Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نکته ثابت شده است که پیاده روی می‌تواند با تقویت استخوان‌های لگن، شکستگی‌های مربوط به این ناحیه از بدن را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

به گزارشprevention؛ شما می‌توانید تنها با چند ترفند ساده و انجام آن‌ها به طور منظم، از استخوان هایتان بیشتر محافظت کنید و خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی‌های ناشی از آن را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا برخی از راه‌های بی خطر و موثر برای انجام پیاده روی به منظور تقویت استخوان‌ها معرفی شده است. البته به شرط این که شما پیاده روی را حداقل ۵ بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه در هر بار انجام دهید.

افزایش سرعت در راه رفتن: انجام ورزش‌های شدید بهترین راه برای تقویت استخوان‌ها است، اما شاید شما نتوانید این ورزش‌های سنگین را همیشه انجام دهید.

پس یک انتخاب برای شما وجود دارد که راحت‌تر است و آنهم این که سریع راه بروید. مطالعات نشان داده در میان زنانی که در دوران بعد از یائسگی به سر می‌برند، آن‌هایی که حداقل چهار بار در هفته پیاده روی تند دارند، نسبت به کسانی که تفریحی پیاده روی می‌کنند، خطر شکستگی استخوان لگن شان کمتر است.علاوه بر این پیاده روی با سرعت زیاد انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که کمردرد یا مشکل مفاصل دارند.

پیاده روی به سمت عقب: تغییر جهت حین پیاده روی یعنی قدم برداشتن به پهلو یا قدم برداشتن به سمت عقب می‌تواند تاثیر مشابه ورزش‌های با شدت بالا را برای افزایش چگالی استخوانی داشته باشد.

در هر جلسه پیاده روی، ۳۰ ثانیه از پهلو‌ها قدم بردارید، ۳۰ ثانیه هم به سمت عقب بروید، روی پاشنه‌ها و پنجه ها. سعی کنید این الگو را هر سه تا پنج دقیقه تکرار نمایید.

پریدن: بنا به مطالعات فرم خاصی از پرش می‌تواند در زنان پیش از سن یائسگی، باعث تقویت استخوان‌ها شود. زنان ۲۵ تا ۵۰ ساله‌ای که ۲۰ بار متوالی، دو بار در روز می‌پرند، چگالی استخوان لگن شان به میزان چشمگیری بعد از چهار ماه افزایش می‌یابد. شما باید بپرید و سپس پیش از پرش بعدی، ۳۰ ثانیه استراحت کنید.

راه رفتن در شیب رو به بالا: یک راه عالی برای افزایش فشار مفید روی استخوان ها، بالا و پایین رفتن از پله‌ها یا سربالایی است. اگر اطراف تان مسیر‌های سربالایی زیادی دارید، کافیست دو یا سه بار پله‌ها یا سربالایی‌ها را بالا و پایین کنید.

می‌توانید از پله‌های بیرونی یک ساختمان بزرگ استفاده کنید و یا از تردمیل کمک بگیرید. صرف چند دقیقه زمان برای بالا و پایین رفتن، تاثیرات شگفت انگیزی روی چگالی استخوان‌ها دارد.

منبع: ایرنا

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه پیاده روی تقویت استخوان ها پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟

 تخم‌مرغ خوراکی با ارزش غذایی بسیار بالاست که ویژگی‌های درخور توجهی دارد. پژوهشی تازه نیز نشان داده که مصرف روزانه آن استحکام استخوان‌ها را تقویت می‌کند. اما آیا باید هر روز تخم‌مرغ خورد؟

به گزارش یورونیوز،‌ تخم‌مرغ بصورت نیمرو، آب‌پز، خاگینه و املت مصرف می‌شود و در طبخ بسیاری از انواع غذاها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میزان سرانه مصرف تخم‌مرغ در سراسر جهان بسیار متفاوت است: بعضی‌ها در سال فقط چند تخم‌مرغ می‌خورند و برخی دیگر تا بیش از ۲۵۰ تخم‌مرغ در سال مصرف می‌کنند. بطور مثال در ژاپن میزان سرانه مصرف تخم‌مرغ نزدیک به ۳۰۰ عدد در سال است.

به گفته کمیته ملی ترویج مصرف تخم مرغ (CNPO) در فرانسه، فرانسوی‌ها بطور میانگین ۲۲۰ تخم‌مرغ در سال می‌خورند؛ یعنی هر فرانسوی تقریبا بیش از ۴ تخم‌مرغ در هر هفته مصرف می‌کند.

تخم مرغ که مدتهاست به عنوان افزاینده سرسام آور کلسترول خون شناخته می‌شد، اکنون به عنوان یک غذای سالم و غنی از پروتئین در نظر گرفته می‌شود که باید بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد. با این اوصاف روزی چند عدد تخم مرغ می‌توانیم بخوریم؟

مبارزه با پوکی استخوان

مطالعه‌ای که در ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی روی ۱۹ هزار نفر انجام شد و نتایج آن در مجله (Food and Function) منتشر شد، تأیید می‌کند که خوردن روزانه تخم‌مرغ برای سلامتی مفید است. 

طبق تعریف موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه (Inserm) تخم مرغ به ویژه با ارتقای سلامت استخوان، خطر پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. 

پوکی استخوان به عنوان یک بیماری اسکلتی منجر به شکنندگی استخوان‌ها شده و درنهایت خطر شکستگی را افزایش می‌دهد.

بر طبق این مطالعه، افرادی که حداقل ۸۵ گرم تخم مرغ کامل در روز (معادل یک و نیم تخم مرغ بزرگ یا دو تخم مرغ کوچک) مصرف می‌کردند، دارای ۷۲ درصد تراکم استخوان بیشتر در استخوان ران و ۸۳ درصد در ستون فقرات خود به نسبت شرکت‌کنندگانی که تخم مرغ مصرف نمی‌کردند، بودند.

مطالعه دیگری که گزارش آن در سال ۲۰۲۰ در مجله علمی آمریکایی «کلینیکال نوتریشن» منتشر شد نیز نشان داد که خوردن یک تخم مرغ در روز برای سلامتی مضر نیست و خوردن روزانه یک عدد از آن «خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی یا دیابت را افزایش نمی‌دهد».

دکتر کورین شیشوپورتیچ، پزشک متخصص تغذیه در پاریس در این‌باره می‌گوید: «می‌توان بدون هیچ مشکلی روزی یک عدد تخم‌مرغ خورد. با این حال باید در شمارش تخم مرغ‌ها، آن‌هایی را که بطور پنهانی در سایر غذاها هستند را نیز در نظر بگیریم.»

با این وجود او تاکید دارد افرادی که از بیماری دیابت یا بالا بودن کلسترول رنج می‌برند، نباید بیش از دو تا سه تخم مرغ در هفته استفاده کنند.

تخم مرغ یک تغذیه کامل و ارزان

متخصصان تغذیه در این موضوع اتفاق نظر دارند که تخم مرغ فواید زیادی دارد: «تخم‌مرغ یک غذای عالی و یکی از شگفت‌انگیزترین خوراک‌هاست. گواه این موضوع آن‌ که تخم مرغ بخشی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و پروتئین است که همه برای سلامتی بسیار مفیدند.»

دکتر کورین شیشوپورتیچ می‌افزاید: «در واقع تخم مرغ یک غذای کامل در ازای میزان پولی است که بابتش می‌دهید. در سفیده تخم‌مرغ مقدار زیادی ویتامین، روی و پروتئین‌های باکیفیت در قبال کالری کم وجود دارد. میزان آنتی اکسیدان و کلسترول موجود در هر زرده تخم مرغ نیز به همان اندازه‌ای است که بدن انسان روزانه نیاز دارد.»

سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • غذا‌هایی که به صورت طبیعی باعث تقویت استخوان کودک شما می‌شود
  • طرح تقویت علوم دفاعی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • طرح تقویت علوم دفاعی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستورکار امروز مجلس
  • طرح مجلس درباره تقویت و توسعه نوآوری دفاعی
  • کوچک‌سازی و انبوه‌سازی در کنار استحکام بنا مورد توجه باشد
  • روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟
  • مجلس دوازدهم «نظارت» را تقویت کند
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد