزار کردند و بی‌آبی و مشکلات آبی خود را فریاد زدند، بی‌آبی که بخشی از آن مربوط به سوءمدیریت و بخشی دیگر مربوط به خشکسالی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بختیاری‌ها در مراسم عزای خود ساز عزا می‌نوازند حالا اینجا استان چهارمحال و بختیاری است که مردمانش برای  خشک شدن تک تک چشمه‌های این دیار ساز عزا می‌زنند، چشمه‌هایی که خشکسالی و سوءمدیریت ریشه‌ آن‌ها را خشکانده است، علاوه بر خشکسالی انتقال آب از این استان هم بدون مدیریت و برنامه ریزی، مردم استان را دچار تنش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری یعنی حدود 460 هزار نفر در آب شرب خود مشکل دارند و همچنین آب شرب بیش از 200 روستا به گفته استاندار این استان از طریق تانکر و به صورت سیار تأمین می‌شود، تمامی نواحی شهرک‌های صنعتی این استان نیز در تامین آب شرب خود  مشکلی جدی دارند، به گونه‌ای که آب 6 شهرک صنعتی بزرگ این استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

همچنین در آب کشاورزی که شغل بیشتر مردم این استان است مشکلات فراوانی دیده می‌شود، طرح‌های بزرگی که در سال‌های گذشته مردم استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند بدلیل عدم تخصیص آب، معطل مانده و کشاورزان بیکار منتظر نشسته‌اند.

روز گذشته مردم این استان برای رساندن صدای خود به مسئولان تجمع اعتراضی و مردمی برگزار کردند و درد بی‌آبی را فریاد زدند، بارها مسئولان هشدار داده‌اند و حتی گاهی به ناچار برای باور این فاجعه قسم خورده‌اند که کسی باید این استان را ببیند اما همچنان آب شرب، کشاورزی و آب صنعت این استان با مشکل رو به رو است.

امروز نیز برای دومین روز، مردم استان با برگزاری تجمعی مردمی و اعتراضی، بی‌آبی را فریاد زدند، بی‌آبی که بخشی از آن مربوط به خشکسالی و بخشی دیگر مربوط به سوءمدیریت در دولت‌های پیشین است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری نسبت به مشکل کم آبی در شهرکرد تجمع کردند + تصویربازدید وزیر نیرو از طرح‌های انتقال آب بن بروجن، کوهرنگ 3 و خرسان 3‌تنش آبی در مرکز آب ایران| مردم بروجن آب شرب سالم ندارند/ چرا پروژه انتقال آب "‌بن ـ بروجن" اجرایی نمی‌شود؟ + فیلمپروژه آبرسانی "بن ـ بروجن" همچنان بی‌نتیجه/ 450000 نفر در استان چهارمحال و بختیاری آب شرب مناسب ندارند+ فیلم

به طور واضح دولت سابق یعنی دولت روحانی، سوء مدیریتی گسترده در حق مردم این استان داشته است که به عنوان مثال می‌توان به طرح ملی بن-بروجن که مصوب دو دولت است و مورد تاکید و دستور وزارت کشور است اشاره کرد، طرحی که دقیقا بر اثر بی‌کفایتی برخی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری مردم استان آب شرب بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: با عبور متناوب امواج از فراز منطقه از بعدازظهر امروز به ویژه برای نواحی غربی بارش‌های رگباری پیش بینی شده است.
مبینی افزود: شدت بارش‌های رگباری برای فردا و پس فردا در نواحی شرقی استان خواهد بود.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور گزارش شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • وزش باد شدید
  • وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری