Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@17:23:24 GMT

کلاهبرداری با ترفند درج آگهی کذب فروش خودرو

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۷۷۱۷

کلاهبرداری با ترفند درج آگهی کذب فروش خودرو

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار  غلامرضا جعفری اظهار داشت: با مراجعه فردی با مرجوعه قضایى به پلیس فتا و درخواست رسیدگى به شکواییه خود مبنی اینکه در سایت دیوار با آگهی فروش خودرو روبرو شدم و فرد آگهی دهنده خود را مالک معرفی و درخواست ودیعه جهت بیعانه پیش از بازدید خودرو نمود و بنده مبلغی جهت ودیعه واریز نمودم و متأسفانه پس از واریز وجه فرد آگهی دهنده دیگر پاسخگو نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بررسی های انجام شده و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس فتا استان مشخص شد فردی ساکن بندرعباس با انتشار آگهی جعلی فروش خودرو در سایت دیوار و با اخذ مبالغ بیعانه اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام تحقیقات تخصصی وبه موقع این پلیس مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی عودت داده شده و طی چند روز اقدامات پلیسی فرد مورد نظر نیز شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سردار جعفری اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی اولیه ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد و بیان نمود با انتشارتصاویر غیر واقعی و جلب اعتماد افراد از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

سردار جعفری با بیان اینکه تحقیق از متهم جهت کشف سایر کاهبرداری‌های احتمالی ادامه دارد،  یادآور شد: با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت‌های خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم افراد سود جو با ترفند های مختلف از اعتماد هموطنان سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. لذا از هموطنان خواست تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته باشند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس پلیس فتا استان قم گفت: کلاهبرداری‌ها با عنوان فروش سوالات کنکور نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری می‌شدند، اما مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشتند و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بوده ایم.

مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.

دیگر خبرها

  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری