Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقاتی تازه از سوی «بنیاد بحران» در اروپا نشان می‌دهد اتباع اتحادیه اروپا که در بریتانیا ساکن هستند، سه برابر بیشتر از ساکنان سایر کشورهای اروپایی با خطر بی‌خانمان شدن بر اثر مشکلات کرونایی مواجه هستند.

 از دو سال پیش که «کووید19» به جان مردم دنیا افتاد، بسیاری از مردم مشاغل خود را از دست دادند و آواره خیابان‌ها و کارتن‌خواب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین سبب «بنیاد بحران» در گزارش تازه خود راه‌هایی پیشنهاد کرده که می‌تواند این بی‌خانمان‌های ناشی از شرایط کرونایی را به چرخه اشتغال بازگرداند. بدتر از همه جا، انگلیس است که جان اسپاکز، مدیر اجرایی «بنیاد بحران» می‌گوید: «ما درخواست کمکی حداقل 30 میلیون یورویی برای افرادی داریم که بر اثر لطمات وارده از سوی کووید19 مشاغل خود را از دست داده و تا حد آوارگی پیش رفته‌اند. این بسیار بد است که دولت بریتانیا در این خصوص اینقدر بی‌اعتنا و فاقد قدرت عمل باشد. این در حالی است که اینک در بعضی صنایع و سازمان‌های بریتانیا قوه و امکان جذب کارگران و کارمندان تازه وجود دارد و در این زمینه نیازهای آشکاری به چشم می‌خورد و دولت بریتانیا وقعی به آن نمی‌گذارد.»

سخنان فوق و آماری که بنیاد بحران مطرح کرده، براساس گفت‌وگو با هزاران هزار فرد حاضر در جامعه اروپا طی 20 ماه اخیر که کرونا در آن بیداد کرده، حاصل آمده است. بر این اساس، 22 هزار فرد تبعه اروپا که گذارشان به انگلیس افتاده، بر سر مسائل کرونایی کارشان به بی‌خانمانی کشیده شده یا شب‌ها را با خوابیدن در گوشه خیابان‌ها به صبح می‌رسانند یا به سرپناه‌های کم‌شماری روی می‌آورند که دولت بوریس جانسون برای کمک به آنها در سطح شهرها تعبیه کرده و البته به‌هیچ روی پاسخ دهنده میزان عظیم مراجعان نیستند. با اینکه «کووید19» از ماه مارس 2020 در سطح جهان اوج گرفت، اما بیکار شدن عده‌ای چشمگیر از اهالی اروپا بر اثر بی‌رونق شدن مشاغل‌شان که 6-5 ماه بعد از آن تاریخ آغاز شد اوضاع در این زمینه هر روزه بدتر شد. استفان 20 ساله که چند سال پیش از بلغارستان به انگلیس مهاجرت کرد تا در آنجا زندگی بهتری را در کنار عمه‌اش تجربه کند، می‌گوید: «مدتی کوتاه بعد از مستقر شدن من در لندن، هم من و هم عمه‌ام مشاغل‌مان را به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی از دست دادیم و صاحبخانه‌مان ما را بیرون انداخت. آواره خیابان‌ها شدیم و نمی‌دانستیم چه بکنیم. در ابتدا شب‌ها در عین سرما در پارک‌ها می‌خوابیدیم و حتی از امکان یک حمام ساده هم بی‌نصیب بودیم و البته پول خرید حتی نان را هم نداشتیم. مدتی بعد از آن بدبختی‌ها مطلع شدیم که «بنیاد بحران» وجود دارد و در این زمینه‌ها کمک‌رسان است. آنها برخی امکانات و یکی دو فرصت شغلی را در اختیار من گذاشتند و من هم اکنون مشغول پس‌انداز کردن پول هستم تا در اولین فرصت یک خانه کوچک را برای خودم و عمه‌ام اجاره کنم.»

با این حال اکثریت در انگلیس با کسانی است که این‌گونه کمک‌ها هم شامل حال‌شان نشده و در طلیعه زمستان 2022 وضع نزاری دارند. آمار آژانس‌های نظرسنجی و بنیادهای خبررسانی نیز حاکی از آن است که 87 درصد از اتباع اتحادیه اروپا که در انگلیس ساکنند، زیر خط فقر زندگی می‌کنند و اگر هم کارشان به بیکاری و بی‌خانمانی کشیده نشده باشد، اوضاع اسفباری را تجربه می‌کنند. سخنگوی «پویش 3 میلیون» که حامی اتباع اتحادیه اروپا در انگلیس و در حال تلاش برای ارتقای شرایط زندگی آنها است، اظهار می‌دارد: «قاره سبز جا و امکان برای پذیرش و تقویت شرایط تمامی اهالی این قاره را دارد و اسباب تأسف عمیق است که می‌بینیم در کشورهایی مثل انگلیس این اصل مسلم زیر پا گذاشته و حق بدوی انسان‌ها تضییع می‌شود. میزان این اجحاف حداقل سه برابر سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. به این خاطر است که آرزو می‌کنیم دولت بوریس جانسون از خواب غفلت برخیزد و مساعی بنیاد بحران مؤثر واقع و جان و اعتبار انسان‌ها بیش از اینها حفظ شود.»


منبع: Bigissue

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتباع اتحادیه اروپا بنیاد بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند

وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌هاصادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!