Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رعایت حقوق مودیان و عدالت مالیاتی، گسترش پایه‌های جدید مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی، ساماندهی معافیت‌ها و تسریع در وصول مالیات ها، برنامه‌های ما است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور مالیاتی، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مبارزه با فرار مالیاتی، در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد، گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها، گام مهمی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی و توسعه ظرفیت‌های نظام مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گسترش پایه‌های جدید یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان امور مالیاتی است که در این رابطه، دو پایه جدید مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد باید در این دولت اجرا شوند و با اجرای این پایه ها، شاهد افزایش شفافیت اقتصادی، افزایش کارآیی و توانمندی نظام مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و نهایتا افزایش درآمدهای مالیاتی خواهیم بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام مالیاتی کشور را گسترش بی رویه معافیت‌های مالیاتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه حجم معافیت‌های مالیاتی در ایران بسیار بالاست که عمده این معافیت‌ها اثربخشی لازم را نداشته و حتی در برخی موارد از این معافیت‌ها سوء استفاده نیز می‌شود؛ بنابراین یکی از اصلاحات مورد نیاز در نظام مالیاتی حذف معافیت‌های غیر ضروری است و به طور کلی معافیت مالیاتی باید به صورت موثر و هدفمند به فعالان اقتصادی ارایه شود.

منظور با ذکر این مطلب که سرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها و تسریع در وصول مالیات ها، باعث افزایش درآمدهای مالیاتی و بهبود کارآیی نظام مالیاتی خواهد شد، گفت: با تمرکز نظام مالیاتی بر وصول معوقات مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، تامین مالی دولت از طریق درآمدهای پایدار همچون مالیات و اتکای کامل بودجه به درآمدهای مالیاتی به عنوان اصلی‌ترین سیاست دولت در حوزه اقتصاد، امکانپذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی هر چه موثرتر و ایجاد رضایتمندی در مودیان بهره برد، گفت: رعایت حقوق مودیان و عدالت مالیاتی، جزو اصول بدیهی نظام مالیاتی است. رعایت احترام و تکریم مودیان، انصاف و عدالت در وصول مالیات، کاهش فرآیند دادرسی مالیاتی و رعایت اخلاق و رفتار حرفه ای، جزو مطالبات و خواسته‌های اساسی مودیان است و باید بدان توجه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی سازمان امور مالیاتی مالیات مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی نظام مالیاتی معافیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز چهارشنبه  ۸ فروردین ماه  در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اولین هفته کاری دولت یک مصوبه خوب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور به تصویب رسید و طبق تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳، دولت ۲ ماه فرصت داشت برای عوارض صادرات موارد خام و نیمه‌خام اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: هیأت دولت مصوب کرد ، عوارض صادرات خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

وزیر اقتصاد یادآورشد: در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال گذشته، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی وجود داشت و چون سیاست حمایت از تولید ایجاب می‌کند که تخفیفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، باید از طرق دیگری مثل انتشار اوراق عمل کنیم تا نیازی به افزایش مالیات وجود نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پایه های مالیاتی جدید برای معافیت های مالیاتی بی منطق
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است +فیلم
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است