Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،  علیرضا کرد رستمی مجری خط مترو پرند در حاشیه بازدید خبرنگاران از ساخت مترو پرند اظهار داشت: راه‌اندازی و بهره‌برداری از خط مترو پرند در کاهش مصرف سوخت و خدمت‌رسانی به شهروندان بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت:‌ در حال حاضر حدود 350 هزار نفر در پرند ساکن هستند که در صورت تکمیل ظرفیت پرند و افزایش تعداد شهروندان به 700 هزار نفر راه‌اندازی این خط بیش از پیش حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری خط مترو پرند گفت: راه‌اندازی خط پرند سالانه 36.8 میلیون لیتر در صرفه‌جویی مصرف سوخت حائز اهمیت است.

کردرستمی گفت: اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی اولیه یک خط مترو پرند 750 میلیارد تومان است که اعتبار سال 1400، 242 میلیارد تومان شامل اسناد خزانه و مشمول تنزیل قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای امسال از 19 کیلومتر مسیر مترو پرند از خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند 4 کیلومتر ریل‌گذاری شده و 13 کیلومتر هم قبلا ریل‌گذاری صورت گرفته بود که ان‌شاءالله 2 کیلومتر باقیمانده نیز ریل‌گذاری آن انجام می‌شود و با این حساب ریل‌گذاری یک خط به پایان می‌رسد.

مجری خط مترو پرند با اشاره به اینکه 20 کیلومتر خط راه‌آهن ریلی با پیشرفت عملیات ساختمانی 90 درصد معطل اندک بودجه‌ای است تا حداکثر یکسال تکمیل شود، گفت: در صورت تحقق این مسأله صدها هزار نفر از جمعیت ساکن شهر جدید پرند می‌توانند از این پروژه بهره‌مند شوند و بهره‌برداری از این خط می‌تواند دغدغه‌های حمل و نقل بخشی از هموطنان را برطرف کند.

کردرستمی با اشاره به اینکه مطالعات و بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران پرند در سال 84 توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد گفت: سال 91 کل این پروژه به شهرداری تهران واگذار شده است و بخش نهایی این طرح یعنی از ایستگاه فرودگاه امام خمینی تا ایستگاه پرند امتداد داشته و 20 کیلومتر مسافت را شامل می‌شود که علیرغم پیشرفت 90 درصدی عملیات ساختمانی به دلیل کمبود اعتبارات کامل نشده است.

کرد رستمی با اشاره به اینکه هزینه احداث این خط نسبت به سایر خطوط کمتر در داخل شهر کمتر است، گفت: به دلیل اینکه برای ساخت این خط از تونل استفاده نمی‌شود و روی زمین است هزینه‌های آن کمتر خواهد بود.

وی اعلام کرد:به طور کلی  چهار هزار میلیارد تومان برای ساخت کامل ۵۰ کیلومتر از متروی تهران پرند به لحاظ ارزش سرمایه گذاری اعتبار لازم بوده که بخشی از آن تاکنون و طی سال‌های قبل تامین ولی همچنان به اعتبار نیاز داریم.

وی اعلام کرد: در صورت تامین منابع دولت و اسناد خزانه ساختمان ایستگاه پرند تا اوایل سال بعد ساخت آن به اتمام می‌رسد ولی تامین تجهیزات ضروری و موضوع سیگنالینگ نیاز به بودجه جداگانه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرد رستمی خط مترو پرند راه اندازی ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر