Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:18:01 GMT

مدارس خراسان شمالی در چه شرایطی بازگشایی شد؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۷۸۵۲

مدارس خراسان شمالی در چه شرایطی بازگشایی شد؟

ایسنا/خراسان شمالی ۹۵ درصد دانش آموزان خراسان شمالی دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا در ایران، با افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی و واکسینه شدن دانش آموزان، حضور آن ها در مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قطعی شد و امروز یکم آذرماه تمام مقاطع تحصیلی در مدارس حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع فعالیت مدارس از مهرماه بوده است و حضوری شدن تمام دانش آموزان طی دو نوبت ابتدا در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم و هم اکنون متوسطه اول صورت گرفت.

این بازگشایی مدارس می‌تواند نوید بخش بهبود کیفیت آموزش های ارائه شده به دانش آموزان در مقایسه با آموزش مجازی باشد و از سویی دیگر این نوید را بدهد که به همزیستی با کووید ۱۹ نزدیک می شویم.

طی این گزارش درخصوص نحوه عملکرد آموزش و پرورش و مدیریت بازگشایی مدارس استان در شرایط کرونایی، گفت و گویی را با مهدی مودی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

فعالیت ۵۶ درصدی مدارس استان از مهرماه

مودی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد مدارس استان از ابتدای مهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بیان کرد: تا کنون ۱۰۴ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس به صورت حضوری در حال تحصیل بوده‌اند که از این تعداد، مدارس روستا و عشایر از سوم مهرماه، مهد کودک و پیش دبستانی‌ها از ششم مهرماه و پایه دوم تا ششم ابتدایی از پانزدهم آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: با هماهنگی ستاد ملی کرونا و شورای مدارس کلاس‌های متوسطه اول نیز حضوری اعلام شد و از امروز یکم آذر ماه این دانش آموزان  در مدارس حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس، بیان کرد: فضای فیزیکی کلاس، تعیین کننده حضور تعداد دانش آموزان در کلاس بوده و فاصله ۲.۲۵ سانتی متری ملاک سنجش حضور تعداد دانش آموز در کلاس است که با توجه به فضای فیزیکی کلاس، حضور دانش آموزان نوبت بندی خواهد شد.

اولویت آموزش حضوری است

وی در خصوص الزامی یا اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس استان بیان کرد: اولویت ما آموزش حضوری است اما اگر دانش آموزی احساس نارضایتی از حضور در مدرسه داشته باشد شورای همان مدرسه در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شبکه‌های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان مکمل درسی دانش آموزان همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد اما به دلیل بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاس‌های درس،  امتحان نوبت اول نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

۹۵ درصد فرهنگیان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

مودی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان استان اظهار کرد: ۹۵ درصد فرهنگیان و دانش آموزان استان دز اول واکسن کرونا و ۶۵ درصد دانش آموزان نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سرانه بهداشتی به ازای هر دانش آموز در استان ۱۱۴ هزار تومان است افزود: به هر مدرسه مناطق روستایی با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری، مبلغ دو میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن کرونا دانش آموزان فرهنگيان خراسان شمالی دانش آموزان آموزش و پرورش خراسان شمالی واکسن کرونا مدارس استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان بختیاری گفت: یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش‌آموزان مدارس مخصوصاً دانش‌آموزانی است که مدارس آنها در روستاها و حاشیه راه‌های برون‌شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی در مدارس اجرا می‌شود، افزود: نتیجه اجرای این طرح آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان از مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان‌ها، جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

بختیاری با بیان اینکه در این طرح به دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی و ترافیکی شامل نکات ایمنی تردد در راه‌ها به همراه اجرای برنامه نمایشی آموزنده و سرگرم‌کننده با مضامین ایمنی ارائه می‌شود، مطرح کرد: در این طرح لوازم التحریر ایمنی و بروشورهای آموزشی نیز در میان دانش‌آموزان مدارس مشمول طرح توزیع می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز توضیح داد: امسال اولین همایش ارتقای ایمنی و ترافیک در مدارس روستایی البرز با حضور ۱۸۰ دانش‌آموز در مدرسه شهید اخلاقی روستای دولت آباد (بخش تنکمان) شهرستان نظرآباد برگزار شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر دانش‌آموزان، ۱۰۰ نفر از اهالی روستا از جمله راکبان موتورسیکلت نیز در این همایش حضور داشتند که بین آنها تعدادی کلاه ایمنی نیز توزیع شد. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم برای سال جاری حدود ۳۰ همایش آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی در مدارس استان برگزار کنیم. امید است با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، گامی مؤثر در جهت ارتقای فرهنگ موتورسواری در استان برداریم.

کد خبر 6079986

دیگر خبرها

  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی